ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Wszystko o silnikach elektrycznych
Autor Wiadomość
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 15 Mar, 2012   

Tutaj jeden zfrustrowany klient "porządnej" firmy.
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012   

trzy grosze o fajnym silniczku Dynamotor. Robi to firma Sanyo np dla Gianta. Rowery z tymi silniczkami można kupić już za 5000 zł :) Kupiłem taki silniczek na Allegro, mały lekki bez szczotkowy ale z plastikową przekładnią. Trochę z niego wyciskałem coś koło 700W w porywach. Rowerek szedł pięknie do 40km/h z moją małą pomocą. Ale po 3000 tysiącach zajrzałem do środka i koszmar, przekładnia na wykończeniu. Koszt kompletu kółek to pewnie z 10$ w produkcji, bo to wypraski bardzo dokładnie wykonane. Ale nie do zdobycia silnik jednorazowy za 250$ w USA. Nie pozostaje mi nic innego jak dorobienie nowych kół bo konstrukcja jest super wykonana , silniczek lekki i mały. Wygląda prawie jak prądnica w piaście. Koła chcę teraz zrobić częściowo ze stali i brązu.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 02 Maj, 2012   

Zrób ze stali... Przesmaruj solidnie i będzie wieczne... Jak dobrze umotywujesz ludzi to ci zrobią "zębaciznę" w firmie TMW w Wyszkowie - warunek - dobre rysunki....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   

Ktoś na forum poruszył temat zastosowania silnika do modeli

Czy gdyby zasilać go nie 18V tylko 12V, załączać i używać wyłącznie powyżej prędkości 15km/h, czyli wyłącznie do wspomagania i tylko na okresy czasowe do kilkunastu minut i nie częściej niż co kilkanaście minut, w rolkowcu, i rolka/rolki na własnych łożyskach, to by wytrzymał/miałoby to sens (jest mały, lekki, więc chyba mniej pobiera prądu(?) i łatwiej go upakować)?

http://www.magmapolska.pl/page3.html
Na samym dole jest silnik do modeli (tylko ma chyba za cienką ośkę?):
- 18V
- 206,80W
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Trzecia generacja napędów typu BLDC, ze sterownikiem wewnątrz silnika

Podstawowe parametry:
1.
Moc od 250W do 1kW przy zasilaniu od 24V do 48V
2.
Bez-szczotkowy i bez-przekładniowy napęd
3.
Moment obrotowy max. > 70Nm (około 30% wzrost możliwości
pokonywania wzniesień)
4.
Równomierne chłodzenie wnętrza silnika poprzez skutecznie
chłodzący wentylator wewnętrzny (60% wzrost skuteczności
chłodzenia)
5.
Wodoszczelna konstrukcja mechaniczno-elektryczna
6.
Programowalny sterownik dla napięć 24V, 36V, 48V, a nawet 60V
7.
Maksymalny prąd ciągły 35A
8.
Podwójny tryb pracy sterownika z wykorzystaniem hallotronów lub
bez
9.
Praca z odzyskiem energii hamowania w opcji z hallotronami
10.
Zmiana kierunku jazdy Przód-Tył
11.
Łatwy montaż tarczy hamulcowej 140mm albo 160mm


Brakuje jeszcze jednej - nieuniknionej w przeciągu najbliższych lat - informacji: akumulatory albo/i superkondensatory nowej generacji!
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Czw 04 Kwi, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013   

można spróbować we firmie powstałej po byłej fabryce silników SILMA w Sosnowcu bo podobno oferują wszelkiego rodzaju usługi dla ludności. :wink:
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014   

A dlaczego nikt nie wspomniał że w silnikach bezszczotkowych reklamowanych przez sprzedawców rowerów jako "bezobsługowe" i "wieczne" rozsypują się przekładnie planetarne? Właśnie mnie to spotkało kilka dni temu. W japońskim silniku Sanyo Dynamotor na którym przejechałem 19600 km doszło do wyłamania po kilka zębów we wszystkich trzech trybach przekładni. Jak by tego było mało to przestrzeń pod zębami wieńca jest ażurowa co dodatkowo osłabia zębatkę.Te małe otworki do niczego nie służą a są chyba tylko po to żeby się wcześniej rozleciało.Zębatki są z czarnego plastiku więc na pewno nie z teflonu który jest biały i jest b.mocny i nie wymaga smarowania.Na innym forum ktoś napisał że w chińskim silniku Bafong zęby mu się wyłamały już po 5 tyś km. Zamieścił też zdjęcie tej przekładni. Ja tryby dałem koledze który ma znajomego frezera i na razie czekam na dorobienie. Ale ponieważ czekam już dość długo to gdyby ktoś z forumowiczów wiedział gdzie takie tryby dostać ewentualnie cały silnik to będę wdzięczny za informację.Nie zdążyłem zrobić zdjęć ale tryby mają podwójne wieńce: większy i mniejszy.Zęby poleciały w tych mniejszych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group