|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
poszukiwania silnika sportowego motocykla pomysły? |
Autor |
Wiadomość |
nazir2810 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012 poszukiwania silnika sportowego motocykla pomysły?
|
|
|
witam od kilku lat kombinuję nad motocyklem elektrycznym w teorji i sie zastanawiam . chciał bym przerobić motocykl sportowy na elektryczny .zaczynam od poszukiwania odpowiedniego silnika lub silników. czy macie jakieś propozycje według mnie silnik powinien miec wysokie obroty 14tys/min duży moment obrotowy i stosunkowo do tego niewielką moc ciągłą 20-30kw i wtedy wykorzystać 3 silniki połaczone lub 1 mocniejszy od nich za wszelkie propozycje z góry dziękuje bo naprawde coś dowiedziec sie to masakra.o takich silnikach . mam motocykl sportowy i chce sprzedac wszystko z niego żeby przerobić go na elektryczny . utrzymanie spaliniaka to min 150zł/100kilometrow |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012
|
|
|
Za cenę akumulatorów, które ci napędzą taki silnik spokojnie pojeździsz parę lat na benzynie |
|
|
|
|
nazir2810 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012
|
|
|
to znaczy według ciebie jaka cena aku bedzie 7tyś zł? to tanio za sprzedaży częsci z moto silnika i innych bedzie mnie stac puki jeszcze ktos jezdzi ,a za pare lat nic nie bedzie warte,a tankowac elektryczny w pracy można za darmo paliwo na 100km do mojego moto 75zł +minimum 75zł na obsługe i wymiany filtry zawory łańcuszki regulacje licze na 10tys zł ze sprzedaży osprzetu z moto |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012
|
|
|
Nie słyszałem o silnikach do napędu pojazdów o 14.000 obrotów. Może mam słaby słuch
Ale przy mocy kilkudziesięciu kW, zakładając nawet 144V zasilania prądy pobierane będą rzędu 200A. Do takiej maszyny potrzebne będą porządne akumulatory np. A123.
Cena jednego ogniwa 2,5 Ah 3,3V ( http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=4877 ) oscyluje w granicach 30 zł za szt. Przy takim prądzie, żeby pojeździć przez godzinę, potrzebował byś jakieś 500 ogniw, co daje cenę 15.000 zł. Dolicz do tego silnik, kontroler, ładowarkę z BMS i zastanów się nad ogólną kwotą Chyba, że wystarczy ci 10 minut jazdy, to będzie taniej. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012
|
|
|
Wydaje mi się że gdzieś na forum było o przeróbce motocykla Honda,w ramach pracy dyplomowej na Politechnice ,szczegółowy kosztorys opiewał o ile pamiętam na coś ok. 50k zł.Parametry miał niższe niż ty zakładasz,więc zastanów się,ale jak czujesz się na siłach to chętnie Ci pokibicuję i trzymam kciuki |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
nazir2810 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012
|
|
|
akumulatorów w polsce sie nie kupuje na co mi pośrednicy? jakiś czas temu liczylem zestaw i powinien miec w granicach 50kwh a jak liczycie na godzine jazdy przy pełnym poborze mocy? przeciez silniki przy rozpędzaniu maja pełny pobór przy utrzymywaniu prędkości maja mniejszy.a silniki motocyklowe kręcą sie do 18tyś obrotów bldc mision one używa takie http://www.youtube.com/wa...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=cjv1MQu9jXM nie szukajcie problemów jak znajdzie sie silnik żeby nie używac skrzyni biegów to o reszte bede sie martwił |
|
|
|
|
nazir2810 [Usunięty]
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012
|
|
|
Im większa prędkość, tym większy opór powietrza. Rośnie z kwadratem prędkości.
Ale nie mój problem. Też będę kibicował |
|
|
|
|
nazir2810 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012
|
|
|
powtórze pytanie jak w temacie sajcie propozycje silnika nie musi być zgodny z przepisami na droge może być 3 fazowy 3x370v 400hz |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012
|
|
|
Cały projekt i wyliczenia tego motocykla na internecie.
Przeciez jedno Lemco spokojnie wystarczy-i ono nie ma 14tyś.a niecałe 4tyś obrotów.
Każdy robi bezpośrednie przełożenie 6:1 i ponad setkę pojedzie. Ale lepiej dać 8:1 zmniejszyc max prędkośc a zwiekszy sie przyspieszenie.
Unich max była 130km/h.
PAkiet 53Ah/72V-co daje 3.5kwh i 50km zasięgu.
50kwh nie da się fizycznie zmieścić.10kwh to spokojnie wystarczy. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
nazir2810 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012
|
|
|
to jakoś z 20seryjnie robionych motocykli elektrycznych ma takie paliety , nie wspomne o kilacycle który przyspiesza w 0.7s/100km to ma jezdzic jak inne elektryczne sportowe przyspieszenie mniejsze niż 4s/100km i na prędkości max mi nie zależy 180km/h mi wystarczy zasięgu jak inni 250km nie musze miec ale miło by było idziecie z technologią do przodu czy stoicie? ja w 2010r miałem okazje w birmingham porozmawiac z tworcami tych magicznych moto z ttxgp z wyścigu tt na wyspie man 1 elektrycznych motocykli to ma byc sprzed do zabawy do przyjemnosci nie do przemieszczania sie z a do b zchodzicie z tematu te same osoby pisza od lat jak obserwuje te fora ktos inny może niech sie wypowie? szukam silnika jakieś propozycje? |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012
|
|
|
Ja nie wiem jaki masz budżet.
Ale jesli w grę wchodza takie parametry to gotówki pójdzie.
Technologia kosztuje.
Ja z chęcią bym poszedł za technologią ale kto zaplaci mi za baterie 35tyś?
Lepszy silnik 10tyś?
Lepszy sterownik 6tyś..itd.
W Killa,cycle bodaj 9kwh energii jest.
Ale tam zapewne sa sponsorzy,a baterie to najważniejsza część by móc osiągać przyspieszenia,gdyż ktoś karmić to musi.
Bez 50tyś to nie ma co startować.
Mozna dac Lemco RAG on jest mocniejszy lub Agni na 96V-16Kw.
Przeczytaj najpierw całą pracę dyplomową o przeróbce na Ev we Wrocławiu. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
nazir2810 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012
|
|
|
technologia sie zmienia koncepcje też sa inne inna osoba inne pomysłyczy ktoś sie chwali praca czy pomysłami?. masz może jakiś link do tych silników? pomyśl że motocykl seryjny spalinowy kosztuje 89tyś zł i spala ponad 10l/100km co wyjdzie taniej ?żywotnośc motocykla spalinowego 120tyś km max jeżeli robisz drogie serwisy na bieżaco regulacje wtryskow zawory łańcychy filtry olej 4l co 5tyśkm150zł |
|
|
|
|
nazir2810 [Usunięty]
|
|
|
|
|
nazir2810 [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|