Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Budowa roweru elektrycznego |
Autor |
Wiadomość |
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012
|
|
|
Tak, przeglądałem juz kilkanascie razy allegro. Zastrzeżenie dla tych sprzedawców bo kto by sie troche mniej znał to za nic nie dobierze sprzetu z ich sklepów. Dosłownie zero informacji i danych techniczych na ich aukcjach we wiekszosci przedmiotów. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012
|
|
|
Dlatego tu na FORUM najlepiej Ci pomogą i sprzedadzą dobry sprzęt: "zeeltom" i "tomasz_kombi" oraz inni. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012
|
|
|
krystian91 napisał/a: | Dosłownie zero informacji i danych techniczych na ich aukcjach we wiekszosci przedmiotów. | A co tu chcieć.. kupują u chińczyków w hurcie i sprzedają. Podpowiem Ci że gdzieś w sieci ( chyba na alibaba.com) doczytałem że silnik 24V 250W ma na wale maksymalnie 1,5Nm momentu obrotowego przy 2500 obr/min. Niby nie jest to wiele ale gdy pomnożysz to przez przełożenie to robi się więcej.. W moim wypadku na kole mam blisko 11Nm z takiego silnika . I masę ok. 150 kg to rusza bez większego problemu z miejsca i potrafi rozpędzić do prędkości konstrukcyjnej jaką mam wyliczoną z przekładni i średnicy koła. Owszem - demonem przyspieszenia nie jest i potrzebuje spoooooro energi. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012
|
|
|
oni mają jakies sklepy czy coś? gdzie mozna zobaczyć ich produkty ? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012
|
|
|
Może i mają.
Dziwnie tu się wypowiadasz, najlepiej jedź do Chin i pooglądaj sobie na miejscu, a na pewno sobie jakiś komplecik wybierzesz, tam są nawet taniutkie (często jakość zależy od ceny), a i fajną wycieczkę przy okazji zaliczysz. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 355 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012
|
|
|
krystian91 napisał/a: |
O silnikach BLDC mowi sie ze sa to silniki dość wytrzymale i że jedyne co sie może popsuc to lożyska. Czy interesowałeś się tym tematem czy nie bedziesz miał kłopotu z dostaniem ich?
|
Specjalnie się tym nie przejmuję. Łożyska sa hermetyczne i wytrzymają kilkanaście albo kilkadziesiąt tys. km. Do tej pory silnik zdąży zwrócić się pewnie z 10 razy.
krystian91 napisał/a: | Kolejna sprawa jak Ci się tym jeździ? Powiedz o wszystkich za i przeciw. |
W porównaniu do silnika z przekładnią łańcuchową? Bez porównania. Silnik w piaście wydaje tylko cichutkie buczenie słyszalne z kilku metrów. Przekładnia z łańcuchem hałasuje jak wiertarka. Kiedy w piwnicy próbowałem napęd przez kilka minut to potem piszczało mi w uszach(lekko ale jednak). Nie mówiąc już o oporach. Z taką przekładnią jeździ się jak ze spuszczonym powietrzem w obu kołach albo pod górkę.
Niby szczotka z przekładnia wychodzi taniej, ale przy samej budowie kupujesz materiały i części, poświęcasz czas i nerwy-wychodzi na jedno. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
Ja bym to ustawił w takiej kolejności:
1 BLDC w kole
2 DC w kole
3 BLDC przekładnia na pasku zębatym
4 DC przekładnia na pasku zębatym
5 BLDC łańcuch
6 DC łańcuch
7 BLDC rolka dociskowa
8 DC rolka dociskowa |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012
|
|
|
No to dokonałem wyboru i jednak przystaje na silniku Dc z przekładnią zębatą na tyle koło.
Konstrukcja podobna do sprzętu użytkownika Nostusek. O pracach bede informował na bieżąco jesli kogos to interesuje Wybór swój warunkuje tym ze bardzo tanio kupiłem sprzęt potrzebny do zrobienia wszystkiego. Oczekuje na zębatke |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012
|
|
|
Ustawiałem to pod kątem sprawności i hałasu |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012
|
|
|
Witam. Czy ktoś wie gdzie moge dostac manetkę gazu taką na kciuk ?
W interbike chyba są ale nie wiem czy takie się nadają ? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012
|
|
|
krystian91 napisał/a: | Czy ktoś wie gdzie moge dostac manetkę gazu taką na kciuk ? |
Między innymi tutaj |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012
|
|
|
krystian91 napisał/a: | czy takie coś bedzie dobre ??? | Będzie ok o ile potrzebujesz wskaźnika diodowego wysterowanego na 24V. Z tego co wiem to są też dostępne na 36V. |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Pią 02 Mar, 2012
|
|
|
Myślę ze przyda się wskaźnika poziomu naładowania aku... co o tym sądzicie? |
|
|
|
|
|