|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kontrowersyjne BMS |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 735 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Nie 28 Maj, 2023 Kontrowersyjne BMS
|
|
|
Coraz częściej spotykam problemy z regeneracją baterii. Nieraz bateria leży długo nieładowana i napięcia na nich spadają poniżej progu działania. Sekcje są w miarę OK i dają się doładować od doopy strony. Niestety, producenci coś pozaszywali w BMS i taki akumulator nie startuje , gdy doładuję się akumulator do normalnego napięcia pracy. Na dodatek jest jakaś komunikacja między osprzętem i taki BMS stwierdziwszy, że napięcie było za niskie już więcej nie wystartuje. Trzeba kupić nowy, albo walczyć z serwisami, które niechętnie współpracują w gestii naprawy akumulatora. MASZ KUPIĆ NOWY i tyle w temacie. Ciekawy jestem, czy też zetknęliście z podobnym problemem?
Miałem problem z akumulatorem BOSCH który wyrzucił błędy zbyt niskiego napięcia na jakiejś celi i się wyłączył. Okazało się, że napięcia były OK, a błąd wyrzucał uszkodzony BMS. Niestety BOSCH odmówił sprzedaży samego BMS i nakazał zakup nowego akumulatora.
Taka bajka... |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
fandaner31
stażysta
Wiek: 30 Dołączył: 11 Cze 2021 Posty: 176 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 28 Maj, 2023
|
|
|
Podobna sprawa z tonerami do drukarek, niby się napełni taki toner samemu ale jakiś układ wie i blokuje taki toner i dooopa. |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 735 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 29 Maj, 2023
|
|
|
Ostatnio miałem w naprawie hulajnogę z nietypową ładowarką z 5 pinami we wtyczce. Podobna sytuacja. Akumulatory były rozładowane poniżej minimum i ładowarka nie startowała. Po sztucznym podniesieniu napięcia pakietu nadal nie ładuje, a sama hulajnoga nie startuje. Znowu jakaś komunikacja i brak działania po podniesieniu napięcia. Jedynym ratunkiem wydaje się wymiana BMS, sterownika i ewentualnie ładowarki. Koszt około 350 zł (prosty zestaw bez wyświetlacza) o ile ktoś potrafi sam to pozamieniać. Przy koszcie samej firmowej baterii w granicach 1500 zł w górę, to i tak chyba się opłaca. I przy okazji następnej awarii naprawa będzie możliwa niskim kosztem.
Zaczyna się tendencja do produkcji sprzętu jednorazowego tak, żeby klient nie był w stanie sam naprawić usterki, tylko zmusza się go do zakupu nowego urządzenia.
Dlatego też nie jestem zwolennikiem jakichś wyświetlaczy, komputerów rowerowych itp.
W zupełności wystarcza mi zwykła bateria, zwykły kontroler i manetka z woltomierzem i stacyjką, lub ewentualnie PAS (ale bez tensometra). To ma jechać, a nie świecić jakimiś cyfrowymi bajerami, których nie da się naprawić. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
W.P.
młodzik
Pomógł: 4 razy Wiek: 70 Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 60 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 30 Maj, 2023
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Jedynym ratunkiem wydaje się wymiana BMS | A czy po naładowaniu ogniw próbowałeś odłączyć zupełnie moduł BMS, by pozbawić go napięcia na dłuższą chwilę?
Nie sądzę by w strukturze była pamięć nieulotna, chociaż...
Nie tylko baterie tak się "zabezpiecza". Dziś większość sprzętu jest konstruowana tak, by był nienaprawialny. I nie dotyczy to tylko wszędobylskiej chińszczyzny. |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 735 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2023
|
|
|
zeeltom napisał/a: | ...
Zaczyna się tendencja do produkcji sprzętu jednorazowego tak, żeby klient nie był w stanie sam naprawić usterki, tylko zmusza się go do zakupu nowego urządzenia.
... |
Ta tendencja to już jest od lat, a w przypadku baterii to nawet ma trochę sensu, bo baterie stają się w ten sposób idiotoodporne. Nawet na forum widać, że ludzie zaczynają grzebać w bateriach nie mając o nich najmniejszego pojęcia. Niestety uderza to również w fachowców, którzy sami mogliby coś zrobić. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 735 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 09 Lip, 2023
|
|
|
Dziwię się dziwieniu.... Przeciez w laptopach wielu firm jest tak odc10 lat. A w rowerach firmowych takze od lat. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 735 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Nie 09 Lip, 2023
|
|
|
Powiedział bym, że laptopy były przed rowerami, ale co ja tam wiem
To jest działanie przeciwko logice. A potem trzeba wszystko przerabiać na "normalną" elektronikę. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|