2 pakiety w jednym ebike |
Autor |
Wiadomość |
Xumial
początkujący Tworzę ebike
Wiek: 17 Dołączył: 20 Lut 2023 Posty: 7 Skąd: Subcarpatia
|
Wysłany: Nie 05 Mar, 2023 2 pakiety w jednym ebike
|
|
|
Czy jest możliwe zamocowanie 2 baterii w jednym ebike? połączone równolegle ( na pojemność) np. bidon i skrzynka? Ładowanie 2 ładowarkami |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 791 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Nie 05 Mar, 2023
|
|
|
Zamocowanie zazwyczaj bywa możliwe, o ile jest na to miejsce
Połączenie równoległe, to w przypadku dwóch identycznych baterii, by pozbyć się większości kłopotów. Przy różnych pojemnościach, to raczej stosuje się przełączanie pakietów. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
Xumial
początkujący Tworzę ebike
Wiek: 17 Dołączył: 20 Lut 2023 Posty: 7 Skąd: Subcarpatia
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2023
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Zamocowanie zazwyczaj bywa możliwe, o ile jest na to miejsce
Połączenie równoległe, to w przypadku dwóch identycznych baterii, by pozbyć się większości kłopotów. Przy różnych pojemnościach, to raczej stosuje się przełączanie pakietów. |
Chciałem 112 ogniw w ramie i małego bidona na ramie |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 791 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2023
|
|
|
Jeżeli ci na większym zasięgu, to sugerował bym użycie pojemniejszych ogniw w ramie, niż kombinowanie z dwoma różnymi. Kiedyś kombinowałem z dwoma akumulatorami równolegle i miało to jakiś sens, ale oba były identyczne. Nawet w fabrycznych rowerach z dwoma akumulatorami stosuje się ich przełączanie, a nie łączenie równoległe. Jakiś powód tego jest. Chodzi tu głównie o prądy wyrównawcze przy różnym stopniu rozładowania. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 680 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 06 Maj, 2023
|
|
|
Ja odkąd pamiętam, zawsze stosowałem więcej niż jeden pakiet baterii w swoich zabawkach, ale tak jak to mówi Tomek zawsze to były identyczne pakiety. I żadne przełączanie wtedy nie występowało, tylko pełna współpraca dwóch (lub więcej) baterii.
W swoim magazynie energii mam spiętych takich 10 pakietów i ciągną go równo
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2023
|
|
|
r2d2 napisał/a: | ..zawsze to były identyczne pakiety. I żadne przełączanie wtedy nie występowało, tylko pełna współpraca dwóch (lub więcej) baterii.
|
A ja używałem różnych pakietów. Ten rezerwowy był przeważnie dużo mniejszy i nie widzę żadnego problemu z ich przełączaniem. U mnie to był hebel, ale można po prostu przełożyć wtyczkę. Np. do złącza XT60 można wykorzystać plastikowe zaślepki do ochrony przed zabrudzeniem. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 09 Lip, 2023
|
|
|
Jesli aku nie mają wlasnych BMS-ow, to większego problemu z połączeniem równoległym nie ma. Jesli są to tak sie robić nie powinno. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 791 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 26 Lip, 2023
|
|
|
Identyczne to one są tylko teoretycznie na początku. 2 BMS-y tez różnie mogą reagować na temperature, progi odcinania. Gdy są małe obciążenia problem mniejszy ale gdy obciążenie łączne zbliża się do max to juz niebezpieczeństwo rośnie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 791 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2023
|
|
|
Jak każde ogniwo osobno. Miałem kiedyś możliwość sprawdzenia takiego połączenia i po testach nic złego się nie działo. Gdy dochodziło do końca napięcia, to wyłączał się jeden z BMS a po chwili drugi i pojazd stawał. Ładowanie przebiegało podobnie. Później rower ten pojechał do Niemiec i kolega jeździł nim bez problemów przez kilka lat. Ja bym się tym specjalnie nie przejmował. W każdym przypadku może coś złego się stać, ale nie koniecznie zawsze. Bardziej bym się bał typowych usterek w postaci przeładowania któregoś z ogniw, lub przekroczenia dozwolonej temperatury ogniwa przy ładowaniu lub rozładowaniu, a nie usterki związanej z równoległym połączeniem takich pakietów. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2023
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Można, jak są identyczne pakiety. |
Jak się ma identyczne pakiety to można je połączyć w jedną baterię z jednym BMSem.
Natomiast jeżeli się posiada dwie różne gotowe baterie zawierające BMS to się ich równolegle nie łączy i taka jest zasada (wyjatki od zasad mozna stosować na własne ryzyko ).
Przyjeło się, że pakiet to zestaw zgrzanych lub zlutowanych ogniw, a bateria to kompletne urządzenie zasilające z BMSem i obudową. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 791 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
|