ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
SILNIKI DC 4KW - 6KW i 20KW
Autor Wiadomość
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Sob 21 Kwi, 2012   SILNIKI DC 4KW - 6KW i 20KW

WITAM

Znalazłem ofertę polskiego sprzedawcy i jednocześnie, jak zaznaczył PRODUCENTA owych silników i sterowników do nich.
Chodzi mi po głowie , gdyż silniki odpowiedniej mocy do moich oczekiwań, wstawić do ..........roweru - pozioma ale niestety nic więcej o nich nie wiem a prosząc o karty techniczne wspomnianych silników dostałem proste podstawowe wiadomości.

Może szanowni forumowicze zetknęli się z tymi silnikami.

Pytanie jest proste czy są godne uwagi o wspomnianej nominalnej mocy 50% ??? + regulatory ???
Do roweru oczywiście silnik 4-6KW....

http://www.into.pl/silniki/

Jarek-LT
Ostatnio zmieniony przez Jarek-LT Sob 21 Kwi, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 21 Kwi, 2012   

20kw w rowerze. Brzmi kusząco.
Nie ma to jak startować spod świateł w chmurze dymu, pisku i ferworze zrywanego asfaltu :mrgreen:
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Sob 21 Kwi, 2012   

Jak dla mnie ceny za wysokie.
20kw to szczytowa bo to Etek i 4tyś!
To ja sprzedam Ci nowe Lemco za 3.5tyś mocniejsze i na wyższe napięcie.
:mrgreen:
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Notoco 
młodzik
a na co mi tytuł?


Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 74
Skąd: KRK lub NL
Wysłany: Sob 21 Kwi, 2012   

A mnie sie podoba ta strona
- ładna
- prosta
- przejrzysta
- wszystko podane jak na talerzu.
Ceny sa jak najbardziej rozsadne ....
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2012   

Opisane na koniec jest ładnie co i jak.
Ale nikt nie dodał,że akumulatory są drogie.
I koszt jazdy nie wychodzi wtedy tak różowo.
Ponadto koloryzują, a potem człowiek kupi i jest zażenowany.
Motocyklem z v-60 i aku 50kg nie przejedziemy tego co piszą,a piszą o ołowiowych.
Na litowych by się zmieścił.
Silnik jak i sterownik można kupić taniej w Polsce nowe tak jak tam.
A tym pseudo sterownikom co wszystko na wierzchu nie wierzę.
Zapewne nie ma ograniczeń i zabezpieczeń skoro-piszą nie podłączać obciążenia większego jak 300A,ale ruszając to od razu chwilowo chce popłynąć więcej.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012   

Panowie
Na dzisiejszy dzień mam za małe doświadczenie z bateriami dlatego pytam.

Mam w swojej poziomce baterie zbudowaną z ogniw 18650 a przymierzam się do kupna silnika z linka - http://www.into.pl/silniki/ 4,8KW / 72V.

Zbudowana bateria daje 48V a silnik na stałym obciążeniu pobiera 35A przy 72V.

CZy ta bateria ma szanse przeżyć jakiekolwiek próby poboru takiego prądu czy od-razu szlak ją trafi ???

Silnik jest na 72V - bateria na 48V więc i pobór nominał będzie mniejszy.
Co o tym sądzicie ?

Jarek-LT :roll:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012   

ktoś już podawał informacje że ten gosc to na allegro sprzedawał.. Jak dla mnie - ceny z kosmosu ma. Widać że to są profesjonalne wykonane samoróbki - podpatrzone poprostu jak to wygląda, zbudowane w identycznych wymiarach co "chińskie twory" i zapewne nie za wiele się ktoś wysilał by poobliczać wszystko. Jedno co mnie zastanawia - podaje że silnik np ma 6kW a w żeczywistości użytecznej mocy jest tylko 3 kW - reszta dla pracy przez czas 20 sekund. Po tym wnioskuję że konstruktor tego miał ogromne problemy z chłodzeniem silników i po to do każdego silnika dorzuca termometr aby się użytkownik pilnował sam. Ponaddto - u niego widzę też że jego sterowniki jak to napisał Pir-serwis, które mają wzystko na wierzchu to z tego co widzę zwykły generator bistabilny z stabilizatorem i tranzystorem sterującym jakimś dużym mosfetem lub IGBT - koszt wytworzenia identycznego zapewne nie przekracza tutaj 100 zł i to po dużym zaokrągleniu tej kwoty w górę wliczając w to wyjazd na jakąś giełde elektroniczną po podzespoły - a cena 500 zł wydaje mi się troszkę wyrwaną z kosmosu. Zauważyłem również że gość za 2000 zł ma w ofercie sterownik firmy Kelly Controller - identyko na stronie Kellego można kupić za ok 200 -230 dolarów ( są i tańsze!) co daje przyjmując kurs PLN/USD na poziomie 3,20 ok 750 zł plus przesyłka i opłaty celne ewentualnie które zapewne nie podbiją ceny więcej niż do 1000 zł... I to jest tanio?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012   

Spostrzeżenia może i BARDZO TRAFNE ale ma się to nijak do mojego pytania........

