ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Dobre wieści dla nas miłośników EV
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 26 Lis, 2011   

Przypomnę.
Do tego zimą tylko maski w moich samochodach są oblodzone, bo moje auta są EV - brak ogromnych strat energii na ciepło.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 26 Lis, 2011   

Szwed, Masz rację, jednak nie można napędów elektrycznych nazwać czystymi i nie generującymi spalin.
Zbyszek Kopeć napisał/a:
Do tego zimą tylko maski w moich samochodach są oblodzone, bo moje auta są EV - brak ogromnych strat energii na ciepło.

Nie rozumiesz drogi prądu od bryłki węgla do silnika, więc znów wracamy do elektrowni. Jak z węgla robi się prąd? Węgiel spala się podgrzewając wodę, potem turbiny parowe napędzają generatory które wytwarzają prąd. Sprawność tego procesu to <50%. A to jeszcze nie koniec. Potem sieci przesyłowe, transformatory(rozdzielnie WN, ŚN, NN), ładowarka, sprawność akumulatora, sterownika i samego silnika.
Więc z energii zamkniętej w bryłce węgla na koła samochodu trafia tylko 20-30%-podobnie jak przy silniku spalinowym.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 26 Lis, 2011   

Znowu te same dyskusje. Ja wszystko rozumię i dawno wszystko liczyłem, ale nie ulegam lobby paliwowemu.
Sprawność elektrociepłowni prawidłowo eksploatowanej wynosi 100%, czyli daje prąd do elektrycznych samochodów i do komputerów oraz ciepłą wodę potrzebną dla mieszkańców.
Przecież samochody spalinowe trują mieszkańców i podgrzewają ulicę, az ich maski rozpuszczają śnieg i lód.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Nic nie ma sprawności 100%.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Zawsze jest 100% przy prawidłowym procesie.
U mnie żarówki mają 100% sprawności i przy okazji ogrzewają mieszkanie.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Opatentuj te żarówki :D
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

W tym sensie żarówki rzeczywiście mają sprawność 100%, bo wytwarzane bezsensownie ciepło rzeczywiście ogrzewa mieszkanie.
Gorzej latem gdy grzać nie trzeba.

Proponuję skończyć dyskusję. Kto chce niech jeździ na prądzie, kto woli się truć benzyną OK.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Na upały mam w domu oświetlenie LED-owe.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Cytat:
U mnie żarówki mają 100% sprawności i przy okazji ogrzewają mieszkanie.

Skoro mają 100% sprawności to skąd biorą jeszcze energię na ciepło? Perpetuum mobile? Idąc dalej tym rozumowaniem można powiedzieć że spalinowiec tez ma 100% sprawność, bo ogrzewa maskę i całą resztę samochodu. Nawet jeśli dobrze byś się wysłowił, to Twoja teoria nie byłaby prawdziwa. Nawet kaloryferek elektryczny nie ma sprawności 100%. Odsyłam do hasła "sprawność urządzeń grzejnych". Ledy też mają sprawność daleką od 100%(ręki nie dam uciąć ale to max 40% dla sprzętu, który można kupić w sklepach).

Też sądzę, ze trzeba zakończyć tą dyskusję-nawet oczywiste argumenty nie docierają... Kto chce truć benzyną niech truje, kto chce truć elektrykiem niech truje, a kto nie chce truć niech przemieszcza się siłą własnych mięśni :)
Jeszcze tylko na koniec dodam, żeby nie było ze jestem negatywnie nastawiony do EV: jedyne zalety napędów elektrycznych jeśli chodzi o zanieczyszczenia to łatwiejsza kontrola emisji spalin(łatwiej kontrolować 1000 elektrowni niż 1000000 samochodów) i przeniesienie źródła zanieczyszczeń poza miasta. Poza tym niestety w elektryku jak i w spalinowym jest to samo-fizyki nie przeskoczymy(nie, to nie lobby paliwowe ustala jej prawa :) )
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

To ja dowalę doła. Przemieszczam się w ramach pracy po pomieszczeniach gdzie zwłaszcza zimą nie ma wymiany ciepła, stąd nie ma wymiany powietrza. GRAWITACJA. I stąd wniosek, że CO2 produkowane w nadmiarze przez ludzi w takich pomieszczeniach truje czachę niemiłosiernie...
A nanab napisał samą prawdę i różne oszołomy mogą co tylko się mylić myśląc, o ile myślą. Jedyny co do elektrycznych napędów to moment i cichość w pewnych przypadka co do spalinowców...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Sprawność energetyczna na część świetlną energii, to jedno, a całkowita sprawność energetyczna, to drugie.
Przecież sprawność energetyczna żarówki, to jest energia na światło plus energia na ciepło.

