ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Odzysk energii - przykladowe obliczenia.
Autor Wiadomość
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lis, 2006   

Np. tutaj mamy za 1500zł falownik wektorowy 15kW.. http://www.allegro.pl/ite...ownik_14kw.html
Cartis DC kosztuje podobno 5000zł.. no to zostanie mi jeszce na dwa silniki i moze kilka akumulatorów;) Co prawda, niezły byczek z tego falownika, ale jak sie wywali zasilacz do szyny DC..to moze bedzie zmiejszony:)

Wiesiek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 06 Lis, 2006   

Wszedłem, bo dowiedziałem się, że mnie oberażją pomimo mojej uczynności.
Dawid przecholowałeś. Brzydko tak obrażać przy swoim niskim poziomie i swojej zgorzkniałości.
Studiowałem w dziedzinie elektrycznej (tam była też fizyka) i wiedzę popieram praktyką. Prowadzę firmę związaną z branżą elektryczną.
Naprawdę Dawid masz złe rozumowanie w zakresie podstaw fizyki.
Nie wiesz, że im większy przekrój przewodu, to w/g prawa Ohma straty maleją.
Sprawdź np .: swoje teksty ze strony:
Skrót do: http://72.14.221.104/sear...pl&ct=clnk&cd=2

Lub przypomnij sobie naszą korespondencję (zera i jedynki zaznaczają Twoje wypowiedzi):

------------------------------------------------------------
Dokładniejszy opis:
Ruszam i na odcinku 100m uzyskuję 50km/h - tą energię odzyskam w 100% jeśli zaraz wychamuję i się zatrzymam na odcinku 100m,

0101 wcale nie nic bardziej blednego, mozesz i sie zatrzymac na 20 m zamiast na 100 m ilosc energii tu zalezy od masy hamowanej oraz jej przesuniecia, ale zeby sie zatrzymac na 20 m to trzeba dostarczyc hamulcom 5 x wiecej energii wiec odzyskasz energie to na rozpedzanie ale w 5 x krutszym czasie, ilesie rozpedzisz tyle mozesz odzyskac zawsze olewajac opory ruchu , E=(mv^2)/2, czy hamujesz czy rozpedzasz wkladasz/odzyskujes te sama energie przy zalozeniu ze mamy wybitne urzadzenie np dobre superkondy

ale jeśli między rozpędzeniem a hamowaniem jadę po poziomej drodze 120km, to tej energii nigdy nie odzyskam.

0101 tak energian a poziomej drodze to energian ie do odzyskania bo to energia potrzebna na pokonanie oporów ruchu teoretycznie hamowanie i przyspieszanie moze byc darmowe

Tu odzysk energii wyniesie ułamek procenta, elktrycznie można wychamować do pewnej prędkości, reszta tarciem. W sumie po mieście daje to max. 3%.

0101 no caly czas rozwazamy podstawy fizyczne tego zjawiska bazujac na ukladzie doskonalym do odzysku energii

Te rzeczy wyczytałem u producentów zachodnich w autach seryjnych i potwierdziłem to swoim doświadczeniem.

Ale Marzenia masz dobre.

0101 to nie marzenia ale podstawowa zasada zachowania energii

Pozdrawiam.
-------------------------------------------------------------

Albo inne nasze listy:

-------------------------------------------------------------
Przeczytaj jeszcze raz uważnie i wszystko przemyśl. Ja to wszystko przećwiczyłem. Np.: odzysk: Jedziesz 5km z prędkością 50km/h (straty w silniku) i nagle hamujesz do zatrzymania na drodze 30m. Ile procent energii odzyskasz ?

0101 Zbyszku odzysk zalezy od umiejetnosci magazynowania energii, a hamowanie oddaje tyle samo co pobiera ruszanie tu nic nie oszukasz, przy 100% odzysku z hamowania co jest nie realne, jedyna energia jaka bys zuzywal to energia na jazde jednostajna po prostej drodze

I tak inne rzeczy podobnie.

001010 jakie ????? które ?

Pozdrawiam.
-----------------------------------------------------------

Ale może kiedyś się poprawisz, tylko przestań pisać brzydkie rzeczy na FORUM.
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Lis, 2006   

a kto Cie obraza ????????????? widac zdan gdzie wyrazam szacunek do tego co robisz nie przekopiowales ? kazdy ma prawo do krytyki na forum i kazdy moze byc skrytykowany ( ty mnie ja Ciebie inni nas my innych), wybacz ale jak przywykles do tego ze Cie wszyscy (nieznajacy sie na rzeczy) chwalą to prosta krytyka Cie tu drażni

a tamtym linku to stare nie aktualne texty moja wiedza od tamtego momentu zwrosla wielokrotnie za to Twoja nie wzrosnie juz nigdy, bo nie chcesz sie uczyc oczywistych rzeczy, o czyms takim jak rezystancja kanalu tranzystora to pewnie nigdy nie slyszales ?

odzysk 3 % to bedziesz mial na tej Twojej instalacji bo nie masz pojęcia czym sie rozni profesionalna instalacja od Twojej wiec nic dziwnego ze masz 3 %, i oczywiscie najlepiej zasłaniac sie doswiadczeniem, ja rozumie ze mozna sie nim zaslaniac bo doswiadczenie to rzecz swieta ale to musi byc jakies konkretne dosiwadczenie, juz komus pisalem takie zdanie i napisze je Tobie, jak zaslaniasz sie doswiadczeniem to mi sie to kojazy z Mietkiem co reperuje polonezy od 20 lat a jak mu kazali naprawic Audi to nie wiedzial gdzie rece wsadzic i tak samo jest z Toba, Mietek nie chcial sie uczyc programowac komputera w audi i dla tego do konca zycia bedzie rorbil polonezy, ja uwazam ze trzeba sie rozwijac i isc z duchem czasu.

a gruby kabel ? fakt to prawda opór bedzie niższy ale takie kable kosztuja, a w silniku niestety nie masz niewiadomo jak grubego kabla i tranzystory w przetwornicy maja okreslona rezystancje kanalu i tez tam tracisz moc, o niskiej sprawnosci silnika DC juz nie wspomne, albo samo sterowanie, Ty chyba nie wiesz jak sie steruje 3 fazowa maszyna jakie ogromne mozliwosci daje inteligentny falownik jak ładnieo szczedza silnik i akumulatory i jak wpływa na sprawnosc silnika, oraz pewnie niewiesz o tym ze silnik 3 fazowy mozna wykozystac do odzysku energii hamowania i to z calkiem niezłą sprawnoscią

I jeszcze wszystkim wmawiasz ze przeciazanie silnika jest dobre, sam spaliles pare podobno, to do jakiej temp musial sie nagrzac zeby sie zjarac, a przy 14 kW i 80V to chocbys niewiaodmo co robił i jak grube kable dawał to trat ponizej 2 kW nieunikniesz, o naszej dawnej korespondencji w której negowałeś slusznosc skrzynio biegów uwazjaac ja za niepotrzebna czy też gdzie mowiels ze przesylanie prądu wysokim napieciem jest niedorzeczne juz nie wspomne - to tak odnosnie powrotu do mniejszej wiedzy z przeszkosci :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group