ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Widzieliscie juz gdzies taki silnik -cudo ?
Autor Wiadomość
eP
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Sie, 2006   Widzieliscie juz gdzies taki silnik -cudo ?

Na tej stronce

http://www.e-vehicle.net/pro.asp?sel1=17

tabeka z charakterystyka jest pod
BLDC_motor
a rysunki charakterystyk pod
Curve_of _motor

Niestety linki sa javaskrypcie wiec ich nie skopiowalem tutaj
trzeba samemu kliknac.

Bardzo ciekawe dla tego silnika jest to ze posiada bardzo
wysoka sprawnosc w szerokim zakresie mocy juz przy bardzo
malych mocach rzedu 80W.

Silniki szczotkowe nie uzyskuja tak wysokiej sprawnosci
ale co gorsza te mocniejsze przy tak malychmocach maja
jeszcze b. niska sprawnosc rzedu 50-60 %
Natomiast sprawnosc tych slabszych jest tutaj lepsza
70-80% ale zaraz spada przy wiekszym obciazeniu.

Czy gdzies juz spotkaliscie sie z podobnymi
specyfikacjami ???
Przypuszczam ze silniki z ekonapedow maja znacznie
gorsze sprawnosci ( o kilka procent )
a z pewnoscia maja znacznie mniejsze moce
od tego cuda.

Skuter z tym silnikiem podobno wyciaga na naladowanych bateriach od 80-110km.

To wyglada wrecz niewiarygodnie.

Co o tym sadzicie ???
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Sie, 2006   

ten lnk coś mi nie działa :-(
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Sie, 2006   

Dawid M napisał/a:
ten lnk coś mi nie działa :-(


U mnie dziala.
Moze masz jakis problem z przegladarka ?

Sprobuj skopiowac sobie zawartosc linku i wkleic go
do przegladarki moze zadziala.
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 54
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2006   

A czy widzieliście taki silnik. http://www.jariko.eu/silnik_duzy.php Rozebrałem go żeby zrobić fotki. Do roweru jest trochę ciężki w całości, ale jak by zrobić nową obudowę z magnesami neodymowymi to może by to zadziałało.
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Wrz, 2006   

Jariko napisał/a:
A czy widzieliście taki silnik. http://www.jariko.eu/silnik_duzy.php Rozebrałem go żeby zrobić fotki. Do roweru jest trochę ciężki w całości, ale jak by zrobić nową obudowę z magnesami neodymowymi to może by to zadziałało.


Nie gniewaj sie ale ten watek zalozylem nie w celu pisania w nim o dziwnych silnikach tylko o silnikach o wysokiej sprawnosci.
To cudo w tytule nie oznacza czegos wyjatkowo rzadkiego czy orginalnego tylko silnik jaki bysmy sobie zyczyli miec jesli chcemy zbudowac pojazd oszczedny i mocny jednoczesnie.

Te silniki ktore mozna kupic na allegro albo nawet te drozsze wplatane w kolo nie daja takiej elastycznosci jak ten do ktorego podalem link wyzej.
A jego mocna strona musi byc tez niewygorowana cena skoro caly skuter na nim jest niedrogi.

Jezeli interesujesz sie silnikami i widziales gdzies jakies niezbyt drogie powiedzmy w cenie 1000-2000 pln o charakterystyce sprawnosci mogacej konkurowac z tym na ktorego ja natrafilem to dopisz sie z tym w tym watku

pozdr
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 30 Paź, 2006   

Nie mogę zobaczyć tych charakterystyk, a bardzo mnie ciekawią.
Link działa, ale charakterystyki nie.
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Wto 31 Paź, 2006   

Obecnie ja tez nie moge otworzyc tego obrazka z tabelka.
Byc moze cos zmieniaja na tej stronce, a byc moze te charakterystyki byly niezbyt rzeczywiste.

Z tego co pamietam to ten silnik mial sprawnosc powyzej 70% juz przy mocach rzedu 100-150W a maksymalna powyzej 85% w okolicach 1-15 KW.
Ja ten silnik dostrzeglem w kontekscie mocnego napedu do roweru ktory wydajnie moglby pracowac w szerokim zakresie mocy - tzn wspomagajac rowerzyste niewielka moca 100-200W moglby to robic z duza sprawnoscia majac jednoczesnie zapas mocy do szybkiej jazdy pod gore.

Ale podobny tylko 2-3 razy mocniejszy silnik moglby sie nadac doskonale do napedu sredniej wielkosci samochodu, o ile kierowcy nie bedzie zalezalo na maksymalizowaniu przyspieszen.

