|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Przeróbka roweru trójkołowego Tolek. |
Autor |
Wiadomość |
CzesławT
młodzik Elektronik
Wiek: 41 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 50 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Czekam na zakończenie prac i może jakiś filmik ? Powodzenia. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Dość zgrabnie wyszło:) Daj filmik z palenia gumy;). A przynajmiej jak jeżdzi:). |
|
|
|
|
miki342 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Wskaźniki kupiłem w sklepie elektrycznym w cenie 11 i 12 zł.
miki342 napisał/a: | Pomysł trójkołowca i estetyka, jak dla mnie super, liczę na jakiś film po zakończeniu pracy nad nim |
To gotowy rower. Ja go tylko przerabiam |
No jasne ale szczerze bardziej podoba mi się to niż dwukołowiec, ma to coś |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Zaczynam na poważnie myśleć o trajce, ale z kierowanymi dwoma kołami z przodu. Bez pedałów. Sama elektryka.
Trochę sporawe to pudełko wyszło, ale nie jest tak tragicznie. Wykorzystuję, to co mam pod ręką Jeszcze mi dwa takie zostały i jedno malutkie Może jutro uda mi się te wszystkie kabelki połączyć. Ze względu na odległość od silnika, są stanowczo za długie, trza będzie skracać, bo nie będę tego upychał w tym pudełku. A dla odmiany, kabelek od czujnika licznika jest za krótki |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
Zapraszamy na forum.poziome.pl tam sporo można poczytać o takich trajkach:). Mnie najbardziej podobają sie stalow steiny z pełną amortyzacją. ale to liga ferrari:)
Cenowo.
Bez amortyzacji kupisz jakąs cobrę albo innego kmxa.
Pedały wywalasz i jedziesz.
Ale to i tak drogo będzie.
Najlepiej samoruba. Spawarka i dawać:)
KMX cobra to z 5 klocków:( |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
Trochę kabelków. Już prawie gotowy, jeszcze tylko tylne światełko, przerywacz do kierunkowskazów i mocowanie akusów.
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
Dziś odbyła się jazda po asfalcie i lesie. Prędkość maksymalna 20 km/h. Prąd przy starcie do 25A. W czasie jazdy na maxa po równej drodze prąd pobierany ok. 12A. Przy szybkości 10 km/h około 5A. Tymczasowo założone dwa chilwee 12V 20Ah i sądząc po poborze prądu zasięg będzie w granicach minimum 30 km.
W takim trójkołowcu bieg wsteczny się przydaje |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Wiesz - podziwiam Ciebie za wytrwałość ale nie dało się tej skrzynki ciutkę zminiaturyzować?
Ja np. teraz swój kuferek na akumulatory będę robić z laminatów - będzie mniejszy,lżejszy itp.. A budowa czegoś z laminatów naprawde nie jest skomplikowana - tylko czasochłonna... Grunt to forma i inwencja. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Może i by się dało, ale taką miałem gotową i pomalowaną. Nie będę wyważał otwartych drzwi Biorąc pod uwagę, że tam ma być kontroler, stacyjka, dwa spore wskaźniki, gniazdo ładowania, przełącznik, przekaźnik, przerywacz, licznik, kierunkowskazy, przednie światło, to w mniejszą skrzynkę było by ciężko. Trzeba jeszcze dodać miejsce na wszelkie złączki, grube przewody i już robi się ciasno w tej co mam. Jedną z zalet jest to, że wszystko jest praktycznie w jednej obudowie. Nie trzeba wszystkiego szukać po całej ramie. Na tył rowerka idą 3 przewody, dwa grube do akumulatorów i jeden wielożyłowy do tylnych świateł. Wszystko zaciśnięte w rurce termokurczliwej i przymocowane do ramy. Może ta skrzyneczka lepiej by wyglądała w poziomie, ale wymiary kierownicy na to nie pozwalają. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Doszedłem do wniosku, że wpakuję tam jeszcze przetwornicę DC/DC na 12V i wszystkie kłopoty z przerywaczem i oświetleniem będę miał z głowy. Nawet jeszcze tam odrobinę miejsca na przetwornicę znalazłem |
|
|
|
|
maniakev2
młodzik
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Jakaś konkretna ta przetwornica / jaki prąd przy 12V potrzebujesz ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Kierunki pobierają 1A, oświetlenie ledowe około 0,1A. Moja przetwornica daje na wyjściu 12V 2A, więc wystarczy. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012
|
|
|
Rowerek skończony. Wrzucam fotki ze szczegółami, może się komuś kiedyś przydadzą
|
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012
|
|
|
Jaka bryka
Nie szkoda puszczać takiego silnika na zaledwie 24V w pojeździe rehabilitacyjnym? Trochę jego potencjal pozostanie niewykorzystany... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
Może i szkoda, ale innego nie miałem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|