ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang czy Tongsheng, 36v czy 48v, parę niejasności
Autor Wiadomość
jaxkubqq 
początkujący


Dołączył: 18 Maj 2023
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 18 Maj, 2023   Bafang czy Tongsheng, 36v czy 48v, parę niejasności

Mam parę pytań na które ciężko znaleźć odpowiedź, najlepiej do posiadaczy tego typu silników

1. Jeśli mamy dostępny silnik Bafang bbs02b 500w do wyboru 36v albo 48v, to które napięcie wybrać? Z tego co wyczytałem to na wyższym napięciu moc szczytowa powinna być nieco wyższa, waga baterii czy to 36v czy 48v jest zbliżona jeśli porównujemy rzeczywistą pojemność w wh (watogodziny), chyba że się mylę i np sprawność silnika 48v będzie wyższa?

Które napięcie 36v czy 48v (500w) da mi większy zasięg jeśli baterie dobierzemy o tej samej pojemności w wh?

2. Czy silniki BBS01B i BBS02B mają wbudowany czujnik nacisku na pedały? Bez tego jazda po górach może być nieco problematyczna, bo silnik będzie reagował tylko na ilość obrotów korbą a nie na nacisk.

3. Czy silniki w tylnym kole definitywnie odpadają jeśli zamierza się jeździć strome podjazdy po górskich szlakach? Czy tego typu silnik ma taką samą sprawność czy się jedzie 10km/h czy 40km/h? (jeśli nie można regulować obrotów takiego silnika przerzutkami to czy przy wysokich prędkościach nie będzie się nadmiernie grzał?)

4. Czy baterie do ebike mają jeden standard wtyczki czy to kupimy baterie od chinczyka czy od greencell? Czy wystarczy patrzyć na napięcie baterii do danego typu silnka jaki mamy i jest git?

5. Jak się ma Tongsheng TSDZ2B do Bafanga BBS02B? Tongsheng jest do kupienia za 1100zł a Bafang od 1500zł aktualnie, które silniki z reguły sprawiają mniej problemów?

6. Ile watów mają z reguły ładowarki do baterii (zastanawiam się czy przetwornica samochodowa 300w pociągnie taką ładowarkę) w spec jest ładowarka (EU 42v 4a), (UK 42v 2a) ile to będzie na 230v?

7. Po co w silnikach centralnych mocuję się dodatkowy sensor szybkości przy kole?

8. Czy w Bafangu mamy tryb wspomagania pchania roweru? Czy zostajemy skazani tylko na manetke gazu w takim przypadku?

9. Czy opór przy wyłączonym wspomaganiu przy pedałowaniu jest odczuwalny? Mniejszy opór jest w Bafangu czy Tongsheng?
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 791
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pią 19 Maj, 2023   

7. Bo licznik ma zliczać prędkość koła, a nie obroty korby, która dla tej samej osiąganej szybkości może być różna w zależności od przełożenia.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 19 Maj, 2023   Re: Bafang czy Tongsheng, 36v czy 48v, parę niejasności

jaxkubqq napisał/a:
Mam parę pytań na które ciężko znaleźć odpowiedź, najlepiej do posiadaczy tego typu silników...


Moje stare posty powinny przybliżyć ci temat użytkowania silnika centralnego Bafang:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=113022
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=10754

Przegladanie powyższych postów tylko na firefoxie. Na innych przeglądarkach nie widać licznych obrazków, przez co traci zupełnie to sens.

Bafang vs Tongsheng to niekończąca się dyskusja :)
Bafang nie ma czujnika nacisku, stopień wspomagania regulujesz ręcznie w zależności od stromizny (podobnie jak przerzutkę). Jest za to bardziej cichy i trwały.
_________________
Mój rower: BBS02B
Ostatnio zmieniony przez borsuk Nie 21 Maj, 2023, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaxkubqq 
początkujący


Dołączył: 18 Maj 2023
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 20 Maj, 2023   

Tego tongshenga nie da się nieco obrócić przy montażu w stronę dolnej rury tak jak można to zrobić w bafangu żeby tak strasznie nie wystawał w stronę ziemi? (patrz załącznik)
Przecież jazda z czyś takim nawet w prostszym terenie to jakaś katastrofa, przejazd przez nieduży przewrócony pień = zarycie silnikiem w niego.

Bezcvbc tytułu.png
Pobierz Plik ściągnięto 48 raz(y) 140,03 KB

 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 791
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 20 Maj, 2023   

Nie jeździć po dziurach. Jeżdżę po lasach prawie codziennie i nie ma możliwości ominięcia tego. Albo korzenie, albo ścieżki rowerowe. Wybór należy do ciebie.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 23 Maj, 2023   

1 i 2. bez rozwlekania, moim zdaniem 500 W 48v to dobre połaczenie wydajności, mocy i zasięgu.
nie mają czujników. ale mają możliwośc wykorzystania przerzutki w tylnym kole. to tak jak w samochodzie- nawet słabym autem pod górę podjedziesz.
3. obudowa bedzie letnia a w środku dym :lol: :lol:
4. trudno mówić o standarcie. najłepiej polutować porządnie.
5. temat morze. obiegowa opinia mówi że tdsz jest delikatniejszy
6. ładowarka 48v 2A po stronie 230v ma podany prąd max 2,2A zgrubsza to ca 500W
7 napisał zeeltom
8 jest tryb walk assist. naciskasz minus i trzymasz. rower wciągnie cię na Śnieżkę :grin:
9 wg mnie opór wynika raczej ze wzrostu masy roweru, który jest znaczący.
_________________
Starość to stan umysłu
Ostatnio zmieniony przez andypip Wto 23 Maj, 2023, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 23 Maj, 2023   

andypip napisał/a:
..
8 jest tryb walk assist. naciskasz minus i trzymasz. rower wciągnie cię na Śnieżkę :grin:
...

Walk asist sprawdza się raczej na asfalcie, w terenie przydaje sie manetka i pierwszy stopień wspomagania (ale nie w fabrycznym ustawieniu, tylko delikatniejszy, moim skromnym :wink: zdaniem fabryczne ustawy wymagają zmian, szczególnie w górach).
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 23 Maj, 2023   

Ja mam w pracy pod 3 schodki. Zawsze korzystam z walk assist. przy wprowadzaniu roweru do lokalu. Niedawno wprowadziliśmy w tym trybie rowery na b. stromy wiadukt rynną ścieku deszczowego. fakt tylne koło łapało poślizgi ale kobiety sobie same też poradziły :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group