ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria po zimie, spadł zasięg.
Autor Wiadomość
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 16 Lut, 2024   Bateria po zimie, spadł zasięg.

Witam. Od listopada starałem się trzymać baterię by nie rozładowała się i była cały czas na 90% napięcia. Dziś wybrałem się na jazdę hulajnogą, bateria naładowana była do 53,5V . Po przejechaniu 2..3km sterownik się wyłączył i nie dało się włączyć (jeszcze na wyświetlaczu było około 51-52v na 3 biegu). W domu odłączyłem baterię od sterownika i napięcie miało 52,2v, po ponownym podłączeniu baterii do sterownika można było znów włączyć hulajnogę. Na jesieni miałem spadek zasięgu z 24km do 14km i miałem wyłączenia baterii przy 42..43v , potem nawet przy 46v, ale teraz to już tragedia. Bateria na ogniwach LG mg1 z depakietu i pojemności 90-95% .W lato jeszcze było dobrze miałem zasięgi 24km a nawet do 28km. Doradzicie coś, od czego zacząć sprawdzenie baterii i jakie są rokowania?
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pią 16 Lut, 2024   

Cytat:
Doradzicie coś, od czego zacząć sprawdzenie baterii

Od rozebrania i pomierzenia sekcji
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 17 Lut, 2024   

Właśnie tak zrobię, baterię mam tak zawiniętą w taśmę że z godzinkę ją odpakuje, :) .
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 17 Lut, 2024   

No i po dostaniu się do środka, zmierzyłem cele i wynik jest taki :

1 - 4.14v
2 - 4.15v
3 - 4.15v
4 - 4.14v
5 - 4.14v
6 - 4.13v
7 - 4.13v
8 - 4.05v
9 - 3.05v <-- !!!
10 - 4.14v
11 - 4.00v
12 - 4.09v
13 - 3.86v <-- !!!

Widać że cele 9 i 13 mają kiepsko, czy cele 8 , 11, 12 też są słabe czy niedoładowane przez te cele z bardzo niskim napięciem. Oględziny wizualne nic nie wykazały jakiś przypaleń czy uszkodzeń mechanicznych. Wszytko było szczelne i nie było też jakiś zawilgoceń. Obciążenia baterii były na poziomie do 6..8A, w sterowniku mam limit ustawiony chyba na 10A.
Teraz pytanie czy mam wyciąć te cele 9 i 13 , czy też 8, 11, 12? Co dalej mam zrobić?
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 17 Lut, 2024   

Jak już masz dostęp to doładuj indywidualnie to wszystko do 4,15, przejedź się do odcinki i sprawdź czy się rozjechało. Jak się podobnie rozjedzie to trzeba będzie amputować to co nie trzyma parametrów bo jest s3,14erdolone i uratować zdrową resztę, a potem dogrzać coś sprawnego na miejsce wszystkich obciętych części ;)
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 19 Lut, 2024   

Właśnie ładuje cele zaniżone i jeszcze wyrównam pozostałe by przetestować do wyłączenia baterii jak kolega podał. Zobaczymy , może tylko się to rozjechało i nie będzie trzeba amputować. Czy może być tak, że bms nie balansował tych celi podczas ładowania?
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 804
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 19 Lut, 2024   

Są różne BMS. Z balanserem, albo bez.
Czasem zdarza się upływność ogniw i wtedy balansowanie nic nie pomoże.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 22 Lut, 2024   

Jak padł jakiś segment w baterii to dociągnięcie go do poziomu reszty zajmie znacznie więcej czasu (jeśli w ogóle się uda) i zaraz po obciążeniu zacznie wyraźnie spadać mu napięcie. Taki akumulator bez problemów kręci już wiertarką na 220V, Można go tak obciążyć jak nie chcesz nigdzie jechać.
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 804
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 22 Lut, 2024   

Raczej odwrotnie. Bardzo szybko się naładuje i szybko rozładuje. Zależy co padło w sekcji. Jeśli pojemność, to szybkie ładowanie, jeśli upływność, to faktycznie ładowanie może trwać i trwać zależnie od stopnia upływności. Sprawny akumulator będzie się ładował długo, zgodnie z opisem producenta.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 22 Lut, 2024   

Racja. Wszystko zależy od rezystancji wewnętrznej, niemniej jednak takie odstępstwa od normy powinny być łatwo zauważalne.
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 804
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 22 Lut, 2024   

Rezystancja wewnętrzna ma większy wpływ na prąd rozładowania, niż na szybkość ładowania.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 22 Lut, 2024   

E tam, przecież jak ma dużą rezystancję wewnętrzną to prądu też nie chce brać. Bo jak?
Choć w sumie masz rację. Ja się już dawno wyleczyłem z ładowarek które nie pokazują ile weszło mi w akumulator.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 22 Lut, 2024   

Witam, jeszcze trwa wyrównywanie baterii. Cela nr [9] która miała najmniej woltów, ładowałem prądem 1A , z 2.86v do 4.19v zajęło 1041 minut i wyszło 10108mA. Więc jeszcze trochę potrwa te ładowanie pozostałych, tamte mają po 4.14..4.15 więc trochę pójdzie szybciej.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 22 Lut, 2024   

Jakbyś jeszcze napisał co to za bateria, bo na razie wiadomo tylko że to 13s na LG mg1 z depakietu i pojemności 90-95% czyli pewnie 2,85Ah ale ile w rzędzie tego masz? 4 czy więcej?
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 22 Lut, 2024   

Bateria robiona 13s5p, każde ogniwo mierzyłem to miały między 2400..2700mA pojemności. Pomiary były prostym miernikiem, więc pewnie nie jest dokładny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group