|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silniki elektryczne z samochodów hybrydowych |
Autor |
Wiadomość |
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012
|
|
|
W sumie jak się trochę poszuka to informacje różne są. Np tu o napędzie lexusa http://www.osti.gov/bridg...LNlP/947393.pdf
w wyszukiwarce na tej stronie jest wiele innych artykułów o priusie itd.
Na innych stronach są znowu ciekawe rzeczy o falownikach http://www.techno-fandom....inv/i1mech.html łącznie z rozpiską pinów na złączu. Opisu komunikacji po CANie raczej się nie znajdzie (chociaż nie szukałem), ale to można podsłuchać na żywym samochodzie.
Rudzik mówisz, że za 1000zł można kupić sobie taki komplecik? |
|
|
|
|
Profess
młodzik
Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 94 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 04 Mar, 2012
|
|
|
Witam,
owszem mozna znaleźć rózne informacje o silnikach hybrydowych ale nikt nie wspomina o roźnicach konstrukcyjnych tych silników i skutkach ich zastosowania do EV. Ciekawi mi ta sprawa, bo Kolega rs232 w kwestii silnika Priusa napisał, że nie widzi problemu w temacie http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#20236
Czy ktoś ma jakieś zdanie w tej sprawie ?? W jakim zakresie da sie zastosowac taki silnik bez problemów np. z trwałością..??
Niestety nie otwiera mi się zawartość http://www.osti.gov/bridg...LNlP/947393.pdf
czy kolega może napisać jakie tam sa dane o tym silniku,... ?? |
_________________ Z prądem ale pod prąd |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 04 Mar, 2012
|
|
|
Akurat w tym pdf'ie nie ma takich danych. To jest bardziej analiza porównawcza napędu Lexusa i starszego napędu elektrycznego Camry.
Plik podałem jako przykład. W wyszukiwarce jest wiele innych, być może także dotyczące silników napędu tylnej osi. W wolnym czasie poszukam. |
|
|
|
|
zbyszek_kn [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2012
|
|
|
Ja sam posiadam przekładnie z silnikami elektrycznymi z priusa . Jest problem by znaleźć dokładny opis takiego silnika , bo sterowanie na mikrokontrolerze wykonać nie jest problemem jak dla mnie, Gorzej zgrać to w całość .
Może ktoś już próbował ??
Czekam na jakąkolwiek odpowiedź. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2012
|
|
|
Co do zawartości napędu z priusa składa się z generatora i silnika.
Napięcie z baterii jest podnoszone w inwerterze do ok 600V i z tego napięcia falownik steruje silnik.Silnik jest typem silnika indukcyjnego synchronicznego ostatnio coraz częściej stosowane z dodatkowymi magnesami w wirniku .Napięcie trochę wysokie .Silnik jest chłodzony olejem w obiegu stojana gdzieś mam fotki jak znajdę to wrzucę. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zbyszek_kn [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Lis, 2012
|
|
|
Silnik taki mam ale tu chodzi głównie o układ sterowania .
W jaki sposób można wykorzystać oryginalny sterownik bez większych przeróbek .
Schematu sterownika TOYOTY nie udał mi się nigdzie znaleźć i w tym tkwi mój problem
Przerabianie na wyczucie że powinno zadziałać raczej nie wchodzi w rachubę szkoda zniszczyć jego podzespoły. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 07 Lis, 2012
|
|
|
Tam jest nie same sterowanie silnikiem elektrycznym ale jeszcze skrzynią bo moc jest dzielona pomiędzy silnik spalinowy i elektryczny i generator.
Wątpię byś znalazł cokolwiek na ten temat to jest za świeży temat.
Z oryginalnego sterownika to najprawdopodobniej udało by się wykorzystać stopień mocy i stopień sterujący do stopnia mocy Ale to trzeba jeszcze z czegoś wysterować jakiegoś falownika do silników AC zrobionym na jakimś konkretnym procku ze sporą mocą obliczeniową + kontrola pozycji wirnika na resolwerze najlepiej oryginalnym.Może znajdziesz kogoś na elektrodzie co się zajmował sterowaniem tego typu silników |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2012
|
|
|
Poszperałem i znalazłem trochę informacji na temat mocy silnika.
Moc graniczna jest zakładana na 50KW i 400Nm ale jest to moc impulsowa .
Temperatura uzwojenia graniczna jest zakładana max 170°C.
Przy założeniu temperatury czynnika chłodzącego na 105°C moc ciągła wynosi 15KW.
Przy temperaturze czynnika chłodzącego 35°C moc ciągła 21KW temperatura otoczenia 24°C.
Także moc oddawana zależy od stopnia chłodzenia silnika.
I co ciekawe napięcie zasilania silnika podczas testów chyba fazowe to ok 170V.
Stojan ma 48 żłobków wirnik ma 8 biegunów .
Rezolwer na bieżąco informuje sterownik o położeniu kątowym wirnika.
Trochę fotek wirnika stojana i przeniesienia napędu z silnika przez przekładnię planetarną
http://www.flickr.com/pho...in/photostream/ |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zbyszek_kn [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2012
|
|
|
Fotki naprawdę super pokazują jak co wygląda.
Z sterowaniem takiego silnika masz rację, jednak muszę rozebrać sterownik.
Można wykorzystać raczej tylko tranzystory mocy ponieważ pozostałe układy są produkowane przez TOYOTE i na jej licencji automatycznie niema szans znalezienia opisu do nich.
Sterownik mam wykonany na mikro-kontrolerze CORTEX STM32F103 72MHz powinno wystarczyć w zupełności.
Jak rozlutuję sterownik i podłącze mikro-kontroler z driverami to załączę zięcia jak to wygląda |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|