ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Imax B6 - ktoś coś wie w temacie?
Autor Wiadomość
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

Masz źle skalibrowany układ pomiaru napięcia w ładowarce (zakładam że miernik masz dobry bo mam podobny), jak to poprawić? Wkleiłem w drugim temacie o B6

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

Chyba zaraz tak zrobię - 0,24V mi zaniża skubana. Podciągnę jeszcze celę do 4.0V by mieć wzorcowo skalibrowane i podepnę ładowarkę i wykalibruję raz jeszcze - dodam tylko że gdy ładuję małym prądem to wskazanie jest w miarę poprawnie - jak się ładowarka "rozochoci" i duzym prądem zacznę ładować to tak bardzo się rozjeżdża... Mam nadzieję że jej to pomoże nieco bo taki obraz mnie nie zadowala:



Jeszcze jedno - jak dobrze rozumiem tylko do kalibracji balancera można wejść tylko raz a do kalibracji ogólnej wielokrotnie? .
Ja chyba jednak pożyczę od znajomego jego Sanwę albo Metex'a i na nim dokalibruję ładowarkę w Twój sposób kolego bo jakoś temu swojemu cudowi techniki nie ufam za bardzo.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Śro 28 Gru, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

PS kiedy bateryjka w mierniku jest słaba to wynik jest zawyżony.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

Przytargałem od znajomego jego Sanwę - podkalibrowałem pomiar wg instrukcji kolegi r2d2 i nic nie pomaga - przy małym prądzie jest ok, przy większym się wysypuje pomiar natychmiast. Wogóle dziwi mnie fakt że to tak działa. Jakby mierzyło napięcie na wyjściu przetwornicy ładowarki a nie na zaciskach celi. Dziwne bydle ta ładowarka - a co do mojego Unit'a - jest w porządku - różnica między Sanwą znajomego a moim Unitem to 0,001V czyli praktycznie żadna - 1 mV to błąd pomiaru raczej w tym wypadku. Co tu dalej robić? Oto film jak to działa - przepraszam za jakość - mój aparat jest dziwny i nie lubi bardzo jak mu coś w obiektyw świeci czyli wyświetlacz w ładowarce :D .

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

A jakiej jakości masz złączki pomiędzy ładowarką a ładowaną baterią bo tu może masz tą różnicę wskazań przy większych prądach ładowania.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

Standardowe złącza dołączane do Imax'a - są czyste i sprawne i mają dobry kontakt... Cela nadal się ładuje i prąd już spadł poniżej 2A i nadal wskazanie się nie zmienia choć na mierniku jeszcze nie ma wymaganego 4,2V tylko 4,12... Ładuje się już od godziny 11.00 rano :D Non stop na max. ładowarka chodzi i tak działa od początku ładowania...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

Nie masz za cienkich kabli? Zmierz ile na nich napięcia tracisz przy takim dużym prądzie.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

Nie to nie to - tyle ile na wyświetlaczu pokazuje prądu to tyle samo mierzę miernikiem... Prąd jest ok.. Poza tym co to za moc? 4,2V i 5A = 21 watów - To jest praktycznie nic dla tych przewodów... Rozumiem wasze doświadczenie ale uzupełniając je o swoje doświadczenie i praktykę wiem że na pewno kable nie są za cienkie... To raczej z ładowarką coś nie ten-tego jest.. Na filmiku widać - może nie do końca wyraźnie co się dzieje z ładowarką.. Dla mnie po prostu pomiar napięcia jest widać nieprawidłowo przeliczany lub w złym miejscu ktoś go zaprojektował.. Ja na wyjściu ładowarki dałbym diodę i dopiero za nią mierzył co następuje i tak podganiał przetwornicę by osiągnąć to co chcę - ale widocznie projektant tej ładowarki nie wpadł na to chyba. Muszę się przyzwyczaić chyba do tego co jest... Coś na kształt sterowania quasi-PLC...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

Chodzi mi o napięcie a nie prąd.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

Rezystancja kabli w moim przypadku wyniesie 0,000...nic. Pomijalnie mała jest więc to nie to - uważam że podrabiane Imax'y tak muszą chyba mieć...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

Co to za ogniwo LiFePO4 które ładujesz,bo nie mogę doczytać czy na pewno jest OK.Na spadki ma znaczenie przepływający prąd a moc musi być mniejsza od znamionowej,rozumiem ze wskazania ładowarki i miernika w tym samym czasie prądu i napięcia się różnią.Spróbuj tą ładowarką naładować jakieś znane ogniwo, wiadomo że dobre żeby wypróbować czy jest rozkalibrowana,np.żela.Też zamówiłem Imaxa 8 w Hobby Kingu ale wysypał mi się po jednym ładowaniu i wymieniłem u nich na turnigy 8150 ale może miałem pecha.Ten służy mi dzielnie już pół roku.Ogniwa LiFePO4 mają nominalnie 3,3V,a zabezpieczenie przed przeładowaniem na 3,65V 4,2 to stanowczo za dużo.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011   

Jak będzie po gwarancji to rozbierzesz i zobaczysz co tam w środku siedzi. Ja widziałem miernik 0,5% dokładności w którym po 2 latach pracy _spłynęły_ paski oznaczające wartości rezystorów (nie przegrzały się). Przypuszczalnie wnętrzności tych rezystorów były podobnej jakości. Może tu jest przyczyna.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011   

Ogniwo jest ok - nic mu nie jest. Ładowarka ewidentnie leci ze mną w jajko i pokazuje cuda cudeńka. Prąd czyta dobrze - gorzej wychodzi jej sprawa pomiaru napięcia. Gdy pracuje z małymi prądami to jest ok. Widocznie coś się zakłóca i dlatego tak podaje...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011   

Nostusek napisał/a:
Rezystancja kabli w moim przypadku wyniesie 0,000...nic. Pomijalnie mała jest więc to nie to

Jeśli masz kable grubości kciuka i adekwatne do nich złączki i blachy przy ogniwie zgrzane całą powierzchnią, to tak. Zmierz, nie zaszkodzi, a może to będzie to. Najwyżej zmarnujesz 10 sekund życia :)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011   

Mierzyłem - rezystancja jest niemierzalna moim miernikiem - pełna przewodność... Jeszcze pokombinuję kiedyś z tą ładowarką. W zasadzie fajnie by było gdyby mieć takiego Imax'a ale o wydajności prądowej ok 10-15A ciągle. Pulsary mają takie bajerki ale cena jest zdecydowanie za wysoka....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group