ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2"
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 27 Maj, 2012   Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2"

Cytat:
-------------------------
Edit: moje kolejne nowsze ebajki zbudowane później:
Electra A6 - http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1849
Electra A9 - http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryka-od-0/
------------------------



Cześć.
Też pozwolę sobie opisać swój projekt, może komuś się przyda troszkę informacji do swojego EV.


Silnik i inne dostępne elementy kupione tutaj: LINK



Rower: Rama Kross A2 - ~13.5kg
Silnik: RH2806 10x6 Nine Continent (to jest silnik BLDC systemu DD, czyli nie ma przekładni) - ~5.5kg
Zasilanie: od 52V (napięcie odcięcia przez sterownik) - do 67.2V (napięcie naładowanego pakietu) 5Ah (16s1p Li-Poly) - ~2kg
Sterownik 18 mosfetów: Chiński - opisany jako: "1500W 60V 50A" - ~0.5kg

Standardowo mam pakiet 5Ah do codziennych spraw. W razie potrzeby dołączam drugi pakiet 5Ah na dalsze wypady.

Prędkość maksymalna na płaskim asfalcie: 65km/h
Maksymalna zanotowana prędkość po równym: 77km/h (tunel powietrzny za PKSem) :D
Prędkość maksymalna pod bardzo duże wzniesienie: 50km/h
Zasięg przy prędkości maksymalnej: ~10km
Prędkość optymalna: 25-30km/h
Zasięg przy prędkości optymalnej : 30km

0-20km/h - silnik głośny, pracuje topornie, szarpie, przyśpiesza powoli - nie warto włączać w tym przedziale prędkości
20-40km/h - bezgłośny, pracuje równo, duża dynamika przyśpieszenia
40-65km/h - dość cichy, ale słyszalny na tyle, że powoduje spojrzenia pieszych, ogromna dynamika przyśpieszenia

Przyśpieszenie w zakresie 15-65km/h jest masakryczne. Rower rozwija prędkość maksymalną w 5-6 sek i na przestrzeni może 30m. Dynamika jazdy bardzo przypomina turbosprężarkę i wielki zastrzyk mocy powyżej pewnych obrotów.

Elektronika i aku w sakwie - AUTHOR A-R212
Wskaźnik "pojemności" akumulatorów realizuje watomierz HK-010

Całość ochrania wyłącznik nadprądowy 63A model: S301 B63 A firmy LEGRAND
Dodatkowo mechanizm soft-start na rezystorze 1k 20W celem ochrony przed iskrzeniem podczas włączania.

Po 10km przy prędkości 65km/h:
Temperatura silnika: 45st
Temperatura sterownika: 45st

Po maratonie wjazdu ma górę Skrzyczne:
Temperatura silnika: 55st
Temperatura sterownika: 60st

Bez napędu - na jałowym biegu - silnik stwarza niewielki opór toczenia. O ile po płaskiej nawierzchni nie odczuwa się tego, to na jakimkolwiek podjeździe, nawet niewielkim, czuć wyraźnie, że to już nie jest "goły" rower. Nie przeszkadza to - zło konieczne napędu :)

Z całości jestem bardzo zadowolony, osiągi aż nadto spełniają moje wymagania i oczekiwania.

Napotkane problemy:
- Wolno bieg nakręcany Shimano 7 rzędów - nie pasował do silnika - trzeba było piłować kołnierz na jego obudowie. Do tego nakręcany wolno bieg był za blisko silnika i nie dało się wrzucić najniższego biegu bo prowadnica nie miała już miejsca - trzeba było zastosować podkładkę dystansującą.
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 07 Lis, 2014, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1748
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 28 Maj, 2012   

Możesz coś dokładniej skrobnąć o baterii? i ion? a nie Li poly? bo zastosowane prądy wskazują na nawet 10c... co przy li ion jest raczej mało spotykane. Pozdrawiam i gratuluje konstrucji:)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 28 Maj, 2012   

Chochlik drukarski, oczywiście chodziło o Li-Poly :) 4x Turnigy 4s 5000
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

Możesz coś więcej o sterowniku napisać?? Gdzie go kupiłeś ?? Wrzuć jakieś fotki sterownika.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