Sprawność LED-ów, ale świetlna jest wysoka.

Analiza spalinowego auta - zgadza się, ogrzewanie maski i ulicy czerpie energię z paliwa, ale w EV tego nie ma, więc EV jest korzystniejsze.
Prosta matematyka w fizyce.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Profess 
młodzik


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

nanab napisał/a:
jedyne zalety napędów elektrycznych jeśli chodzi o zanieczyszczenia to łatwiejsza kontrola emisji spalin(łatwiej kontrolować 1000 elektrowni niż 1000000 samochodów) i przeniesienie źródła zanieczyszczeń poza miasta. Poza tym niestety w elektryku jak i w spalinowym jest to samo-fizyki nie przeskoczymy(nie, to nie lobby paliwowe ustala jej prawa )


toft napisał/a:
To ja dowalę doła. Przemieszczam się w ramach pracy po pomieszczeniach gdzie zwłaszcza zimą nie ma wymiany ciepła, stąd nie ma wymiany powietrza. GRAWITACJA. I stąd wniosek, że CO2 produkowane w nadmiarze przez ludzi w takich pomieszczeniach truje czachę niemiłosiernie...
A nanab napisał samą prawdę i różne oszołomy mogą co tylko się mylić myśląc, o ile myślą. Jedyny co do elektrycznych napędów to moment i cichość w pewnych przypadka co do spalinowców...


Mają Panowie mętne pojęcie o zaletach napędu elektrycznego... po pierwsze sprawność silników el. to 98 %, a spalinowych max. 33 %, kosztu odzysku energii hamowania znacznie niższy niż w spalinowym, mozliwość odzysku energii z amortyzatorów, co w spalinowym jest bardzo drogie, poza tym sprawnośc na kołach spalinowców osiaga 16 %, a w elektryku 65 %, a po zastosowaniu napędu w kole odpadną straty na przekładnię głowną, skrzynie biegów, przeguby wew. i zew., wal napędowy, co jeszcze poprawi sprawność na kolach, pomijam brak plam z oleju na parkingach powstałych z wycieków ze skrzyń, mostów i silników, brak konieczności montowania ekranów wzdłuż tras szybkiego ruchu w miastach, brak kosztów eksploatacji (filtry, oleje, swiece, rozrzady, płyny chłodnicze, regulacje, naprawy silników, osprzętu, wym. wydechów itd), o kosztach ogólnych produkcji paliw płynnych od wydobycia do stacji paliw, w porównaniu do adekwatnych w przypadku prądu nie wspominam...
Dla jakiej nafto lub spalinokorporacji Panowie pracują... ??
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 28 Lis, 2011   

Sprawność najbardziej wydajnych silników elektrycznych to 93% tzw.HIGH EFFICIENT,a sprawność układu Atkinsona 56%(teoretyczna)spalinowych, tak po prawdzie.Do sprawdzenia w Googlach.Ale przyszłość jest albo w elektrykach,albo w wodorze jako paliwo,osobiście nie wierzę w teorię o spisku lobby paliwowego,nad dobrymi bateriami a to one są paliwem w elektrykach musimy jeszcze poczekać,muszą być tanie i niezawodne a teraz są ani jedno ani drugie.Pracuję w elektrociepłowni i wiem jakie koszty idą na oczyszczanie spalin i produkcję zielonej energii(biomasa)gdyby nie te wydatki to samą energię można byłoby o wiele taniej produkować.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 28 Lis, 2011   

Profess napisał/a:
po pierwsze sprawność silników el. to 98 %

Może dało się wycisnąć tyle z jakiegoś super dobranego egzemplarza, przy idealnie dobranych obrotach, obciążeniu i w warunkach laboratoryjnych. Przy normalnym użytkowaniu liczyłbym raczej na 80%. Poza tym nie wynaleziono jeszcze silnika, który sam sobie wytwarza prąd i wystarczy wrzucić trochę węgla i kręci. Dolicz do tego elektrownie, sieci przesyłowe, ładowarkę, akumulator i sterownik. Pisałem o tym kilka postów wyżej.
Profess napisał/a:
a po zastosowaniu napędu w kole odpadną straty

