ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
szprychy do roweru elektrycznego
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Ale podobno szprychy właśnie maja się stykać a nawet giąć o siebie co wzmacnia sztywność zaplotu.

Ostatnio swoją drogą ciekawie mnie ten temat. W sieci (na fotach ) widac ze jest tyle zaplotow ile kół i tyle zdań na ten temat.

Czy rzeczywiście potwierdzają się przypadki (w realu) ze przy braku styku szprych koło jest mniej sztywne i szybciej się ginie albo szprychy łamią ?
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Tak stykają, a nawet połapane są trytkami, żeby nie grały. Sprawdzę. Psiknę teflonem i zobaczę.
Koło od nowości miało bardziej napięte szprychy od strony kasety, te od strony tarczy były znacznie luźniejsze. Przy ostatnim szpanowaniu podciągnąłem wszystkie na równo. Jak się okazało po kilku dniach opona teraz nie leży symetrycznie w ramie, a jest bliżej do ramy stroną tarczy. Od tego czasu pojawiło sie chrupanie. Teoretycznie kółko jedzie bokiem, więc pracuje bokiem. Raz, że opona zużyje sie szybciej, dwa to obciachowe chrupanie. Czy oryginalne niesymetryczne napięcie szprych było prawidłowe?
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Mi chrupalo od simeringu. Na gumie jest sprezynka ktora zeskoczyla i ocierala o os. Bardzo fajnie to gralo. Podnies kolo i pokrec kolem. Bez obciazenia powinno grac.z czasem gra coraz glosniej
 
 
PawLas
[Usunięty]

  Wysłany: Pon 20 Lut, 2017   

Przy podniesionym kole cisza. To chyba to nie uszczelniacz. Położyłem dzisiaj po kropelce nafty na główki szprych przy silniku. :mrgreen: pomogło.
Jeszcze pozostaje wątpliwość co z tym niesymetrycznym położeniem koła w ramie. Jak to zrobic, żeby było centralnie w ramie (w osi podłużnej całego roweru)? Oś koła ma jedną możliwą pozycję w ramie...

Edit:
Wyjaśniło się. Nie myślałem, że te obręcze takie gumowe. Nyple zaczęły rozrywać otwory w rawce. 1500km. Praktycznie każdy ma pęknięcie w kierunku płaszczyzny koła. Ze dwa, trzy razy zeskoczyłem z niewielkiego krawężnika. Z zakupami wprawdzie raz całość ważyła 185 kilo na hardtailu, tylko wtedy nie fikałem koziołków.. No cóż. Kto zna sprawdzone, hipermocne obręcze 26"? Ciekawe kiedy mi się to rozpruje na środku drogi. Niestety to mój jedyny środek lokomocji póki co..
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

W rowerach elektrycznych szprychy w miejscu krzyżowań powinno sie lutować. Nie każdy umie to zrobić srebrem z kadmem (extra!) by nie wyżarzyć stali. Zresztą ciężko go dostać, chodź sam mam zapas, ale można i cyną ze srebrem 90/10 tzw Audio Silver Solder - 10% Ag 90% Sn. Bezpiecznie i mocno nawijamy 7 zwójów srebrzanką i lutujemy na topnik o którym kiedyś pisałem czyli TS-81. Lutownica - kolba powinna mieć ok 100W mocy optymalnie 120-160W.Całość po zapodaniu kropli topnika sprowadza się do przyłożenia dosłownie na niespełna sek. grota z kapką cyny. Co zyskujemy? Wytrzymałość promieniową nawet 40 % wyższą. Bardzo sztywne koło, brak ugięcia przy zakrętach. Jeżeli operację wykonanym na wycentrowanym kole po jeździe wstępnej powiedzmy 500 km dożywotnio mamy zapewnioną extremalną trwałość i brak pękania. Koniecznie zmyć topnik po skończeniu pracy wiązania. A tu poglądowe zdjęcie:
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

A tu jeszcze film
Yotutube - lutowanie szprych
Facet sporo waży. Generalnie 100 kg+ łącznie z silnikiem powinno się lutować, ale gosć zrobił to niechlujnie i wygląda mi na nieutektyczny stop, ja tam lubię jak likwidus z solidusem się przecina:) Wszystko błyszczy i jest trwałe, mocne..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group