ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Szaleństwa na allegro
Autor Wiadomość
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

Żeby cały czas jechać musisz być wychylony. Gdybyś np. wychylił się stojąc na desce podpartej na dwóch kołach to byś się zwyczajnie wywrócił. Układ elektroniczny oparty na gyro i accelerometrze analizuje wychylenie od pionu i wysterowuje silniki żeby zapobiec wywrotce. To trochę tak jak gdy idąc się potkniesz i żeby sie nie przewrócić zaczynasz przez chwilę niemal biec.
Jak pojazd osiągnie prędkość maksymalną to po prostu dalej jedziesz wychylony, nic więcej. Może się zdarzyć że gdy bardzo gwałtownie się wychylisz, silniki nie zdążą poprawnie zareagować i się wywrócisz (widziałem to na youtube). Aby do tego nie doszło montuje się silniki o dużej mocy = duży moment obrotowy.
Z kolei gdy się zaczniesz się prostować to się pojad zacznie zatrzymywać bo zmniejszy sie odchylenie od pionu.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

kremir napisał/a:
Jak pojazd osiągnie prędkość maksymalną to po prostu dalej jedziesz wychylony, nic więcej.

Jeździłeś tym? Przy wychyleniu ciała pojazd musiałby cały czas przyspieszać żeby utrzymać to wychylenie a prędkość jest ograniczona konstrukcją.
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

Niestety tylko obserwowałem jak mój syn jeździ :razz:
Wydaje mi się że można to sobie wytłumaczyć podobnie do jazdy samochodem. Osiągasz w danych warunkach prekość maksymalną i mimo dociskania pedału przyspieszenia predkość się nie zmienia. Dochodzą oporu ruchu więc pojazd nie będzie cały czas przyspieszał.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
Ybiz 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

Też mnie ciekawiło zachowanie segway'a w takiej sytuacji, bo faktycznie przy nadmiernym wychyleniu ciała potrzebowałby ciągłego przyspieszania, którym nie dysponuje - i mamy face lifting kierującego. Jednak przyglądałem się kiedyś właśnie failom - kierowca cały czas trzyma się blisko pionu, a odchylana jest tylko kierownica, a jedynie sam segway dąży do równowagi - w ten sposób, po osiągnieciu maksymalej prędkości i niezależnie od dalszego pochylania kierownicy, komplet pojazd+kierowca nie zaliczy spektakularnej gleby. Kierowca wychyla się tylko w celu przeciwdziałania siłom bezwładności i oporowi powierza. Inną kwestią jest "dynamika kierowania" a bezwładność samego segwaya i jego ograniczeń konstrukcyjnych... Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić - do powyższych wniosków doszedłem z obserwacji, a nie z praktyki.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

Po osiągnięciu maksymalnej prędkości już się nie musisz pochylać, tylko sobie jedziesz. Chyba, że na własne życzenie chcesz się wywalić, to się wychylaj :D
To tak, jak na rowerze. W zakręcie pochylasz rower więcej niż potrzeba?
Tu chyba działa instynkt samozachowawczy :D
Jeździłem na tym i jakoś dało radę. Wywrotki nie zaliczyłem ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

zeeltom napisał/a:
Jeździłem na tym i jakoś dało radę. Wywrotki nie zaliczyłem ;)


Ale na zlocie śmiechu było kupę... Za to Motyl czuł się wniebowzięty kreśląc kółeczka i ósemki...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

I nie dając żonie się przejechać ma tym ustrojstwie :D
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

No cóż, trzeba będzie spróbować samemu tylko w kasku :grin:
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

zeeltom napisał/a:
To tak, jak na rowerze. W zakręcie pochylasz rower więcej niż potrzeba?
Da się tak wogóle? bo jak już osiągniesz odpowiednio wysokie obroty (w tym przypadku kółka rowerowe robią za żyroskopy) to nie pozwolą one po prostu na nadmierne pochylenie. Żeby nie być gołosłowny przytoczę chociazby przeciwskręt, ten manewr stosuję się własnie po to by trochę 'oszukać' efekt żyroskopowy i spowodować szybszą reakcję pojazdu na którą w normalnej sytuacji fizyka nie pozwala, dlatego 'udajemy' że skręcamy gwałtownie w prawo, w tym przypadku jest to niczym więcej niż nagłym wytrąceniem roweru ze stanu równowagi - kontynuując ten kierunek ruchu rower się wyglebi (siła odśrodkowa), ale jeśli odpowiednio szybko zmienimy skręt kierownicy na przeciwny, to rower zacznie ciasno skręcać w lewo (z max. prękością z jaka jest zdolny pokonać ten zakręt). Przydatne w razie niespodziwanego pojawienia się przeszkód na drodze (do ominięcia).

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
sosnal
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

Z tym przeciwskrętem jest ciut inaczej. Rzeczywiście chcąc skręcić w prawo (motocyklem, bo chodzi tu o ogromne siły na żyroskopie) delikatnie składasz sie w prawo (wychylasz ciało lub nawet wysiadasz z siodła) a kierownicą wytarczy delikatnie skrecić w lewo. Efekt jest piorunujacy. Motocykl kładzie sie na prawy bok i pięknie ciągnie skręt. Nie ma mowy o zadnych gwałtownych ruchach lub szarpaninie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

No i poszedł za 2.500 :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

http://allegro.pl/subaru-...paign=Customers

Cena wydaje się ciekawa ;)
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

http://allegro.pl/chip-tu...3806459917.html co to za magia?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

Wygląda na jakąś zworkę :D Za 990 zł? Pogięło ich :D Za tyle, to można cały rower kupić, jak się dobrze poszuka ;)
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

To coś na podobizne naklejek |moc| na allegro :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group