Prawda. Ale czy taki silnik bez przekładni da radę w tak dużym zakresie obrotów i obciążenia? Czy da radę osiągać normalne prędkości jednocześnie nie mając problemów z ruszaniem z miejsca, nie marnując przy tym prądu i nie katując sterownika? Poza tym dochodzi pogorszenie własności jezdnych(zwiększona masa nieresorowana).
Profess napisał/a:
brak plam z oleju na parkingach powstałych z wycieków ze skrzyń, mostów

Jak narazie większa część EV ma przekładnie mechaniczne.
Profess napisał/a:
brak konieczności montowania ekranów wzdłuż tras szybkiego ruchu w miastach

EV też używają opon, a to one robią dużą(może nawet większą) część hałasu.
Profess napisał/a:
brak kosztów eksploatacji

Prąd-jak tylko EV się rozpowszechnią, to dojdzie pewnie kilka podatków, akcyza i inne haracze. Bateria-rzadko ale bardzo drogo. A koszty pojazdu? Tyle co luksusowy merc. Za przeróbkę smar(k/t)a albo innego malucha 60 000zł+sam pojazd. Żeby się zwróciło trzeba sporo przejeździć, a jak to zrobić przy zasięgu 100-200km/dzień? Do tego naprawy-elektronika też się psuje
Profess napisał/a:
o kosztach ogólnych produkcji paliw płynnych od wydobycia do stacji paliw, w porównaniu do adekwatnych w przypadku prądu nie wspominam...
.
Węgiel też niestety na drzewach nie rośnie.
Profess napisał/a:
Dla jakiej nafto lub spalinokorporacji Panowie pracują... ??

A jak nazywa się organizacja ekoterrorystyczna do której należysz?
Zbyszek Kopeć napisał/a:
ogrzewanie maski i ulicy czerpie energię z paliwa, ale w EV tego nie ma, więc EV jest korzystniejsze.

Ulicę ogrzewa tarcie opon o jezdnie, nieważne czy koła są napędzane elektrykiem, spaliną czy korbą. Dodatkowe ciepło z silnika, zwłaszcza zimą to chyba nie taka wielka wada. Ja tam nie lubię dygotać za kierownicą. A w elektryku trzeba marnować prąd (zaoszczędzony na sprawności silnika) do ogrzewania wnętrza.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Pon 28 Lis, 2011   

nanab napisał/a:

Jeszcze tylko na koniec dodam, żeby nie było ze jestem negatywnie nastawiony do EV: jedyne zalety napędów elektrycznych jeśli chodzi o zanieczyszczenia to łatwiejsza kontrola emisji spalin(łatwiej kontrolować 1000 elektrowni niż 1000000 samochodów) i przeniesienie źródła zanieczyszczeń poza miasta. Poza tym niestety w elektryku jak i w spalinowym jest to samo-fizyki nie przeskoczymy(nie, to nie lobby paliwowe ustala jej prawa :) )


Jedyne z czym się z Tobą nie zgodzę. Energia elektryczna ma to do siebie że da się ją wytworzyć nie tylko z węgla. Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś wytworzył ropę ze światła słonecznego czy z wiatru, a przecież te zjawiska istnieją na ziemi od jej początku i jakoś nie zanieczyszczają jej powierzchni.

Na chwilę obecną dysponujemy technologiami które wystarczyły by na zagospodarowanie kilku procent powierzchni planety w np. elektrownie słoneczne np. na pustyni Sacharze, które mogły by zrekompensować globalne zapotrzebowanie w energię elektryczną. Niestety problem jest jeszcze w przesyłaniu tak dużej ilości energii no i chyba większy w nastawieniu ludzkości do takiej energii, bo energia z paliw kopalnych jest poprostu wygodniejsza w użyciu, a człowiek z natury jest wygodny.

Na takiej pustyni chyba nikomu nie przeszkadzała by taka elektrownia, a wtedy korzyści ekologiczne z samochodów EV były by znacznie większe niż opisujesz.

POZDRO :)
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group