ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik bezszczotkowy 250W 24V
Autor Wiadomość
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 302
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 22 Maj, 2022   Sterownik bezszczotkowy 250W 24V

Gdzieś zaginął mi sterownik, a właśnie odbudowuje rower z gratów które mam, więc kupię popularny chiński sterownik do silniczka 24V 250W, modelu niestety nie pamiętam, był w zestawie do silnika przekładniowego w piaście, kupiony ok 10 lat temu.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1062
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 22 Maj, 2022   

Mam taki sterownik,co proponujesz?
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 302
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 22 Maj, 2022   

wibi napisał/a:
Mam taki sterownik,co proponujesz?

Na allegro znalazłem za 78zł nowy(tylko wysyłka z chin a trochę zależy mi na czasie), więc proponuję 77zł+13zł wysyłka paczkomatem, razem przelew na konto 90zł, pasuje?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1062
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 22 Maj, 2022   

Witam.Aż za bardzo, numer konta podałem przez PW. Daj znać czy PW dotarło i podaj swoje namiary,mail,nr.telefonu,miejscowość i numer paczkomatu.Jak chcesz zdjęcie to daj znać,sterownik jest nowy,nie używany i mam nadzieję, że poradzisz sobie z kabelkami gdyby co pomogę.Kabelki to zasilanie (+i-) Fazy,halle,wyświetlacz diodowy,manetka i dwie hamulcowe (halle)
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 302
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 22 Lip, 2022   

Podbijam temat, kupie jeszcze jeden, tylko koniecznie pod silnik przekładniowy w kole 24", albo żeby miał zdjęty ogranicznik prędkości
 
 
zeeltom 
brygadzista
zeeltom



Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 235
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 23 Lip, 2022   

Nie widziałem nigdzie sterowników konkretnie pod silnik przekładniowy i dodatkowo dedykowany pod rozmiar koła. Silnik, to silnik. Cewki i magnesy, a mechaniczne rozwiązania napędu, to odrębna sprawa, niezależna od kontrolera. Ogranicznik prędkości, o ile jest w kontrolerze, to zazwyczaj pętelka z drutu, lub zworka. Bywa jeszcze 3 speed, czyli 80, 100 i 120% prędkości. Nieraz w kontrolerze z dedykowanym wyświetlaczem bywa możliwość ustawienia prędkości maksymalnej.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl

***** ***
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 302
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 23 Lip, 2022   

Ale sterownik widzi tylko prędkość silnika a nie prędkość jazdy i na podstawie tylko prędkości silnika może szacowac prędkość i włączać ograniczenie. Jak silnik ma przekładnię, a sterownik myśli że to dd, to ograniczenie prędkości zadziała prędzej. Przynajmniej tak mi się wydaje, jak na fabrycznym sterowniku z moją baterią i silnikiem spokojnie przekraczałem 22km/h, a na nowym 11km/h to max
 
 
zeeltom 
brygadzista
zeeltom



Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 235
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 23 Lip, 2022   

Sterownik nie myśli. To silniki są robione jako mocne i wolne, albo słabe i szybkie.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl

***** ***
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 302
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 23 Lip, 2022   

Czyli odcinka jest wbudowana w silnik a nie w sterownik? I jakim cudem ten samo silnik na jednym jedzie 22 a na innym sterowniku 11km/h
 
 
zeeltom 
brygadzista
zeeltom



Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 235
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 24 Lip, 2022   

Pierwsza sprawa, to napięcie sterownika. Im wyższe napięcie, tym większa szybkość. Druga sprawa, to prąd sterownika. Im większy, tym większy moment na silniku. Silniki nie mają odcięcia. Są stosowane różne nawoje i różne magnesy mające wpływ na moc silnika i jego obroty.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl

***** ***
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 302
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 24 Lip, 2022   

zeeltom napisał/a:
Pierwsza sprawa, to napięcie sterownika. Im wyższe napięcie, tym większa szybkość. Druga sprawa, to prąd sterownika. Im większy, tym większy moment na silniku. Silniki nie mają odcięcia. Są stosowane różne nawoje i różne magnesy mające wpływ na moc silnika i jego obroty.

Napięcie to samo, ta sama bateria, ograniczenie prądu takie samo, oba sterowniki 250W 24V.
 
 
zeeltom 
brygadzista
zeeltom



Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 235
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 25 Lip, 2022   

Jeszcze się nie spotkałem ze sterownikiem, który daje prędkość tylko 11 km/h fabrycznie. Zbudowałem kiedyś hulajnogę 3 kołową na dwóch silnikach 6,5 cala, tych malutkich. Rozpędzałem się do 21 km/h przy zasilaniu 36V i na typowych kontrolerach 36V 250W. Może jeden z twoich kontrolerów ma jakieś uszkodzenie? Jakiej średnicy masz te koła? Może być też tak, że sterownik fabrycznie napędzał koło 28 cali do 25 km/h, a ty dałeś koło 16 cali, albo mniejsze z tym samym sterownikiem i silnikiem. To wtedy będzie wolniej. Na żadnym sterowniku nie widziałem opisu do jakiej średnicy koła jest dany sterownik przewidziany. Możesz wrzucić fotki swojego koła i sterowników?
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl

***** ***
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 302
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 25 Lip, 2022   

zeeltom napisał/a:
Jeszcze się nie spotkałem ze sterownikiem, który daje prędkość tylko 11 km/h fabrycznie.

To spróbuj założyć np kontroler z zestawu dd 28 cali do silnika z przekładnią 26 cali, wiadomo że jak przekładnia jest np 2:1 to silnik musi kręcić 2x szybciej dla tej samej prędkości.
U mnie jest silnik z przekładnią w kole 26 cali
Zdjęcia w załącznikach, sterownika który był w zestawie z silnikiem nie mam, bo zaginął, właśnie dlatego chcę kupić.

IMG_20220725_150638.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 17 raz(y) 455,9 KB

IMG_20220725_150437.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 21 raz(y) 591,36 KB

IMG_20220725_150404.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 15 raz(y) 615,15 KB

 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 302
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 12 Sie, 2022   

Up
 
 
zeeltom 
brygadzista
zeeltom



Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 235
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pią 12 Sie, 2022   

Zakładałem różne kontrolery do różnych siników i kół. Od 16 cali do 26 cali i żaden z nich nie jechał wolniej niż 25 km/h. Próbowałeś na kontrolerze uniwersalnym z samonauką? Pełno ich w sprzedaży. Policz ilość magnesów w silniku przekładniowym i w silniku direct. Kontroler nie wie do jakiego silnika jest podłączony. Ma swoją liczbę cykli na sekundę, załóżmy, że 100 dla ułatwienia. Na dużej ilości magnesów w dużym silniku i kole, powiedzmy 33 magnesy, zrobi 3 obroty. Na małym silniku o ilości magnesów 20, zrobi 5 obrotów. Piszę to w uproszczeniu, by łatwiej było zrozumieć różnicę w ilości obrotów silnika przy tym samym kontrolerze.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl

***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group