ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Czy ktoś ma dobre doswiadczenia z BLDC goldenmotor.?
Autor Wiadomość
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Maj, 2012   

tomasz_kombi napisał/a:
eneuro napisał/a:
A to w takim razie jest jakaś różnica wielka pomiedzy tą wersją "front" i "rear" tylnym poza możliwością przykręcenia zębatki, czy hamulca?
Tylny poprzez fakt posiadania obydwu gwintów ma dłuższą oś.

Przez obydwa gwinty rozumiesz z jednej strony na tarczę hamulcową a z drugiej na zębatkę?
Ile tych gwintów jest po jednej stronie... 4y? Jakąś fotę muszę namierzyć coby zobaczyć jak to wygląda,
ale chyba dopuki nie bedzie silnika w warsztracie to nie ma co gdybać...
Trzeba dotknąć i zobaczyć... i pomierzyć wszystko coby pasowało...
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 30 Maj, 2012   

Tutaj masz silnik Goldenmotora (tylny) obfocony ze wszystkich stron.
http://www.maxev.pl/p30,s...oldenmotor.html
Kiepsko szukasz :)

A tutaj przedni:
http://www.maxev.pl/p29,s...oldenmotor.html

Naturalnie "MagicPie" wygląda zupełnie inaczej (jakby ktoś pytał).
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Maj, 2012   

Dzieki za info.
Widziałem te linki tyle że nie widać róznicy poza szerokością (długością) ośki do mocowania w widelcu, czy z tyłu. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo (no poza odległościami do mocowania),
ba nawet ten do przedniego koła bardziej mi się podoba, bo mocowanie bliżej łożysk.
Jakim cudem tam gdzieś mozna hamulec tarczowy przyczepić?
Na obwodzie widać wiele śróbek tylko.
Nie będę dublował tych wpisów w wątku o odzysku energii.
Co to za adaptery?
Skoro oba te silniki wyglądaja tak samo, to zakładająć że z rozstawem sobię poradzę, bo bedę miał "niestandardowy" widelec wąski na dole w mocowaniu a szerszy u góry (nie rowerowy, a specjalny),
to do tego HBS36F nie da rady tego adaptera zastosować?
Może na tych rysunkach EASM będzie coś widać-jakiegoś "podglądacza" do nich udało mi się znaleźć...

Cena na MaxEv.pl silnika elektrycznego BLDC 500W 36V-HBS36R Goldenmotor jest 410 PLN w wersji tył.
No chyba że to nieaktualne.

BTW: Do FES w wersji home made ładny silniczek 5kW w na stronie GoldenMotor widziałem 3000-6000RPM tyle że póki co napęd mnie interesuje a odzysk póżniej ale już uwzgledniony będzie w projekcie :D
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 31 Maj, 2012   

Chyba nie potrafię tłumaczyć :P



W silniku na tył masz po obydwu stronach takie same gwinty jak do nakręcenia wolnobiegu (zębatki). Jeden służy do nakręcenia tejże a na drugi można nakręcić właśnie taki adaptor i do niego dopiero przykręcić tarczę hamulcową.
W silniku na przód nie ma tych gwintów na deklach więc niczego nie nakręcisz.

Pisząc o tańszych silnikach z MexEv nie miałem na myśli Goldenmotor'ów bo te są na "wylocie" aktualnie i nie wiadomo kiedy będą dostępne. Natomiast jakościowo podobne "Bestmotor" są ciekawą alternatywą (chociaż "niestety" sprzedawane tylko w zestawach).
"Bestmotor'y" nie potrzebują żadnych adapterów bo od razu mają pierścień z otworami na tarczę hamulcową. Dotyczy to zarówno koła przedniego jak i tylnego.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Maj, 2012   

Obrazek znaczy więcej niż tekst.
Udało mi się zainstalować viewera do tych EASM i rzeczywiście teraz to widzę nawet na tych fotach ze strony goldenmotor że w tej wersji front nie ma tych gwintów po obu stronach :D
Szukałem własnie bardziej na obwodzie takich otworów ze 4ech do przymocowania czegoś od razu,
dlatego te gwinty mi umknęły a w PDFie jakoś nie widać że to gwinty...
W sumie to spodziewałem się że momenty z hamowania nie są tak blisko osi obrotu usytuowane coby nie narażać na zerwanie, bo to chyba aluminiowa obudowa tego silnika.... ale ok... jest jak jest, najważniejsze że wiadomo co i jak...
Tylko jeszcze jeden szczegół, bo nie potrzebuję zębatek zakładać żadnych... te tarcze hamulcowe to z byle której strony można założyć? Nie widzę zarysu gwintu, ale chyba obydwa są takie jakbym normalną nakrętkę zakręcał zgodnie z ruchem wskazówek zegara-na pewno ten gdzie na hamulec jest przewidziany.
Ale ten drugi gdzie łańcuch idzie to pewnie też zwykły coby mógł ciagnąć i się nie odkręcać, więc hamulec tylko z jednej strony może być bez kontrowania założony może być co jest w sumie wystarczajace i na postoju ładnie będzie można "bolida" zablokować, coby się nie stoczył :D

tomasz_kombi napisał/a:

Pisząc o tańszych silnikach z MexEv nie miałem na myśli Goldenmotor'ów bo te są na "wylocie" aktualnie i nie wiadomo kiedy będą dostępne.


