ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Problem z silnikiem Bafang
Autor Wiadomość
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012   Problem z silnikiem Bafang

Witam wszystkich, to mój pierwszy wpis.

Po przebiegu ok.500 km silnik Bafang SWXH przestał chodzić - uszkodził się kontroler. Po wymianie kontrolera silnik pracuje tylko na dużych obrotach - manetka prawie do oporu. Testowałem go na różnych kontrolerach (nap. regulacji z zakresu 1-5V), na wszystkich zachowuje się tak samo, regulacja obrotów w małym zakresie, w pobliżu maksimum, wcześniej nie rusza. Nie jest to (prawdopodobnie) sprawa mechaniki, gdyż przejechałem w takich warunkach ponad 300 km, nie grzeje się i nic nowego się nie dzieje.
Jest to starsza wersja silnika z długą osią pod widelec 170 mm, niedostępna już nawet u Chińczyków.
Macie jakieś pomysły - co może być przyczyną i czy warto go rozbierać?
Pozdrawiam
borsuk
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012   

A jaki miałeś sterownik możesz coś napisać
_________________
pozdr
Tomek
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012   

tomson napisał/a:
A jaki miałeś sterownik możesz coś napisać


sterownik Lishui 36V 12A, 6 MOSów (miniaturowy, inny się nie mieści), udało mi się sprowadzić taki sam jak uszkodzony, testowałem też na sterowniku Ecitypower 36V 16A

pozdr
borsuk
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012   

A sprawdzałeś jakie napięcie wychodzi na kontroler z podłączonej manetki?
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012   

zeeltom napisał/a:
A sprawdzałeś jakie napięcie wychodzi na kontroler z podłączonej manetki?

Napięcia nie mierzyłem, natomiast jeździłem też bez manetki, tylko z PASem i 3-stopniowym regulatorm wspomagania i sytuacja była podobna, silnik chodził dopiero na 3 stopniu.
Wygląda, że musi dostać dużego kopa i wtedy rusza. A może to jednak coś z przekładnią planetarną albo raczej z czujnikami Halla?

pozdr
borsuk
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012   

Jeżeli silnik pracuje i nie zgrzyta to nie jest to kwestia mechaniki( w tym przekładni planetarnej),obstawiam kontroller,nieraz może być przyczyną manetka ale jak piszesz że z pedelcem tez tak samo się zachowuje to oznacza że tranzystory mocy się nie regulują, tylko w pewnym momencie całkowicie się otwierają,co jest uszkodzeniem sterowania bramkami tych tranzystorów.Nie rozbierałem kontrollera i nie wiem jak się naprawia takie uszkodzenia ,ale bez schematu , multimetru bądź oscyloskopu i znajomości elektroniki trudno będzie to zrobić.
Prywatnie mogę Ci powiedzieć ,że posiadam miniaturowy kontroler na 36V/350-500W 14A który zakupiłem w Chinach do eksperymentów i jak nie będziesz mógł zdobyć podobnego lub naprawić swojego to gotowy jestem ewentualnie Ci go sprzedać ,wtedy wyślij mi wiadomość na priva.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012   

Ale kolega napisał, że sprowadził drugi i jest to samo, albo ja czegoś nie zrozumiałem.
Sprawdzenie napięcia wychodzącego z manetki, to podstawa. Potem można jeszcze sprawdzić napięcia wychodzące z hallotronów, czy wszystkie są jednakowe. Następnie pomiar napięć na cewkach silnika i dopiero dalej szukałbym awarii samego kontrolera. Jeszcze sprawdził bym napięcie dochodzące do kontrolera. Może coś jest ze stacyjką i przewodzi dopiero przy większym prądzie.
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012   

OK!Nie zauważyłem że sprowadził,nocna ślepota.Musi dobrze posprawdzać urządzenia dołączane do kontrollera.Objaw jest taki jakby hallotron podawał od razu wysokie napięcie,może coś w manetce?PAS jak się załącza przez obrót pedałów, to normalne że chwilowo podaje pełną moc silnika.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012   

zeeltom napisał/a:
Ale kolega napisał, że sprowadził drugi i jest to samo, albo ja czegoś nie zrozumiałem.