Przejzalem ta stronke ponownie i zauwazylem opis do ich e-samochodu ma on 2 silniki BLDC po 3kW i pakiet akumulatorow na 9.6 kWh - Chinczycy widac maja inna strategie rozwoju e-motoryzacji czyli stwiaja na pojazdy oszczedne.
Ciekawe o ile bylyby gorsze osiagi gdyby takie silniczki wykonac domowym sposobem. W koncu mamy juz dostep do urzadzen takich jak wycinarki laserowe itp. wiec chyba daloby sie uzyskac dosyc przyzwoita jakosc wykonania. Co innego jednak sprawdzanie takiego silnika na hamowni a co innego w realnym ruchu. Moze juz nawet ktos w Polsce sie tym zajmuje amatorsko, a jezeli nie to warto by chyba polaczyc sily z budowniczymi elektrowni wiatrowych czy napedow do cnc.

Moim zdaniem taki silnik moglby sie bardzo dobrze nadawac tez do napedu skuterow a nawet e-rowerow wiec istnialaby potencjalnie szeroka rzesza zainteresowanych tego typu silnikami. Jednak zeby taki projekt ruszyc szybko z miejsca nalezaloby najpierw znalezc kilku entuzjastow ktorzy by zechcieli zastosowac go w swoich maszynach.
Oraz zeby wiecej ludzi moglo dostarczyc takie dane jakie zamierza gromadzic Krzysztof1980r po to by moc obiektywnie opisac w jakich zastosowaniach silniki te beda najsilniej gorowaly nad tradycyjnymi szczotkowymi.

Samemu robic wszystko to jak walczyc z wiatrakami. Nawet gdyby samemu wykonac wszystko: silnik, kontroler, rejestrator i zastosowac go do napedu czegokolwiek malego autka, skuterka czy e-roweru to zawsze sie znajda malkontenci co powiedza ze ich silnik kosztowac tylko pare zlotych i oni sa z niego zadowoleni.
A ja podejrzewam -bo nie mam pewnosci - ze tego typu mocny silniczek bylby wart pieniedzy jakie trzeba by bylo na niego wylozyc. Bezszczotkowe konwersje do rowerow sa za slabe do dobrego skutera, a mocne silniki szczotkowe w skuterach nie nadaja sie do e-rowerow.
Uwazam ze ten temat wart jest uwagi, a gdyby polaczyc sily i nie dublowac pracy ktora ktos inny juz wykonal to mozna by stosunkowo niskim kosztem sprawdzic obiecujace wg. mnie rozwiazanie na ktorym wielu entuzjastow moglo by duzo skorzystac.
Szczegolnie interesuje mnie Panska opinia panie Zbyszku - kogos kto juz troche konwersji wykonal.
Czy bylby Pan zainteresowany porownaniem osiagow takiego silnika w ruchu miejskim ze swoimi najbardziej udanymi konwersjami ?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 31 Paź, 2006   

Wszelkie możliwości ulepszenia mnie interesują, bo do końca się wszystkiego nie wie, a nieraz się wie, ale ignoruje i robi błędy.
Takie porównanie byłoby dobre.
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Wto 31 Paź, 2006   

Ciesze sie ze sie Panu moja koncepcja podoba. Uwazam ze najlepiej byloby skrzyknac grupe ludzi zainteresowanych budowa silnikow BLDC i wspolnie poszukiwac pomocy na roznych forach przedstawiajac idee projektu.
Ja niestety nie mam doswiadczenia w sterowaniu silnikami.
Probowalem pytac na elektrodzie ale bez odzewu.
Najprosciej byloby wykonac sterowanie do 3 fazowego silnika pradu zmiennego . Ale myslalem tez o takim zasilaniu w ktorym bylby wyprowadzony przewod zerowy z silnika i wtedy mozna by fazy zasilac nie sinusoida tylko np. przebiegiem trapezowym w celu zmaksymalizowania momentu napedowego przy danej amplitudzie pradu. A uzwojenia poszczegolnych faz bocznikowac diodami gaszacymi.
Ale wolalbym wczesniej zastanowic sie nad tym z kims kto juz ma w tym wieksze doswiadczenie aby nie wywazac otwartych drzwi.
Gdyby wiecej ludzi poszukiwalo takich informacji lub kogos do pomocy to wydaje mi sie ze sa duzo wieksze szanse ze ktos by zechcial wtedy na to odpowiedziec. Jak czlowiek pyta tylko we wlasnym imieniu to albo zostanie wziety za nawiedzonego albo w najlepszym razie nikomu sie nie bedzie chcialo odpowiedziec.
Dlatego za takie wazne uwazam by projekt mial otwarty charakter.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group