ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pomoc w skompletowaniu sprzętu
Autor Wiadomość
jw3417
początkujący


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012   

witam
gdzie mogę dostać ta kciukową manetkę i czy można nią zastąpić zwykły potęciometr .
 
 
BAND21T
początkujący


Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: Podlasie
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012   

dzięki za info, tylko co to jest?
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 68
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012   

Jest to wskaźnik diodowy napięcia akumulatora z przyciskami sterującymi.Nie korzystałem jeszcze z tego urządzenia więc nie mogę Ci więcej powiedzieć na jego temat,a nawiązuje to do tego co pisałeś o 3 prędkościach(low,med,high)i układ połączeń między manetką(throttle) może być ta z allegro a PAS i sterownikiem.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
BAND21T
początkujący


Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: Podlasie
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012   

a jak to jest z tym odzyskiwaniem energii podczas hamowania. Napisali, że jest taka możliwość. To co, trzeba coś dokupować/przerabiać?

I jak się to ładuje?, jest jakaś wtyczka gdzieś czy normalnie tak jak np. w samochodzie prostownikiem.
Czy takie akumulatory muszą być rozładowane do końca i naładowane ma maxa, czy można ładować kiedy się chce i jak się chce. oczywiście wtedy pewnie zasiąg będzie mniejszy.

A i jeszcze jakieś wskazówki dotyczące montażu, na co trzeba uważać, żeby nie połamać/zepsuć.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Lut, 2012   

mar56 napisał/a:
Jest to wskaźnik diodowy napięcia akumulatora z przyciskami sterującymi.Nie korzystałem jeszcze z tego urządzenia więc nie mogę Ci więcej powiedzieć na jego temat,a nawiązuje to do tego co pisałeś o 3 prędkościach(low,med,high)i układ połączeń między manetką(throttle) może być ta z allegro a PAS i sterownikiem.


Te trzy tryby określają 3 różne prędkości obrotowe silnika przy pełnym rozkręceniu manetki.
Odzysk hamowania nie wymaga dodatkowych urządzeń, jeśli jest już w sterowniku. Ale dla roweru jest raczej nieprzydatny. Akumulatory ładujesz ładowarką przeznaczoną do konkretnego typu akumulatorów. Jeśli są to akumulatory żelowe, to ładowarka musi być przeznaczona do takich właśnie akumulatorów. Gniazdo do ładowania możesz wyprowadzić bezpośrednio ze zacisków akumulatorów. Czasami takie wyprowadzenie jest już uwzględnione w sterowniku. Dla akumulatorów żelowych zaleca się ładowanie po każdym ich użyciu bez względu na stopień rozładowania.
Co do montażu, to przede wszystkim nie zrobić zwarć i umożliwić chłodzenie sterownika. Reszta zgodnie ze zdrowym rozsądkiem ;)
 
 
BAND21T
początkujący


Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: Podlasie
Wysłany: Pią 10 Lut, 2012   

dobrze, że został założony temat o 2 silnikach.
Ja też chciałem wstawić 2 silniki tylko, że takie same i nie teraz a za rok.
tzn. 2 zestawy czyli 8 akumulatorów w 1 manetkę i przełącznik 1-napędza silnik w przednim kole, 2-silnik w tylnym kole ,3-oba razem. Zwiększyło by to zasiąg (po rozładowaniu się 1 zestawu przełączył bym na 2 i jechał dalej), a gdy by było trzeba dać ognia to wiadomo.
No ale jak sprawa wygląda szaro to kicha.
http://www.youtube.com/watch?v=xP6fAPJa7cE

Więc ile można podpiąć akumulatorów, żeby było ok i nic nie zjarać. i oczywiście czy by było to korzystne. A może mocniejszy silnik? jak ktoś wie gdzie można kupić mocniejszy to proszę o linki.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 10 Lut, 2012   

BAND21T napisał/a:
A może mocniejszy silnik?
To znaczy jak mocny ?
 
 
BAND21T
początkujący


Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: Podlasie
Wysłany: Pią 10 Lut, 2012   

nie wiem.
tak żeby pojechało to z 60 km/h , tylko ile to wtedy będzie kosztowało
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Sob 11 Lut, 2012   

7h7 uzyskuje na swoim rowerze chyba max ok. 70km/h (o ile dobrze pamiętam info za zlotu) ale wg mnie dla takiego pojazdu to zbyt niebezpieczne. Szczególnie na naszych wspaniałych drogach.
Silnik 750W/36V podpięty do baterii 48V pozwolił mi na osiągnięcie około 40km/h i według mnie to spokojnie wystarczy.
Potrzeba więcej?? Weź ten "zwykły" hub 1000W/48V i daj pakiet (zasilanie) o nominale 60-72V :twisted: Powinno wystarczyć.
Oczywiście będzie do tego potrzebny odpowiedni kontroler.
 
 
BAND21T
początkujący


Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: Podlasie
Wysłany: Sob 11 Lut, 2012   

czyli z tego http://www.maxev.pl/p53,z...-bestmotor.html zestawu do wymiany kontroler .
na jaki?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

Wydaje mi się, że niektóre osoby na forum miały jakieś mocniejsze sterowniki "na zbyciu".
Popytaj może na początek u Tomsona i 7h7.
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1081
Niedawno Totf opisywał swoją "podrasowaną" konstrukcję ale coś nie mogę znaleźć Jego tematu :oops:
 
 
norbi7807
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Lut, 2012   

Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Nie znam się bardzo na elektryce. Przymierzam się do kupna silnika elektrycznego (bldc)wplecionego w koło 28". Lubię jeździć rowerem, chcę tylko wspomagać się silnikiem, zamierzam dojeżdżać do pracy 30km dziennie w dwie strony.
Mam kilka pytań, mianowicie:
1. Czy lepiej z przodu czy z tyłu zamontować taki silnik, moja waga + rower to jakieś 100kilo (dodam że mam amortyzowany widelec i słyszałem, że raczej nie powinno się montować z przodu)?
2. Czy silnik 24v 250W nie będzie za słaby? czy lepiej 36v 500W, jaki byłby lepszy?
3. Jakiej firmy silnik kupić? Bestmotor, Goldenmotor czy z ekonapędów silnik?
4. Czym zasilić taki silnik? Myślałem nad aku żelowymi 2x 12v17ah lub 3x 12v14ah w przypadku silnika 500W
5. Jakiej firmy akumulatory kupić? Jak i czym ładować najlepiej?

Z góry dziękuję za porady i podpowiedzi.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 13 Lut, 2012   

Witaj na forum! :)

norbi7807 napisał/a:
Lubię jeździć rowerem, chcę tylko wspomagać się silnikiem
Zależy co masz na myśli pisząc "tylko wspomagać" ale do tego z reguły wystarczy spokojnie silnik 250W.
Przy takiej mocy nie ma większego znaczenia czy będzie montowany z przodu czy z tyłu (przy większych mocach i masach silników może być ryzyko uszkodzenia ale w tym przypadku raczej nie).
Wybór między podanymi przez Ciebie markami to głównie kwestia zasobności portfela :)
Z silników 250W co najwyżej Bafang wyróżnia się zauważalnie lepszą jakością ale również wysoką ceną. Pozostałe są (IMHO) bardzo podobne.
 
 
BAND21T
początkujący


Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: Podlasie
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

a tak pomyślałem ze trzeba też ładowarkę na 60-72v. na allegro nie znalazłem
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

Do ładowania możesz je przepinać jakimś przełącznikiem na połowę i ładować równolegle 36V.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group