Co znaczy na "wylocie" ? Firma Golden się zwija, czy po prostu nie będą sprowadzane?
Wiadomo, że jak ktoś potrzebuje załozyć do zwykłego roweru silnik ev szybko żeby... "pchać" powietrze i nie pedałować to w tej cenie co wspominasz zestaw może być ok, tyle że ja potrzebuję 2-3 takie silniki do eksperymentów, bo póki co lato ciepło więc na krótki dystans ev w rowerze mi zbędne, a bez dachu nad głową dalej jak 100km się nie wybiorę....

To są nie do dostania te bestmotor'y bez zbędnych akcesoriów? ;)
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Czw 31 Maj, 2012   

Na "wylocie" bo aktualnie w maxev (i chyba nigdzie w Polsce) niedostępny. Skończyły się zapasy i trzeba nowe sprowadzić, zresztą tomasz_kombi pisał w którymś temacie o możliwości kupna tych silników poza naszymi granicami - oprócz Chin można też chyba z Holandii.

Niestety z tego co widzę Bestmotory też nie wszystkie dostępne, trzeba będzie poczekać na tę dostawę. Jak pozwolicie trochę pooftopować to chyba za duży wybór jest i nie można się łatwo na coś zdecydować. Zestawy Trottera - szczególnie na przód wyglądają bardzo ciekawie i sporo akcesorii mają, za to te silniki na tył jakoś nie szczególnie mi podchodzą patrząc po zdjęciach. Na wygląd się nie patrzy, ale wzrokowo dużo ładniej mi silnik Bestmotora wygląda, może temu, że ciemniejszy ;) .

Zastanawiają mnie jeszcze oferty używanych lub nawet nowych zestawów Crystalyte z allegro, za jakieś 1000 - 1500zł można kupić ciekawy zestaw już z akumulatorami. W sumie wychodzi bardzo podobnie, tylko czy to rzeczywiście to samo co w ekonapędach? Czy warto zainwestować trochę więcej, ale w "lepszą" markę?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 31 Maj, 2012   

Podobno w EKONAPĘDACH dają jakąś gwarancję itp..
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Czw 31 Maj, 2012   

Posty Pana Zbyszka zawierają lokowanie produktów :lol:
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Maj, 2012   

A ten "BestMotor" ma jakąś stronę z silnikami BLDC? Nie mogę namierzyć po symbolach z MaxEv...

Strona GoldenMotor.com podaje też:
F.U.H. JOPI z Sosnowca

Ekonapędy Anna Walasek z pod Warszawy
MediaJET z Warszawy
Ciekawe na ile to aktualne, bo stron WWW nie podają tam do ekonapedów, czy MaxEv...

W sumie to jak skalkulowałem na linku do HOLANDI z GoldenMotor to koszyk z 3ma silnikami BLDC za 116 EUR każdy, z dostawa do Polski UPS standard 51
wychodzi ok. 34 EUR, a całkowity koszt z jakimś podatkiem jeszcze:
455 EUR czyli ok. 2000 PLN czyli ok. 666 PLN (150 EUR) za taki silniczek....
UPS standard 51 - Tsjechië en Polen 34 EUR

shipping cost (Poland) € 33,64
payment method (PayPal) € 0,00
19 % VAT over € 381,82 € 72,54
Total price € 454,36
1 Euro = 4.39801639 Polish zloty

Wychodzi na to że ok 200 PLN na jednym takim silniku zaoszczedzone w porównaniu z Ekonapedami,
czyli przy 3ech to extra 1en silnik... Nie wiem tylko jak z gwarancją z tej Holandii...

GoldenMotor ma nienajgorsze forum gdzie trochu też popisali i min. dokładnie wyjasnione jest tam jak
i gdzie są umiejscowione czujniki halla więc spokojnie można testowo to sobie na swoim sterze uruchomić.
Cena to jedno a dobra dokumentacja coby czarnej skrzynki nie montować i "jakaś" gwarancja nie byłaby taka zła, bo nie ukrywam ze było miło jak padniętą kostkę Value RAMu z dożywotnią gwarancją Kinkstona na nową wymieniłem i kosztowało mnie to... kilka maili i jeden telefon i odesłanie starej.
Tyle że gwarancja w cenie 2óch silników jak się patrzy na te sympatyczne ceny 100-118 USD na stronach GoldenMotor jest nieco zniechęcająca.
Przy zakupie kilku silników może opłaciłoby się w Eurobusa wsiąść i przywieźć to samemu, tyle że z Chin niekoniecznie ;)
A jak z tym cłem jest-dlaczego to loteria-nie każdy sprowadzany towar jest oclony? wyrywkowo jakoś?
Gdzieś jest jakiś taryfikator ile od 3ech takich silników po ok. 100$ byłoby tego cła i podatku?

PS: W moim przypadku wygląd silnika nie ma znaczenia bo i tak wszystko będzie zabudowane i tylko opony wystawać i ważne żeby pewnie hamulce tarczowe się dawało zainstalować, bo trzeba by jakoś w nagłych przypadkach wyhamować przed.... fotoradarem, a raczej "policyją" jak namierzą "suszarką" i hamulce elektrodynamiczne będą niewystarczajace, jak nagle wyskoczą z krzaków z "lizaczkiem" :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group