ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Manetka z potencjometrem 1k
Autor Wiadomość
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Napisalem do ssprzdawcy i polecil mi zaminic bieguny magnesu w raczce. Mam z tym naly problem gdyz manetka nie jest w pelni rozbieralna po odkrecienu dekielka widze magnes ale jest on zaloniety czujnikiem halla. Przeprowadzal ktos juz taka opercje ?
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Niestety manetka nie wspolpracuje z ukladem... nie jest w stanie wysterowac uklad w 100% nawet po podlaczeniu zewnetrznego zasilania manetki uklad nie ruszyl. Nie mam juz pomyslow. Sterownik jest na ukladzie tlc272cp . Mam nadzieje , ze wy mi poradzicie aby zmusic manetke do wspolpracy. Mam teraz ferie wiec mam 2 tygodnie na ukonczenie roweru.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

TLC272CP Układ scalony: wzmacniacz operacyjny; 1,3MHz; 3÷16V

http://pdf1.alldatasheet....I/TLC272CP.html

strona 34 - > Figure 47. Single-Supply Function Generator

to jest ladna "kupa" bo tu nie ma sterowaniem PWM tylko zmiana f - wypełnienie jest stałe, zmienia sie tylko częstotliwość.

schemat twojego sterownika:

http://www.ekt2.com/_files/91%20GE186.pdf

życze powodzenia z hallotronem ;p
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
Ostatnio zmieniony przez rs232 Pią 13 Sty, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Moze i uklad nie jest sterownikiem PWM ale tak na chlopski rozum na biegu "jalowym" silnik piszczy tak samo jak przy pracy na maksymalnych obrotach wiec nic innego jak wypelnienie nie moze ulegac zmianie skoro mozna regulowac moca silnika. Trzega gdybac gdyz producent raczej nie uzyczy mi schematu a tym bardziej nie pozwoli na udostepnienie go na forum. Na razie zrobilem ze 40km na potencjometrze i jedyne co moze denerwowac to brak samopowrotu w razie sytuacji awaryjnej.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Faktycznie jakiś dziwny układ. Manetka, nie manetka... chyba taniej wyjdzie zakupienie jakiegoś normalnego sterownika za 60 zł i będzie po problemie ;)
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Jednak zostane przy tym co mam sterowniku. Najwyzej bede jezdzil na potencjometrze z jakas sprezynka badz przyciskiem odlaczajacym naped a w miedzyczasie bede szukal sposobu na pogodzenie manetki ze sterownikiem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   

Przyglądam się jeszcze temu schematowi i zamiast tego potencjometra można dać chyba hallotron? W obu przypadkach na scalak podawane jest zmienne napięcie. Ewentualnie można wywalić te oporniki od + i - by zwiększyć zakres regulacji napięcia na dzielniku.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   

Wiesz - tak mi się nasuwa pewien pomysł - jakbyś załatwił sobie manetkę od zwykłego motorka taką na linkę, zdobył jakąś większą gałkę na potencjometr i zrobił samopowrót na sprężynce? Wiem że to upierdliwe troszkę ale by zadziałało....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   

Tylko jak sprawic aby obrot manetki powodowal obrot potencjometra? Miales na mysli to aby linka nawijala sie na galke?
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   

Jeśli to rzeczywiście ten schemat to sterownik jest sterowany napięciem (zawiera generator przebiegu piłokształtnego i komparator). Zwykłe PWM. Do hallotronu da się dostosować i to niskim kosztem. Tylko nie wiem czy się da na odległość przy pomocy osoby nie mającej pojęcia o elektronice.
Jeśli chcesz, to możemy spróbować ;-)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   

buckowina napisał/a:
Tylko jak sprawic aby obrot manetki powodowal obrot potencjometra? Miales na mysli to aby linka nawijala sie na galke?


Dokładnie tak - ustawić potencjometr na minimum, nawinąć kawałek linki z manetki na gałkę, podpiąć pod to jakoś do spręzynki w stanie spoczynkowym ew. lekko napiętym i potem każdy ruch manetki pociągnie linkę która przekręci potencjometr i po puszczeniu manetki sprężynka odciągnie spowrotem potencjometr - jedyny warunek - musisz zrobić tzw. spocznik by sprężyna ci nie odciągnęła tak mocno potencjometra aż go by obróciła uzkadzając go... Prościej by było zrobić to na suwaku bo byłaby to mniej skomplikowana konstrukcja.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   

Szwed napisał/a:
Jeśli to rzeczywiście ten schemat to sterownik jest sterowany napięciem (zawiera generator przebiegu piłokształtnego i komparator). Zwykłe PWM. Do hallotronu da się dostosować i to niskim kosztem. Tylko nie wiem czy się da na odległość przy pomocy osoby nie mającej pojęcia o elektronice.
Jeśli chcesz, to możemy spróbować ;-)


Nie jestem jakims totalnym niwicjuszem (pare projektow sie zrobilo :P ). Jesli byla by taka mozliwosc to prosze spis niezbednych zmian lub schemat z zaznaczonymi zmianami .

Edit:

Dołączam zdjęcia układu, które powinny ułatwić pracę.

Zdjecie 1

Zdjęcie 2
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

1. Podłącz ten potencjometr z którym sterownik dobrze działa i zmierz napięcie pomiędzy suwakiem potencjometru a masą przy prędkości 0 i maksymalnej.
2. Podłącz manetkę do sterownika, ale tylko 2 przewody zasilające, ale nie podłączaj tego sterującego. Zmierz napięcie na sterującym względem masy przy ustawieniu na 0 i na max.
3. Podłącz wszystkie 3 przewody manetki. Zmierz napięcie pomiędzy sterującym a masą przy ustawieniu manetki na 0 i na max.

W ten sposób będzie wiadomo jakie napięcia są potrzebne, a jakie mamy. Pewnie wystarczy wzmacniacz operacyjny za 2zł i po sprawie.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012   

Chyba jednak zostanę przy potencjometrze tylko kupię suwak i przystosuje go do pracy z manetką mechaniczną. Jest problem gdyż jak podłącze manetkę tylko + i - to silnik od razu zaczyna pracować na max obrotach a poza tym chyba uszkodziłem manetkę gdyż na wyjściu napięcie wynosi bez znaczenia od wychylenia manetki 0,56V.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012   

Słuchaj? Dziś w pracy wpadł mi do głowy szatański pomysł... Nie żeby z nudów ale podczas gdy klepałem z laminatów w pracy po godzinach kuferek do swojego bolidu doznałem olśnienia chwilowego albo jak kto woli - przebłysku inteligencji. Co by było jakbyś zamiast tego potencjometra wstawił np tranzystorek Mosfet? I Manetką na czujniku halla to zasterował? Miałoby rację zadziałania jak toto ma chodzić jako regulator napięciowy ?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group