Czy ogniwa 18650 wytrzymają prąd rzędu 35A ???

Szukam silnika do roweru w podobnych wymiarach i podobnej mocy.
Chińczyki na allegro są prawie w identycznych wymiarach i wadze z tym że moc podawana - 1KW a to w moim odczuciu gra nie warta świeczki......
Teraz mam silnik przewoltowany z 24V/450W na 50V/około 1000W

Gdyby więcej forumowiczów się wypowiedziało może uświadczymy informacji o innych silnikach o podobnych parametrach i budowie do zaadoptowania do pozioma....

Jarek-LT :roll:
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012   

A ile masz tych ogniw równolegle?
Szeregowo to zależy czy podajesz nominał czy po naladowaniu?
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012   

Jarek-LT napisał/a:
Czy ogniwa 18650 wytrzymają prąd rzędu 35A
Jeżeli będziesz miał bufory z 12szt. dobrze sparowanych i nowiutkich 18650 równolegle, to jak najbardziej taka bateria powinna przeżyć 35A i nie wybuchnąć ;)
Ze swojego doświadczenia z 18650 mogę napisać że mam po 2 takie w szeregach do zasilania silników które potrafią łyknąć i 14A np. przy wierceniu z udarem i mogę zapewnić że takie chwilowe 'przeciążenia' bez problemu moje baterie wytrzymują i nie zauważyłem jakiejś szczególnej utraty pojemności. Więcej, nie próbowałem ;)
Wydaje mi się że 1,5C to jest max. prąd ciągły dla 18650, producent pewnie wie coś więcej ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012   

Bateria jest zbudowana w zestawie 12s12p.

Jak ewentualnie wyglądałby pobór chwilowy 70A z tej baterii ?
Producent silnika podaje pobór 70A przez 20s, jednak zasilanie ma 48V nie 72V.
---------------------------------------------------------------
W jednej z przejażdżek silnik przewoltowany 50V/1KW po półgodzinnej jeżdzie pod bardzo mocny wiatr z prędkością 50km/h jednak uszkodził jedną celę - 12ogniw.
Ale nadmieniam 30min gazu na maxa i bardzo duże opory....
---------------------------------------------------------------------


pozdrower
Jarek-LT
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012   

Jarek-LT napisał/a:
Producent silnika podaje pobór 70A przez 20s
Chodziło mi o producenta baterii ;)
Ten producent silnika IMO to mocno podejrzany jest, bo kto podaje moc silników w szczycie? I jeszcze te termometry :roll: Takie parametry traktuje się raczej jako ciekawostkę, która można ew. wykorzystać, a nie jako konkretny parametr dla silnika, no chyba że ktoś go w basenie glikolu zamierza użytkować.
Co do zasilania silnika znacznie poniżej nominalnego napięcia, to jego moc spada zgodnie z prawem ochmana, możesz sobie to wyliczyć z 'rezystancji zastępczej' (czyli induktancji czy tam reaktancji indukcyjnej jak kto woli ;) ) uzwojeń wirnika. U=IxR gdzie R podstawiasz z właściwego wzoru I=U/R przy nominalnym zasilaniu, czyli R=U/I ;) Podstawisz do wzoru na moc P=UxI i 'coś' wyjdzie. Nie zdziw się jak będzie jakaś śmieszna wartość :lol:
Moc silnika na połowie nominalnego napięcia zasilania jest najzwyczajniej do d...y. Właściwie to bardziej jej nie ma niż jest ;)
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

zwykłe ogniwa laptopowe mają prąd ok 5A max .Są też ogniwa wysoko prądowe np SANYO o pojemności 1500mAh mogą oddać prąd 20A tylko ich się nie kupi z leżaków laptopowych a z nowych drożej wyjdzie niż stosować jakieś ogniwa cylindryczne o rozmiarze 38140.
Testowałem kiedyś ogniwa 38140 przy prądzie 54A to się robiły ciepłe tak na 40st i miały napięcie na obciążeniu ok 3.1V przy rozładowaniu ciągłym.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

To może zamiast 18650 użyj kilku pakietów modelarskich. One nie boją się prądów nawet 20C - czyli np. pakiet http://allegro.pl/li-po-t...2344874121.html możesz katować do 44A ciągłym prądem. Zawsze by zwielokrotnić pojemność możesz spiąć kilka pakietów równolegle i na tym zbudować solidną baterię. Koszty porównywalne wyjdą ale z pakietów modelarskich wyjdą mocniejsze. Zależy ile chcesz tylko napięcia i jakiego prądu potrzebujesz...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

Moja bateria zbudowana jest z PANASONIC CGR 18650H - niby 1500mAh , innych oznaczeń brak .
Teraz dokupiłem też PANASONICA z końcówką w opisie D - podobno 2400mAh.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group