ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrowersyjne BMS
Autor Wiadomość
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 28 Maj, 2023   Kontrowersyjne BMS

Coraz częściej spotykam problemy z regeneracją baterii. Nieraz bateria leży długo nieładowana i napięcia na nich spadają poniżej progu działania. Sekcje są w miarę OK i dają się doładować od doopy strony. Niestety, producenci coś pozaszywali w BMS i taki akumulator nie startuje , gdy doładuję się akumulator do normalnego napięcia pracy. Na dodatek jest jakaś komunikacja między osprzętem i taki BMS stwierdziwszy, że napięcie było za niskie już więcej nie wystartuje. Trzeba kupić nowy, albo walczyć z serwisami, które niechętnie współpracują w gestii naprawy akumulatora. MASZ KUPIĆ NOWY i tyle w temacie. Ciekawy jestem, czy też zetknęliście z podobnym problemem?
Miałem problem z akumulatorem BOSCH który wyrzucił błędy zbyt niskiego napięcia na jakiejś celi i się wyłączył. Okazało się, że napięcia były OK, a błąd wyrzucał uszkodzony BMS. Niestety BOSCH odmówił sprzedaży samego BMS i nakazał zakup nowego akumulatora.
Taka bajka...
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 176
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 28 Maj, 2023   

Podobna sprawa z tonerami do drukarek, niby się napełni taki toner samemu ale jakiś układ wie i blokuje taki toner i dooopa.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 29 Maj, 2023   

Ostatnio miałem w naprawie hulajnogę z nietypową ładowarką z 5 pinami we wtyczce. Podobna sytuacja. Akumulatory były rozładowane poniżej minimum i ładowarka nie startowała. Po sztucznym podniesieniu napięcia pakietu nadal nie ładuje, a sama hulajnoga nie startuje. Znowu jakaś komunikacja i brak działania po podniesieniu napięcia. Jedynym ratunkiem wydaje się wymiana BMS, sterownika i ewentualnie ładowarki. Koszt około 350 zł (prosty zestaw bez wyświetlacza) o ile ktoś potrafi sam to pozamieniać. Przy koszcie samej firmowej baterii w granicach 1500 zł w górę, to i tak chyba się opłaca. I przy okazji następnej awarii naprawa będzie możliwa niskim kosztem.
Zaczyna się tendencja do produkcji sprzętu jednorazowego tak, żeby klient nie był w stanie sam naprawić usterki, tylko zmusza się go do zakupu nowego urządzenia.
Dlatego też nie jestem zwolennikiem jakichś wyświetlaczy, komputerów rowerowych itp.
W zupełności wystarcza mi zwykła bateria, zwykły kontroler i manetka z woltomierzem i stacyjką, lub ewentualnie PAS (ale bez tensometra). To ma jechać, a nie świecić jakimiś cyfrowymi bajerami, których nie da się naprawić.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
W.P. 
młodzik


Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 30 Maj, 2023   

zeeltom napisał/a:
Jedynym ratunkiem wydaje się wymiana BMS
A czy po naładowaniu ogniw próbowałeś odłączyć zupełnie moduł BMS, by pozbawić go napięcia na dłuższą chwilę?
Nie sądzę by w strukturze była pamięć nieulotna, chociaż...

Nie tylko baterie tak się "zabezpiecza". Dziś większość sprzętu jest konstruowana tak, by był nienaprawialny. I nie dotyczy to tylko wszędobylskiej chińszczyzny.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wto 30 Maj, 2023   

Odłączenie napięcia nie pomaga. Pewnikiem coś siedzi w epromie.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 31 Maj, 2023   

zeeltom napisał/a:
...
Zaczyna się tendencja do produkcji sprzętu jednorazowego tak, żeby klient nie był w stanie sam naprawić usterki, tylko zmusza się go do zakupu nowego urządzenia.
...

Ta tendencja to już jest od lat, a w przypadku baterii to nawet ma trochę sensu, bo baterie stają się w ten sposób idiotoodporne. Nawet na forum widać, że ludzie zaczynają grzebać w bateriach nie mając o nich najmniejszego pojęcia. Niestety uderza to również w fachowców, którzy sami mogliby coś zrobić.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 31 Maj, 2023   

Wymontowanie starych baterii i włożenie nowych nie powinno blokować BMS. A tak się dzieje.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 09 Lip, 2023   

Dziwię się dziwieniu.... Przeciez w laptopach wielu firm jest tak odc10 lat. A w rowerach firmowych takze od lat.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 09 Lip, 2023   

Powiedział bym, że laptopy były przed rowerami, ale co ja tam wiem ;)
To jest działanie przeciwko logice. A potem trzeba wszystko przerabiać na "normalną" elektronikę.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group