ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Klasyk - elektryk ;)
Autor Wiadomość
popik10
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Lut, 2012   

Da się to zarejestrować??
Pozdrawiam
 
 
Notoco 
młodzik
a na co mi tytuł?


Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 74
Skąd: KRK lub NL
Wysłany: Czw 23 Lut, 2012   

Zycze powodzenia - klasyk przerobiony na elektryczny bedzi dawal "szyku" :)
Tak gwoli informacji ja staram sie przerobic tez klasyka na elektryka tylko "troszke" wiekszego niz SHL-ka :)
 
 
rychuxxl 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 48
Skąd: Sośno / Bydgoszcz
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012   

Z rejestracją może byc nieciekawie - nie mam papierów na ten motocykl -składam go z zalegających części chociaż fajnie by było jak by sie udało go zarejestrować i to najlepiej jako motorower :)

fotki po jeździe próbnej nie śmiejcie się ze sposobu mocowania akumulatorów -to tak na szybko a wiadomo taśma klejąca najlepszym przyjacielem majsterkowicza ;)

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Lut, 2012   

I jakie wrażenia z jazdy?
 
 
rychuxxl 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 48
Skąd: Sośno / Bydgoszcz
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012   

Jak narazie przejechane mam troche ponad kilometr predkosc max 20km/h ale dzis dopiero zakupilem nowe szczeki hamulocowe i linke hamulca przedniego stare niestety nie dzialaly praktycznie wcale wiec bez hamulcow przy takiej predkosci to juz strach w oczach :) a ogolnie fajnie tak bez halasu bez zapachu spalin no i te spojrzenia ludzi zwlaszcza mina kumpla do ktorego podjechalem (mieszka na gorce) oczy mu wyszly i mowi ze z gorki bezglosnie jechac to mozna ale pod gorke to jeszcze czegos takiego to nie widzial hehe
 
 
rychuxxl 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 48
Skąd: Sośno / Bydgoszcz
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

w ostatnim czasie niestety mało czasu mam na grzebanie przy motocyklu ale zawsze coś tam powstanie :)
mam już skończone mocowanie akumulatorów wygląda mniej więcej tak:





Motocykl jest też już po próbach jazdy niestety wyniki nie wyglądają zachęcająco:
prędkość max-34km/h
zasięg-2km
i tu mam problem bo nie wiem czy jest to wina akumulatorów czy sterownika takie wyniki były przy jeździe na sterowniku pod koniec nie miał już siły nawet na jedynce posprawdzałem napięcia na akumulatorach na 2 było po 12,5V a na pozostałych 2 -11,7V. Jak podłączyłem silnik bezpośrednio pod te 2 mocniejsze akumulatory to jeszcze całkiem żwawo jechał. Teraz wyrównałem napięcia na akumulatorach i je ładuje jutro zobaczymy czy coś się zmieniło.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012   

Napięcia sprawdzałeś po zatrzymaniu?
Jeśli tak, to w czasie jazdy na pewno "zeszły" niżej bo w końcu akumulatorki które posiadasz to słabizna ;) (sam pisałeś, że tylko do testów).
Przydało by Ci się porządniejsze zasilanie.
 
 
rychuxxl 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 48
Skąd: Sośno / Bydgoszcz
Wysłany: Śro 07 Mar, 2012   

Zgadza się problem tkwi w akumulatorach wczoraj dołożyłem jeszcze jeden w sumie wyszło 65V (bez obciążenia) zaraz po naładowaniu przejechałem 1km z rekordową prędkością 40km/h (przy tej prędkości pobór prądu 30A na 3biegu) i po tej jeździe napięcie spadało do 41V pod obciążeniem. Czyli wniosek prosty bez porządnych akumulatorów sobie nie pojeżdżę :( a akumulatorów nie kupie do puki nie będę miał pewności że motocykl pojedzie przynajmniej 50km/h poniżej tej prędkości nie ma sensu się bawić tak mi się wydaje.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

Tu jest fajna przeróbka z silnikiem modelarskim i akumulatorami A123 20Ah

http://e-motion.lt/bbpress/topic/12
_________________
pozdr
Tomek
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

@rychuxxl przy elektryku olej w skrzyni się nie zagrzeje - wymień olej na rzadszy.
Dopompuj też koła.
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

Zarówno ta przeróbka jak i ta litewska wyglądają efektownie ale niestety nie wrozę jej przyszłosci a chciałbym,a to ze wzgledu na to ze sa one obciazone bledem silnika (w litewskim modelarski-grzeje sie) i napędu(skrzynia biegow kosz sprzęgła,duze straty),jako ciekawostka owszem ale do jazdy tylko hub w kole i nic wiecej.Ewentualnie zaawansowana technika której nie da sie wykonac w warunkach amatorskich.Przykro mi to mówic bo nie chciałbym zniechecac konstruktorów,chociaz wykonujac takowe zdobywaja doswiadczenie,tylko zeby nie narazali sie niepotrzebnie na duze koszty.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

Straty oryginalnych przekladni (skrzyń biegów samochodów i motocykli) są pomijalnie małe, zawsze dużo więcej zależy od sprawności silnika i regulatora.
Podobnie jest z przekładnią planetarną np. w kole roweru EV
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rychuxxl 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 48
Skąd: Sośno / Bydgoszcz
Wysłany: Nie 11 Mar, 2012   

W kolach 3atmosfery olej wiem ze powinien byc rzadki nie wiem tylko jaki? Co do skrzyni to moim zdaniem przynosi wiecej korzysci niz strat - mniej pradu potrzeba przy ruszaniu czy podjazdach na wzniesienia, i tak jak Pan Zbyszek napisal sprawnost takiej skrzyni jest spora nie wiem dokladnie ale cos mi sie kojarzy ze powyzej 90%, sprzeglo w mojej konstrukcji jest pominiete. A hub w kole nie ma jakiejs wewnetrznej przekladni?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 11 Mar, 2012   

rychuxxl napisał/a:
A hub w kole nie ma jakiejs wewnetrznej przekladni?
Tylko małe mają (250W i niektóre 500W). Te większe to już są "direct-drive".
 
 
rychuxxl 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 48
Skąd: Sośno / Bydgoszcz
Wysłany: Pią 23 Mar, 2012   

Kto jest ciekawy jak na chwilę obecna wygląda SHL-ev ręka do góry ;)



praktycznie zostały już tylko prace kosmetyczne,czekam jeszcze na kanapę i kilka drobiazgów typu obudowy do wskaźników, gumy na bak nowy licznik.
No i oczywiście porządne podłączenie całej elektryki łącznie z oświetleniem które oczywiście będzie na LED-ach.

Umieszczenie akumulatorów:



A żeby nie było pytań typu "po co ci zbiornik paliwa skoro to ev" to już pokazuje:



No i na koniec pomysł gdzie schować sterownik. Chce zrobić aluminiową atrapę cylindra wewnątrz którego umieszczę sterownik będzie to i fajnie wyglądało a i dla sterownika myślę, że wyjdzie na dobre bo cały "cylinder" będzie działał jak wielki radiator :)
żeberka już mam wycięte, głowicę przerobiona zostało tylko pospawać i zamontować.

_________________
SHL-ev
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group