ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Bateria 72V lub 96V na Winston'ach
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012   Bateria 72V lub 96V na Winston'ach

Chciałbym Was zapytać czy ktoś miał do czynienia z ogniwami Winston o pojemności 40 i 60Ah. Wiem że mogą one pracować od 4.0V do 2,8V, optymalnie z prądami do 3C a w peak'u nawet do 20C. Jednakże chciałbym zbudować z nich pakiet akumulatorów o napięciu stosu 72V lub 96V by "uciec z prądami" potrzebnymi do pewnej konstrukcji. I teraz nasuwa mi się pytanie:

Czym to naładować? Szukam od dłuższego czasu ładowarki o takim napięciu (72 lub 96V) i na razie bez skutku. Ponaddto musze wykombinować prosstego BMS'a do tego bo cel do pilowania będzie troszkę...

Czy wie ktoś gdzie mógłbym znaleźć takową ładowarkę za rozsądne pieniądze i najlepiej w kraju? Myślałem już nad zakupem w akcie desperacji zwykłego zasilacza impulsowego dużej mocy i nim ładowac a BMS'em pilnować i w razie czego móc odłączyć pakiet.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
www_3xE_pl 
młodzik
3xE - electric cars


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 73
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012   

Jest kilka rozwiązań - ale jeżeli chcesz ograniczyć koszty, to zasilacz impulsowy powinien się sprawdzić. Kiedyś mieliśmy takie pytanie i producent potwierdził, że można ogniwa ładować tego typu zasilaczami.

Drobna korekta jeżeli chodzi o napięcia: 4.0V to maksymalne dozwolone napięcie. Za to optymalne napięcie pozwalające długo używać ogniwa to 3,65V.
3C to realnie największe napięcie nie uszkadzające ogniwa. 20C może grozić uszkodzeniem.

Mamy w ofercie BMSa o prądzie balansowania około 1-1,5A... Jest to bardzo skalowalna konstrukcja - dlatego jest dość droga. Możesz pomyśleć o układzie załączającym rezystor na pojedynczym ogniwie powyżej 3,6V za pomocą jakiegoś komparatora. Im mocniejszy rezystor, tym większy prąd balansowania.
Do tego układ powinien monitorować najmniejsze napięcie i sygnalizować to w celu zapobiegania nadmiernemu rozładowaniu. Warto też pomyśleć o zliczaniu Ah, żeby wiedzieć jaka ilość energii została w zestawie.
Jest tu kilka rzeczy do rozwiązania, ale jest to jak najbardziej wykonalne.
_________________
Samochody elektryczne, akumulatory litowe, ładowarki, silniki elektryczne, akcesoria
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012   

Aby się dobrze zrozumieć Szanowny www_3xE_pl, namierzyłem w sieci coś takiego:
http://en.winston-battery...category_id=176

Maksymalny prąd w impulsie (udarze) może wynieść 20C czyli dla ogniw 40Ah równać się to będzie 800Ah w bardzo krótkim okresie czasu. 3C to będzie 120A ciągle bez uszkodzenia - w praktyce spodziewany przeze mnie w układzie jaki obmyślam maksymalny prąd ciągły powinien wynieść ok. 2C - 2,5C dla ogniw 40Ah. Poleciało zapytanie na PW.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
www_3xE_pl 
młodzik
3xE - electric cars


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 73
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012   

Nostusek napisał/a:
Aby się dobrze zrozumieć Szanowny www_3xE_pl, namierzyłem w sieci coś takiego:
http://en.winston-battery...category_id=176

Maksymalny prąd w impulsie (udarze) może wynieść 20C czyli dla ogniw 40Ah równać się to będzie 800Ah w bardzo krótkim okresie czasu. 3C to będzie 120A ciągle bez uszkodzenia - w praktyce spodziewany przeze mnie w układzie jaki obmyślam maksymalny prąd ciągły powinien wynieść ok. 2C - 2,5C dla ogniw 40Ah. Poleciało zapytanie na PW.


Zgadza się - te ogniwa to zniosą bez problemu (3C przez chyba 20 sekund, 20C przez milisekundy), ale ich żywotność w takim wypadku jest trudna do oszacowania.

Wolę informować o takich rzeczach wcześniej - jako dealer tych produktów jestem współodpowiedzialny również za rzetelną wiedzę dostępną o nich i staram się z tego wywiązywać.

Odpowiedź na PW i na mailu.
_________________
Samochody elektryczne, akumulatory litowe, ładowarki, silniki elektryczne, akcesoria
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Zadam jeszcze głupawe pytanie? Czy winstony moga pracować w pozycjach innych niż pozycja z zaciskami do góry? Np. z zaciskami pionowo lub poziomo gdy ogniwo lezy na którymś z boków? Jeżeli nie mogą to dlaczego?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Mogą, bo producent zezwala.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
www_3xE_pl 
młodzik
3xE - electric cars


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 73
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Nostusek napisał/a:
Zadam jeszcze głupawe pytanie? Czy winstony moga pracować w pozycjach innych niż pozycja z zaciskami do góry? Np. z zaciskami pionowo lub poziomo gdy ogniwo lezy na którymś z boków? Jeżeli nie mogą to dlaczego?

Dokładnie - mogą pracować na każdym boku. Informacja jest potwierdzona bezpośrednio przez producenta.
_________________
Samochody elektryczne, akumulatory litowe, ładowarki, silniki elektryczne, akcesoria
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group