 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik bezszczotkowy 250W 24V |
Autor |
Wiadomość |
nanab
kierownik Elektronik

Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 349 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2022 Sterownik bezszczotkowy 250W 24V
|
|
|
Gdzieś zaginął mi sterownik, a właśnie odbudowuje rower z gratów które mam, więc kupię popularny chiński sterownik do silniczka 24V 250W, modelu niestety nie pamiętam, był w zestawie do silnika przekładniowego w piaście, kupiony ok 10 lat temu. |
|
|
|
 |
wibi
szef

Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2022
|
|
|
Mam taki sterownik,co proponujesz? |
|
|
|
 |
nanab
kierownik Elektronik

Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 349 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2022
|
|
|
wibi napisał/a: | Mam taki sterownik,co proponujesz?
|
Na allegro znalazłem za 78zł nowy(tylko wysyłka z chin a trochę zależy mi na czasie), więc proponuję 77zł+13zł wysyłka paczkomatem, razem przelew na konto 90zł, pasuje? |
|
|
|
 |
wibi
szef

Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2022
|
|
|
Witam.Aż za bardzo, numer konta podałem przez PW. Daj znać czy PW dotarło i podaj swoje namiary,mail,nr.telefonu,miejscowość i numer paczkomatu.Jak chcesz zdjęcie to daj znać,sterownik jest nowy,nie używany i mam nadzieję, że poradzisz sobie z kabelkami gdyby co pomogę.Kabelki to zasilanie (+i-) Fazy,halle,wyświetlacz diodowy,manetka i dwie hamulcowe (halle) |
|
|
|
 |
nanab
kierownik Elektronik

Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 349 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 22 Lip, 2022
|
|
|
Podbijam temat, kupie jeszcze jeden, tylko koniecznie pod silnik przekładniowy w kole 24", albo żeby miał zdjęty ogranicznik prędkości |
|
|
|
 |
zeeltom
prezes zeeltom


Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 617 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Sob 23 Lip, 2022
|
|
|
Nie widziałem nigdzie sterowników konkretnie pod silnik przekładniowy i dodatkowo dedykowany pod rozmiar koła. Silnik, to silnik. Cewki i magnesy, a mechaniczne rozwiązania napędu, to odrębna sprawa, niezależna od kontrolera. Ogranicznik prędkości, o ile jest w kontrolerze, to zazwyczaj pętelka z drutu, lub zworka. Bywa jeszcze 3 speed, czyli 80, 100 i 120% prędkości. Nieraz w kontrolerze z dedykowanym wyświetlaczem bywa możliwość ustawienia prędkości maksymalnej. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
 |
nanab
kierownik Elektronik

Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 349 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 23 Lip, 2022
|
|
|
Ale sterownik widzi tylko prędkość silnika a nie prędkość jazdy i na podstawie tylko prędkości silnika może szacowac prędkość i włączać ograniczenie. Jak silnik ma przekładnię, a sterownik myśli że to dd, to ograniczenie prędkości zadziała prędzej. Przynajmniej tak mi się wydaje, jak na fabrycznym sterowniku z moją baterią i silnikiem spokojnie przekraczałem 22km/h, a na nowym 11km/h to max |
|
|
|
 |
zeeltom
prezes zeeltom


Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 617 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
 |
nanab
kierownik Elektronik

Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 349 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 23 Lip, 2022
|
|
|
Czyli odcinka jest wbudowana w silnik a nie w sterownik? I jakim cudem ten samo silnik na jednym jedzie 22 a na innym sterowniku 11km/h |
|
|
|
 |
zeeltom
prezes zeeltom


Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 617 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Nie 24 Lip, 2022
|
|
|
Pierwsza sprawa, to napięcie sterownika. Im wyższe napięcie, tym większa szybkość. Druga sprawa, to prąd sterownika. Im większy, tym większy moment na silniku. Silniki nie mają odcięcia. Są stosowane różne nawoje i różne magnesy mające wpływ na moc silnika i jego obroty. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
 |
nanab
kierownik Elektronik

Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 349 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 24 Lip, 2022
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Pierwsza sprawa, to napięcie sterownika. Im wyższe napięcie, tym większa szybkość. Druga sprawa, to prąd sterownika. Im większy, tym większy moment na silniku. Silniki nie mają odcięcia. Są stosowane różne nawoje i różne magnesy mające wpływ na moc silnika i jego obroty.
|
Napięcie to samo, ta sama bateria, ograniczenie prądu takie samo, oba sterowniki 250W 24V. |
|
|
|
 |
zeeltom
prezes zeeltom


Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 617 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 25 Lip, 2022
|
|
|
Jeszcze się nie spotkałem ze sterownikiem, który daje prędkość tylko 11 km/h fabrycznie. Zbudowałem kiedyś hulajnogę 3 kołową na dwóch silnikach 6,5 cala, tych malutkich. Rozpędzałem się do 21 km/h przy zasilaniu 36V i na typowych kontrolerach 36V 250W. Może jeden z twoich kontrolerów ma jakieś uszkodzenie? Jakiej średnicy masz te koła? Może być też tak, że sterownik fabrycznie napędzał koło 28 cali do 25 km/h, a ty dałeś koło 16 cali, albo mniejsze z tym samym sterownikiem i silnikiem. To wtedy będzie wolniej. Na żadnym sterowniku nie widziałem opisu do jakiej średnicy koła jest dany sterownik przewidziany. Możesz wrzucić fotki swojego koła i sterowników? |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
 |
nanab
kierownik Elektronik

Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 349 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 25 Lip, 2022
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Jeszcze się nie spotkałem ze sterownikiem, który daje prędkość tylko 11 km/h fabrycznie. |
To spróbuj założyć np kontroler z zestawu dd 28 cali do silnika z przekładnią 26 cali, wiadomo że jak przekładnia jest np 2:1 to silnik musi kręcić 2x szybciej dla tej samej prędkości.
U mnie jest silnik z przekładnią w kole 26 cali
Zdjęcia w załącznikach, sterownika który był w zestawie z silnikiem nie mam, bo zaginął, właśnie dlatego chcę kupić.
IMG_20220725_150638.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 49 raz(y) 455,9 KB |
IMG_20220725_150437.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 51 raz(y) 591,36 KB |
IMG_20220725_150404.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 45 raz(y) 615,15 KB |
|
|
|
|
 |
nanab
kierownik Elektronik

Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 349 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2022
|
|
|
Up |
|
|
|
 |
zeeltom
prezes zeeltom


Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 617 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2022
|
|
|
Zakładałem różne kontrolery do różnych siników i kół. Od 16 cali do 26 cali i żaden z nich nie jechał wolniej niż 25 km/h. Próbowałeś na kontrolerze uniwersalnym z samonauką? Pełno ich w sprzedaży. Policz ilość magnesów w silniku przekładniowym i w silniku direct. Kontroler nie wie do jakiego silnika jest podłączony. Ma swoją liczbę cykli na sekundę, załóżmy, że 100 dla ułatwienia. Na dużej ilości magnesów w dużym silniku i kole, powiedzmy 33 magnesy, zrobi 3 obroty. Na małym silniku o ilości magnesów 20, zrobi 5 obrotów. Piszę to w uproszczeniu, by łatwiej było zrozumieć różnicę w ilości obrotów silnika przy tym samym kontrolerze. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|