Tak, na drugim kontrolerze jest prawie tak samo.
zeeltom napisał/a:
Sprawdzenie napięcia wychodzącego z manetki, to podstawa. Potem można jeszcze sprawdzić napięcia wychodzące z hallotronów, czy wszystkie są jednakowe. Następnie pomiar napięć na cewkach silnika i dopiero dalej szukałbym awarii samego kontrolera. Jeszcze sprawdził bym napięcie dochodzące do kontrolera.

Musze pomierzyć te napięcia (dopiero po długim weeekendzie, na razie nie mam warunków :cry: )
zeeltom napisał/a:
Może coś jest ze stacyjką i przewodzi dopiero przy większym prądzie.

A to byłby numer, nie przyszło mi to do głowy - muszę sprawdzić.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam
borsuk
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pią 27 Kwi, 2012   

.
_________________
Witek.
Ostatnio zmieniony przez wit Nie 25 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 27 Kwi, 2012   

wit napisał/a:

czy te nowe kontrolery sa takiego samego typu jak ten zepsuty z którym bafang działał poprawnie?

Jeden z nich jest identyczny. Było tak: po awarii najpierw zainstalowałem kontroler Ecitypower, który wymagał zamiany miejscami kabli żółtego i niebieskiego na czujnikach Halla. Przejechałem na nim ok.350 km, ale chodził tylko na wysokich obrotach. Ponieważ jeżdżę po górach i silnika używam tylko do wspomagania na podjazdach było to dla mnie dość upierdliwe. Doszedłem do wniosku, że wynika to z niedopasowania kontrolera i sprowadziłem z Niemiec kontroler taki sam, jak oryginalny. Po zainstalowaniu okazało się, że to nic nie dało ( oczywiście musiałem zamienić z powrotem przewody na czujnikach).
Nawiasem mówiąc ten mój pierwszy rower to niewypał, teraz już wiem, że nie należy kupować gotowca, tylko samemu coś sensownego złożyć. Ma nietypowy rozstaw tylnego widelca, suportu, nawet innej korby nie można założyć, bo wchodzi za płytko...ale nauka musi kosztować.

pozdr
borsuk
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2012   

Ostatnio kolega kupił silnik MAC na przednie koło pod tarczę hamulcową i z sterownikiem z bmsbattery silnik dość ciekawie pracował oprócz dwóch prawidłowych pozycji czujników miał jeszcze dwie na których pracował dużo szybciej ale pobierał prąd ponad 2X większy bez jakiś specyficznych efektów dźwiękowych i też ruszał od ponad połowy manetki.Jest to silnik przekładniowy.Na sterowniku od ekrazyman pracował prawidłowo na zgodnych kolorach przewodów.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2012   

.
_________________
Witek.
Ostatnio zmieniony przez wit Nie 25 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

Zmierzyłem napięcia na czujnikach Halla i wszystko się wyjaśniło. Na jednym z czujników napięcie nie zmienia się podczas obrotów koła i wynosi stale 5,05V. Na pozostałych zmienia się od 0 do 5,05V. W rezultacie silnik pracuje jako bezczujnikowy, stąd brak płynnej regulacji obrotów. Zmyliło mnie to, że przy testach na 2 różnych kontrolerach musiałem zamieniać miejscami czujniki Halla, aby silnik ruszył (a wystarczyło po prostu odłączyć czujniki). Podaję jeszcze zmierzone napięcie zasiania czujników 4,69V oraz napięcia dla manetki: zasilanie 4,41v nap. regulowane zmienia się od 0,78V do 3,6V max.(może komuś się przyda?)

dziękuję i pozdr
borsuk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group