ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Patent na stabilne przymocowanie bateri do bagażnika
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012   Patent na stabilne przymocowanie bateri do bagażnika

Witam
Macie jakieś patenty żeby stabilnie przymocować baterię do bagażnika?
Tak żeby nie odpadła przy wściekaniu się i skakaniu.
Myślałem żeby baterię przymocować za pomocą pasa transportowego
Co o tym myślicie?
Macie lepszy pomysł?

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Mar, 2012   



:)
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012   

Miałem to w poprzednim rowerze, teraz bym chciał żeby była możliwość demontażu od czasu do czasu baterii a także jakoś to wyglądało.
Szukamy dalej :wink:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012   

U mnie doskonale sprawdzały się swego czasu ,jak woziłem aku na bagażniku gumy do bagażnika tzw. ekspanderki. Należy zawsze zakładać 2 na wypadek gdyby jedna pękła.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Hincek 
początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 12
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012   

Trytki


Opaski zaciskowe przewodów wentylacyjnych :)
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012   

Chyba te tyrtyrki to calkiem niezly pomysl, musze to przetestowac tym bardziej ze mam takie duze tzw."ruskie kajdanki".
Byc moze zdadza egzamin, niemniej jednak czekam na dalsze propozycje, aa noz ktos ma genialny patent :)
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 28 Mar, 2012   

Ja mam co prawda w kufrze swoje ale są spięte opaską z aluminium z zapinką butelkową. Nie przemieszczają się. jakbym dał dwie sztuki to bylaby bajka - ale nie wpadłem na to zawczasu...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 28 Mar, 2012   

Dwa płaskowniki na akusa. Jeden z dołu, drugi z góry. Podkładki na nich z gąbki klejącej. Mocno skręcić po bokach śrubami i trzyma. Ja tak zrobiłem mocowanie w Tolku, którego przeróbkę opisałem na forum.
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 28 Mar, 2012   

Opaski nierdzewne do Kleberów, uwaga przy skręcaniu!
Na ramie pasek gumy dociskamy i nie ma prawa nawet drgnąć.


 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 28 Mar, 2012   

A może taka standardowa druciana półka z lodówki, odpowiednio podoginana do rozmiarów akusów i zamocowana np. za pomocą opasek zaciskowych do bagażnika.
Jest w miarę sztywna, ale i elastyczna, ma sporo poprzeczek co m/w 2cm więc z dopasowaniem rozmiarem nie powinno być problemów, poza tym zabezpieczona przed rdzewieniem specjalną powłoką i przez to nie powinna spowodować żadnych zwarć :idea:

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 28 Mar, 2012   

Mam rower z ramą na gościa o wzroście 180cm.
Bateria jest mocowana w bardzo prosty i praktyczny sposób (LiFePO4).
Waży prawie 5kg, nigdy nie wypadła.
Najlepsze miejsce na mocowanie - dolna część ramy.
Tam są 4 śruby na bidon. Odkręcamy je. Przygotowujemy z z dwóch kątowników kanstrukcję polegającą na zrobieniu litery U, każdą z tak zrobionych konstrukcji wkręcamy w każdą ze śrub. W to wkładamy baterię - oczywiście obudowaną np. blachą ALU.

Jak będę miał aparat pod ręką - zrobię zdjęcie.
Jeżdżę z tym od maja 2011 i przejechałem 4000km i nic się nie stało.
Akumulator wyjmowany za kazdym razem i podładowywany w domu.

Z przodu baterii zatrzask skrzyniowy (nie wiem czy dobrze to nazwałem).

Manewrowanie rowerem jest takie samo jak bez niej, zupełnie nie zmienia się środek ciężkości, nic nie wyrzuca na zewnątrz, nic nie ciągnie na boki i w tył. Ominięcie np. kota który nagle wpadł na drogę nie stanowi problemu :) (świetny przykład wybrałem :)
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Śro 28 Mar, 2012   

a może poprostu sakwy przeżucić przez rurę od ramy? :wink:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 28 Mar, 2012   

Sakwy przez bagażnik to tak, ale przez rurę ramy to odradzam, bo trzeba pedałować.
Pod ramą torba ładnie się mieści gotowa torba do tego celu z mocowaniami do wszystkich rur ramy i w niej dobrze mieszczą się też akumulatory.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 28 Mar, 2012   

Użyłem identycznych opasek do zaczepienia swojej baterii do ramy.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

A mi się wydaje, że na bezpieczeństwo konstrukcji i "trzymanie" środka ciężkości w jednym miejscu ma wpływ też sztywność zamocowania konstrukcji. Dlatego lepszym rozwiązaniem od sakw jest sztywne przypięcie akumulatora do ramy.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group