...
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 28 Maj, 2013, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mir11
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

czy tą ładowarką musisz ładować każdą baterie oddzielnie?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

Nie, ładuję wszystkie naraz równolegle.
Baterie posiadają fabryczne styki widoczne na zdjęciu w sklepie i przepięcie ich z szeregowo na równolegle i odwrotnie trwa 3 sek. Następnie wpinam je w ładowarkę poprzez prosty adapter równoległy) i ładuję. Po zakończeniu przepinam na szeregowo i wpinam w rower.
Baterie są równolegle połączone także po złączu balansera więc wszystko idealnie się balansuje przy ładowaniu. Po kilkudziesięciu ładowaniach już - nie ma żadnych rozjazdów w napięciu.
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

Po czasie napisz jak się sprawują te akumulatory w dłuższym użyciu. Jak z pojemnością i ilością cykli. Nie lepiej było kupić accucel 8? Rozumiem że podane ceny w pln to bez przesyłek? Ile wyszło razem i czy coś musiałeś dopłacać?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

Przesyłka wyszła niewiele bo składaliśmy sprzęty swoje w kilka osób i się fajnie wszystko porozkładało po równo.
Po ~40 cyklach nie ma żadnego spadku pojemności - tj od nowości utrzymuje się na poziomie około 4850mAh/szt.
Po pól roku się obada to napiszę wtedy pojemność jaka będzie.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

Naprawdę fajny zestaw ale jeżeli ten sterownik rzeczywiście ciągnie 50A ciągle to silnik raczej długo nie wytrzyma. Lepiej było kupić crystalyte są mocniejsze(np. w stealth bomberach dają w nie 5kW).
 
 
koncki
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Śro 30 Maj, 2012   

tas napisał/a:
Nie, ładuję wszystkie naraz równolegle.
Baterie posiadają fabryczne styki widoczne na zdjęciu w sklepie i przepięcie ich z szeregowo na równolegle i odwrotnie trwa 3 sek. Następnie wpinam je w ładowarkę poprzez prosty adapter równoległy) i ładuję. Po zakończeniu przepinam na szeregowo i wpinam w rower.
Baterie są równolegle połączone także po złączu balansera więc wszystko idealnie się balansuje przy ładowaniu. Po kilkudziesięciu ładowaniach już - nie ma żadnych rozjazdów w napięciu.

Ja mam takie same akumulatory i chciałem się zapytać, jak je łączysz równolegle do ładowania - czy końcówki do balancera łączysz po prostu "pierwsza z pierwszą" "druga z drugą" czy tez coś trzeba pokombinować? Ja na razie ładuję oba moje akumulatory osobno i nie jest to wygodne rozwiązanie. Może dałbyś jakieś zdjęcie swoich przejściówek do ładowania?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 30 Maj, 2012   

Wpinam je w prosty adapter równoległy do ładowania.
Dokładnie taki jak w linku poniżej tylko zmieniłem wtyki na takie jak mają baterie:
http://www.hobbyking.com/...idProduct=14856
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Śro 30 Maj, 2012   

MixhaL napisał/a:
Naprawdę fajny zestaw ale jeżeli ten sterownik rzeczywiście ciągnie 50A ciągle to silnik raczej długo nie wytrzyma. Lepiej było kupić crystalyte są mocniejsze(np. w stealth bomberach dają w nie 5kW).


Skąd wiesz że ten silnik nie wytrzyma 50A prądu?? Masz jakieś większe doświadczenie z tymi silnikami??
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 31 Maj, 2012   

Najmocniejsze silniki Crystalyte( niektóre serii X50xx) szacowane są na 4kW mocy ciągłej bez jakichkolwiek modyfikacji.
Wątpię żeby ten wytrzymał 3kW mocy ciągłej, być może warto poprawić chłodzenie.
Na zewnątrz może być chłodny ale wewnątrz może się gotować, huby oddają gorzej ciepło niz silniki zwykłe silniki.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 01 Cze, 2012   

Gdy go spalę, to będzie pierwszy znany mi udokumentowany przypadek spalenia tego silnika w warunkach, jakie ma w moim przypadku.
Prześlę Ci wtedy obszerną dokumentację fotograficzną.
Do tego czasu nie gdybaj i "możaj".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group