ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
pierwsza konstrukcja "budżetówka"
Autor Wiadomość
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 552
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

350w 24v
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 552
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

a kolega znalazł może zębatke większą niż 85zębów ?(bo pewnie szukał)
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Nie, ja nadal jak już brnąc w tą koncepcję to myślałem o stosowaniu przekładni na kołach pasowych
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 552
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

cóż ja poszedłem gotowymi elementami
natomiast zastanawiam się nad przewoltowaniem silnika na 36v-wtedy przydała by się chociaż 90-95 zębów :roll:
a odnośnie przekłądni pasowych-było by coś gotowego do kupienia?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Jest o tym info na pierwszej stronie tego tematu, kiedyś sprzedawał je na allegro użytkownik akr_2008 ale obecnie nie widzę ich w jego ofercie
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

kondzio927 - jak przewoltujesz silnik z 24 na 36V to zyskasz mocy a wtedy mniej potrzebna ci zmiana przełożeń w stylu zębatki 90 - 95z.
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 552
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

dokładnie tak jak mówi Jarek
ewentualnie zmniejszyć koła na 20" ?!
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

rower który jeździ na 26" wrzucić na 20", może to poniekąd dziwnie wyglądać a także przysporzyć problemy. Przewoltowanie przy silniku "no name" może drastycznie zmniejszyć jego żywotność bez poprawionego chłodzenia. Wychodzi na to że jedynie manipulacja przełożeniem może przynieść efekt. Ewentualnie może by Cię zainteresował silnik już z gotowym przełożeniem np taki: http://allegro.pl/silnik-...1992712200.html lub mocniejszy; gdyż wtedy dużo łatwiej dobrać przełożenie.

Co do Twojej konstrukcji zaniepokoił mnie mały zasięg, mam nadzieję że to wyłącznie przez brak sterownika oraz "męczenie" silnika zbyt małym przełożeniem.

Z tego co na szybko policzyłem wg. wzoru znalezionego na tym forum, mi przy kole 28" i dla prędkości liczonej 30km/h przełożenie wychodzi w okolicach 12,4. Czy to byłoby najlepsze przełożenie i czy do takiej prędkości liczyć najlepiej czy do większej/mniejszej przy założeniu że byłby silnik 350W?
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Mały zasięg? 10-11km? na akusiach 10Ah? To ja na 18 mam 12 km :D
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Nostusek napisał/a:
Mały zasięg? 10-11km? na akusiach 10Ah?
no ale jak pisał przy wspomaganiu pedałowaniem. To jakie ja musiałbym mieć aku aby zrobić te 23-25km? :???:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Ja na 10Ah jeździłem 60 km ;) (silnik 240W, 48V, prędkość średnia 20 km/h, koła 16 cali, hub w tylnym kole). Bez pedałowania :-D
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

Oj kusisz zeeltom, oj kusisz by sobie składaczka zrobić na małych kółkach :) Po dorzuceniu nowej baterii do tego zestawu co mam chyba się zabiorę za budowanie nowego na kołach 20 cali :D
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 790
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

zeeltom napisał/a:
Ja na 10Ah jeździłem 60 km ;) (silnik 240W, 48V, prędkość średnia 20 km/h, koła 16 cali, hub w tylnym kole). Bez pedałowania :-D

Gdy to przeczytałem, świat wydał mi się piękniejszy. Ale w moich okolicach chyba obowiązują prawa fizyki dwa razy ostrzejsze:(
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

Prawa fizyki obowiązują wszędzie te same. Może w czarnej dziurze są inne. Nie pisał bym tego, gdybym sam nie sprawdził. Do tej pory mam ten rowerek i się go nie pozbędę. Możesz sobie w przybliżeniu przeliczyć. Silnik pobiera 5A przy pełnej mocy. Przy mniejszej w okolicy połowy tego. Załóżmy, że 3A. 10 Ah/3A daje ponad 3 godziny jazdy z szybkością 20 km/h. Da się? Da, bo sam tak jechałem. Żeby było jeszcze ciekawiej, to na zasilaniu były to zwykłe chińskie żele, a nie litowce.
Tylko silnik musi być na wyższe napięcia i mniejszą moc, niż typowe. Jakoś nie widać wiele silników BLDC 48V i 240W i na dodatek w małym, 16 calowym kole.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

Aaa widzisz - i już się wygadałeś :P Wysokie napięcie = niższy prąd przy tej samej mocy użytkowej = łagodniejsze zużywanie energii z akumulatora = większy zasięg... To tak jakbym teraz u siebie wsadził 4 akusie żelowe 10Ah spiął je w szereg, dał na całość kontroler na 48V i bym pogonił duuuużo więcej przewoltowywując silnik...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group