ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
poszukiwania silnika sportowego motocykla pomysły?
Autor Wiadomość
nazir2810
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Maj, 2012   poszukiwania silnika sportowego motocykla pomysły?

witam od kilku lat kombinuję nad motocyklem elektrycznym w teorji i sie zastanawiam . chciał bym przerobić motocykl sportowy na elektryczny .zaczynam od poszukiwania odpowiedniego silnika lub silników. czy macie jakieś propozycje według mnie silnik powinien miec wysokie obroty 14tys/min duży moment obrotowy i stosunkowo do tego niewielką moc ciągłą 20-30kw i wtedy wykorzystać 3 silniki połaczone lub 1 mocniejszy od nich za wszelkie propozycje z góry dziękuje bo naprawde coś dowiedziec sie to masakra.o takich silnikach . mam motocykl sportowy i chce sprzedac wszystko z niego żeby przerobić go na elektryczny . utrzymanie spaliniaka to min 150zł/100kilometrow
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Maj, 2012   

Za cenę akumulatorów, które ci napędzą taki silnik spokojnie pojeździsz parę lat na benzynie ;)
 
 
nazir2810
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Maj, 2012   

to znaczy według ciebie jaka cena aku bedzie 7tyś zł? to tanio za sprzedaży częsci z moto silnika i innych bedzie mnie stac puki jeszcze ktos jezdzi ,a za pare lat nic nie bedzie warte,a tankowac elektryczny w pracy można za darmo :wink: paliwo na 100km do mojego moto 75zł +minimum 75zł na obsługe i wymiany filtry zawory łańcuszki regulacje licze na 10tys zł ze sprzedaży osprzetu z moto
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Nie słyszałem o silnikach do napędu pojazdów o 14.000 obrotów. Może mam słaby słuch ;)
Ale przy mocy kilkudziesięciu kW, zakładając nawet 144V zasilania prądy pobierane będą rzędu 200A. Do takiej maszyny potrzebne będą porządne akumulatory np. A123.
Cena jednego ogniwa 2,5 Ah 3,3V ( http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=4877 ) oscyluje w granicach 30 zł za szt. Przy takim prądzie, żeby pojeździć przez godzinę, potrzebował byś jakieś 500 ogniw, co daje cenę 15.000 zł. Dolicz do tego silnik, kontroler, ładowarkę z BMS i zastanów się nad ogólną kwotą ;) Chyba, że wystarczy ci 10 minut jazdy, to będzie taniej.
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Wydaje mi się że gdzieś na forum było o przeróbce motocykla Honda,w ramach pracy dyplomowej na Politechnice ,szczegółowy kosztorys opiewał o ile pamiętam na coś ok. 50k zł.Parametry miał niższe niż ty zakładasz,więc zastanów się,ale jak czujesz się na siłach to chętnie Ci pokibicuję i trzymam kciuki :lol:
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
nazir2810
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

akumulatorów w polsce sie nie kupuje na co mi pośrednicy? jakiś czas temu liczylem zestaw i powinien miec w granicach 50kwh a jak liczycie na godzine jazdy przy pełnym poborze mocy? przeciez silniki przy rozpędzaniu maja pełny pobór przy utrzymywaniu prędkości maja mniejszy.a silniki motocyklowe kręcą sie do 18tyś obrotów bldc mision one używa takie http://www.youtube.com/wa...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=cjv1MQu9jXM nie szukajcie problemów jak znajdzie sie silnik żeby nie używac skrzyni biegów to o reszte bede sie martwił
 
 
nazir2810
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

http://www.youtube.com/watch?v=cjv1MQu9jXM
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Im większa prędkość, tym większy opór powietrza. Rośnie z kwadratem prędkości.
Ale nie mój problem. Też będę kibicował ;)
 
 
nazir2810
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

powtórze pytanie jak w temacie sajcie propozycje silnika nie musi być zgodny z przepisami na droge może być 3 fazowy 3x370v 400hz
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Cały projekt i wyliczenia tego motocykla na internecie.
Przeciez jedno Lemco spokojnie wystarczy-i ono nie ma 14tyś.a niecałe 4tyś obrotów.
Każdy robi bezpośrednie przełożenie 6:1 i ponad setkę pojedzie. Ale lepiej dać 8:1 zmniejszyc max prędkośc a zwiekszy sie przyspieszenie.
Unich max była 130km/h.
PAkiet 53Ah/72V-co daje 3.5kwh i 50km zasięgu.
50kwh nie da się fizycznie zmieścić.10kwh to spokojnie wystarczy.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
nazir2810
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

to jakoś z 20seryjnie robionych motocykli elektrycznych ma takie paliety , nie wspomne o kilacycle który przyspiesza w 0.7s/100km to ma jezdzic jak inne elektryczne sportowe przyspieszenie mniejsze niż 4s/100km i na prędkości max mi nie zależy 180km/h mi wystarczy zasięgu jak inni 250km nie musze miec ale miło by było idziecie z technologią do przodu czy stoicie? ja w 2010r miałem okazje w birmingham porozmawiac z tworcami tych magicznych moto z ttxgp z wyścigu tt na wyspie man 1 elektrycznych motocykli to ma byc sprzed do zabawy do przyjemnosci nie do przemieszczania sie z a do b zchodzicie z tematu te same osoby pisza od lat jak obserwuje te fora ktos inny może niech sie wypowie? szukam silnika jakieś propozycje?
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Ja nie wiem jaki masz budżet.
Ale jesli w grę wchodza takie parametry to gotówki pójdzie.
Technologia kosztuje.
Ja z chęcią bym poszedł za technologią ale kto zaplaci mi za baterie 35tyś?
Lepszy silnik 10tyś?
Lepszy sterownik 6tyś..itd.
W Killa,cycle bodaj 9kwh energii jest.
Ale tam zapewne sa sponsorzy,a baterie to najważniejsza część by móc osiągać przyspieszenia,gdyż ktoś karmić to musi.
Bez 50tyś to nie ma co startować.
Mozna dac Lemco RAG on jest mocniejszy lub Agni na 96V-16Kw.
Przeczytaj najpierw całą pracę dyplomową o przeróbce na Ev we Wrocławiu.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
nazir2810
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

technologia sie zmienia koncepcje też sa inne inna osoba inne pomysłyczy ktoś sie chwali praca czy pomysłami?. masz może jakiś link do tych silników? pomyśl że motocykl seryjny spalinowy kosztuje 89tyś zł i spala ponad 10l/100km co wyjdzie taniej ?żywotnośc motocykla spalinowego 120tyś km max jeżeli robisz drogie serwisy na bieżaco regulacje wtryskow zawory łańcychy filtry olej 4l co 5tyśkm150zł
 
 
nazir2810
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

pakiety 50kwh w motocyklach to były 3-4lata temu juz zobatrz to http://www.youtube.com/wa...feature=related a tutaj żeby zonka strzelic każdy może nie zawsze wasze wyliczenia to moje http://www.wired.com/auto...ric-motorcycle/ ten lemko taki sobie do moich potrzeb sie nie nadaje to stary silnik
 
 
nazir2810
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

może taki silnik http://www.400hertz.net/P...400-200-416.htm ale lepiej i ekonomiczniej dac 3 silniki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group