ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Przeróbka roweru trójkołowego Tolek.
Autor Wiadomość
CzesławT 
młodzik
Elektronik


Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 50
Skąd: Starachowice
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012   

Czekam na zakończenie prac i może jakiś filmik ? Powodzenia.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012   

Dość zgrabnie wyszło:) Daj filmik z palenia gumy;). A przynajmiej jak jeżdzi:).
 
 
miki342
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Sty, 2012   

zeeltom napisał/a:
Wskaźniki kupiłem w sklepie elektrycznym w cenie 11 i 12 zł.

miki342 napisał/a:
Pomysł trójkołowca i estetyka, jak dla mnie super, liczę na jakiś film po zakończeniu pracy nad nim :)


To gotowy rower. Ja go tylko przerabiam ;)

No jasne ale szczerze bardziej podoba mi się to niż dwukołowiec, ma to coś :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Sty, 2012   

Zaczynam na poważnie myśleć o trajce, ale z kierowanymi dwoma kołami z przodu. Bez pedałów. Sama elektryka.
Trochę sporawe to pudełko wyszło, ale nie jest tak tragicznie. Wykorzystuję, to co mam pod ręką ;) Jeszcze mi dwa takie zostały i jedno malutkie :D Może jutro uda mi się te wszystkie kabelki połączyć. Ze względu na odległość od silnika, są stanowczo za długie, trza będzie skracać, bo nie będę tego upychał w tym pudełku. A dla odmiany, kabelek od czujnika licznika jest za krótki :D
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012   

Zapraszamy na forum.poziome.pl tam sporo można poczytać o takich trajkach:). Mnie najbardziej podobają sie stalow steiny z pełną amortyzacją. ale to liga ferrari:)
Cenowo.
Bez amortyzacji kupisz jakąs cobrę albo innego kmxa.
Pedały wywalasz i jedziesz.
Ale to i tak drogo będzie.
Najlepiej samoruba. Spawarka i dawać:)
KMX cobra to z 5 klocków:(
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Sty, 2012   

Trochę kabelków. Już prawie gotowy, jeszcze tylko tylne światełko, przerywacz do kierunkowskazów i mocowanie akusów.





 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Sty, 2012   

Dziś odbyła się jazda po asfalcie i lesie. Prędkość maksymalna 20 km/h. Prąd przy starcie do 25A. W czasie jazdy na maxa po równej drodze prąd pobierany ok. 12A. Przy szybkości 10 km/h około 5A. Tymczasowo założone dwa chilwee 12V 20Ah i sądząc po poborze prądu zasięg będzie w granicach minimum 30 km.
W takim trójkołowcu bieg wsteczny się przydaje ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Wiesz - podziwiam Ciebie za wytrwałość ale nie dało się tej skrzynki ciutkę zminiaturyzować?

Ja np. teraz swój kuferek na akumulatory będę robić z laminatów - będzie mniejszy,lżejszy itp.. A budowa czegoś z laminatów naprawde nie jest skomplikowana - tylko czasochłonna... Grunt to forma i inwencja.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Może i by się dało, ale taką miałem gotową i pomalowaną. Nie będę wyważał otwartych drzwi ;) Biorąc pod uwagę, że tam ma być kontroler, stacyjka, dwa spore wskaźniki, gniazdo ładowania, przełącznik, przekaźnik, przerywacz, licznik, kierunkowskazy, przednie światło, to w mniejszą skrzynkę było by ciężko. Trzeba jeszcze dodać miejsce na wszelkie złączki, grube przewody i już robi się ciasno w tej co mam. Jedną z zalet jest to, że wszystko jest praktycznie w jednej obudowie. Nie trzeba wszystkiego szukać po całej ramie. Na tył rowerka idą 3 przewody, dwa grube do akumulatorów i jeden wielożyłowy do tylnych świateł. Wszystko zaciśnięte w rurce termokurczliwej i przymocowane do ramy. Może ta skrzyneczka lepiej by wyglądała w poziomie, ale wymiary kierownicy na to nie pozwalają.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Doszedłem do wniosku, że wpakuję tam jeszcze przetwornicę DC/DC na 12V i wszystkie kłopoty z przerywaczem i oświetleniem będę miał z głowy. Nawet jeszcze tam odrobinę miejsca na przetwornicę znalazłem ;)
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Jakaś konkretna ta przetwornica / jaki prąd przy 12V potrzebujesz ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Kierunki pobierają 1A, oświetlenie ledowe około 0,1A. Moja przetwornica daje na wyjściu 12V 2A, więc wystarczy.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Sty, 2012   

Rowerek skończony. Wrzucam fotki ze szczegółami, może się komuś kiedyś przydadzą ;)





















 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

Jaka bryka :)

Nie szkoda puszczać takiego silnika na zaledwie 24V w pojeździe rehabilitacyjnym? Trochę jego potencjal pozostanie niewykorzystany...
_________________
No i jest :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Sty, 2012   

Może i szkoda, ale innego nie miałem ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group