|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
szprychy do roweru elektrycznego |
Autor |
Wiadomość |
sosnal [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2012
|
|
|
Ponieważ nie zdążyłem znaleźć odpowiednich szprych - dałem do zaplecenia jeszcze raz to samo (bo jeżdzić trzeba) czyli Sapim 1,95mm (?) i zaplecione wygląda tak:
Dzięki Panowie za opinie i porady. Temat ciągle otwarty.
Pójdę najprawdopodobniej w stronę podpowiedzi Tofta, czyli szprychy Junak i rozwiercanie kapsli., albo spróbuj ejeszcze dt III. Junak ma 190mm - 192mm? Wydaje mi sie, że 130mm.
Toft jak po rozwierceniu zabezpieczyć podkładką? Masz tu doswiadczenie? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2012
|
|
|
Ja rozwiercałem akurat niekapslowaną więc poprostu powiększyłem otwór i zakładałem szprychy junakowe.
Podkładki widziałem gdzieś w tym wątku... Kolega zaadaptował obręcz z motoru...:)
http://www.endless-sphere...36375&start=150 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012
|
|
|
Ja rozwiercałem obręcz i gość, który zaplatał koło dał podkładki. W temacie o przeróbce Tolka. |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
Czy ktoś odnalazł antidotum na łamiące się szprycy? Coraz poważniej myślę nad rozwieraniem obręczy pod szprychy motocyklowe, poszaleć nie można |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
Taaa Sprawa prosta... alu felgi i... napęd ... śmigłowy-taki jak w motolotni |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
Pytam poważnie:) |
|
|
|
|
sosnal [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
Jeździłem na standardowych, łamały sie,
Po 2gim komplecie zamówiłem szprychy jak do WSK. Dałem do rozwiercenia rawke i przejechałem już 1100km. Nie dość , że nie strzelają, to silnik przestał wydawać dziwne dźwieki. Rower UWAGA inaczej skreca, jest duzo bardziej stabilny i przewidywalny.
Polecam z całego serca ten zabieg. |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
Jaka masz obręcz i silnik? Chodzi mi o model i wielkość. Ile za wszystko zapłaciłeś? |
|
|
|
|
sosnal [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
28" stożkowa, nazwy nie pamietam, pod vbraka (110zł), szprychy z przesyłka ok 53 zł, zaplatanie, rozwiercanie możesz sma, mozesz w funkcie - średnio z 70zł
Silnik Goldenmotor 750W 36V
Załuje, ze od razu nie załozyłem szprych moto. Przepaść w użytkowaniu (fote starych szprych i silnika masz powyzej) |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
Daj fotki w linkach bo nic nie widać. Jakiej grubości masz szprychy?
Daj adres serwisu który Ci to robił. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
Ja tylko może dodam iż nadal żadnej zerwanej szprychy junakowej... Pozdrowienia dla kolegi Pawiel ktory to mnie poinstruował co do tych szprych:) Aha zaliczyłem jakiś czas temu małego dropa z obciązeniem ćwierć tony sumarycznie:) był to skok z 30 cm może ale jednak:) Koło jest trochę krzywę ale tak jest od początku... Ewentulne wady to lekko większy ciezar oraz to że w tych serwisach gdzie bywałem od razu nawstępie albo nie chcą czegoś takiego zaplatać centować albo liczą sobie extra za to... Np ( centrowanie normalnego koła 30 zl - mojego już min 50 zl...) |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013
|
|
|
Jakiej grubości masz szprychy? Rozwiercaliście kapslowaną obręcz? Dawaliście jakieś podkładki? Czy daje się taką samą długość jak szprychę rowerową? Macie adres serwisu który się tego podejmie razem z rozwiercaniem? Powiem wam, że na Lubelszczyźnie każdy robi wielkie oczy jak zobaczy silnik elektryczny |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013
|
|
|
Ja jeżdże na Crystalyte 408 z przodu, i regularnie co 3-4 miesiące wymieniam pojedyńcze szprychy - urywają się od strony silnika. Szprychy, których używam pochodzą od dystrybutora Ekonapędów. |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013
|
|
|
Robsonik20 napisał/a: | Powiem wam, że na Lubelszczyźnie każdy robi wielkie oczy jak zobaczy silnik elektryczny |
A to nie używają tam pralek automatycznych, albo suszarki do włosów?
W mojej okolicy akurat pełno Melexów jeździ, więc zwykłe pojazdy EV nikogo nie "podniecają"...
Jak widzę ile jest problemów z tymi silniczkami wplatanymi w koło-min. szprychami- to poważnie zastanawiam się nad alternatywnymi sposobami przeniesienia mocy z silnika BLDC i napęd śmigłowy do bolidu może się okazać antiditum, wbrew opini co niektórych "ekspertów" z tego forum
No w przypadku bike EV, możliwości są mocno ograniczone i jest się zdanym na te kilka monopolistycznych firm XXXEV, które korzystają z mody i sprzedają różne badziewie, które gdzie indziej jest warte połowę tej ceny, byle coś sprzedać i nie splajtować
Więc jak chce się mieć coś oryginalnego, to trzeba sobie zrobić samemu, bo nie ma co liczyć że lobby "spalinochodów" pozwoli na rozwój EV i że rządy zrezygnują z akzyzy na paliwa. Trzeba robić swoje i się nie przejmować, byle inwestycja w EV się szybko zwróciła |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013
|
|
|
No to zrób taki napęd.
I nie zanudzaj wszystkich swoimi pomysłami.
Pogadamy, jak na takim napędzie pojeździsz.
"Eksperci" poczekają na twoje wyniki. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|