ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2"
Autor Wiadomość
BAND21T
początkujący


Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: Podlasie
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012   

jak możesz to odezwij się na gadu gadu 984-63-28
Jak by ktoś coś zamawiał na tej stronce niech da znać, wyjdzie trochę taniej na paczce
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 21 Lip, 2012   

Garść informacji po przejechanych ponad 1200km...

W rowerze znalazł się lekko modyfikowany watomierz cyfrowy realizujący następujące funkcje:
Napięcie, prąd, aktualna moc oraz licznik mAh pobranych z akumulatorów.
Dzięki temu można z bardzo dużą dokładnością oszacować możliwy do przejechania dystans oraz na bieżąco obserwować stan akumulatorów. Modyfikacja polegała na zmianie LCD na taki z podświetlaniem aby obraz był czytelny - wszystko działa bardzo fajnie i jest wygodne.



Tanie i bardzo przydatne urządzenie. Polecam.

Kolejnym polecanym dodatkiem jest jakiś system dbający o poprawność rozładowania aku. Jako, że jest to 16s LiPoly, prosty woltomierz mierzący napięcie wyjściowe okazał się niewystarczający. Obecnie napięcia na każdej celi niezależnie pilnują alarmy modelarskie zakupione w tym samym sklepie, co watomierz.



Tanie i niezwykle pomocne. Polecam dla LiPoly i LiIon

Same akumulatory nie wykazują żadnego spadku pojemności (a nawet można mówić o wzroście o około 100mAh) ani innych niepokojących oznak.

Bezpiecznik działa prawidłowo - wybiło go kilka razy podczas jazdy w ekstremalnym terenie - co oznacza chwilowe prądy w instalacji nawet do ~65A

Poza potrzebą zakupu powyższych - z konstrukcją nie ma żadnych problemów nawet przy mocach ciągłych dochodzących do 3.6kW. Oczywiście moment silnika powodował pewne problemy ze szprychami, które wymagały kilkukrotnej regulacji.

Rower nie boi się także gór i terenu typowo offroadowego i wielokrotnie pokazywał pazur na Skrzycznem i okolicznych szlakach :twisted:

W Żywcu i okolicy jeżdżą już 4 takie same konstrukcje, wiec samo EV na Żywiecczyźnie uznaję za zaszczepione, i co cieszy, zainteresowanie jest wysoce zaraźliwe... :twisted:
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 11 Sie, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 21 Lip, 2012   

Czemu Ci tyle watt pobiera z kołem w górze :?:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 21 Lip, 2012   

Koło nie jest w górze - szoruje po ziemi.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

I to jest dowód że te ograniczenie do max 250W roweru elektrycznego to wielkie nieporozumienie...
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

No cóż, ja widzę jednak sens tych ograniczeń. Trzeba chronić ludzi przed ich własną głupotą.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

Moje zdanie na ten temat jest nieco inne:
Jak ktoś ma w głowie nie poukładane to narobi zwykłym rowerem krzywdy więcej niż normalny człowiek na elektryku..
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

Ale ten nienormalny na elektryku 1550 W (wat) zrobi jeszcze więcej krzywdy niż na zwykłym.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

Ma Pan rację Panie Zbyszku,ale idąc takim tokiem rozumowania to na jeżdżenie np:skuterem powinny być obowiązkowe badania psychologiczne a nie że wystarczy dowód osobisty.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

tas napisał/a:
Obecnie napięcia na każdej celi niezależnie pilnują alarmy modelarskie zakupione w tym samym sklepie, co watomierz.



Ja mam troszkę lepszą konstrukcję alarmu. Moja oprócz ustawianlnego progu (od 3,80 do 2,70 z poskokiem co 0,10V) generowania alarmu umie jeszcze kolejno pokazać napięcia kolejno dla każdego ogniwa i na końcu sumaryczne wszystkich celek. Obsłuży pakiety do 8S. Kosztowała mnie ok 25 zł.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

To są fajne mierniczki, mają wyświetlacz i w ogóle, ale w przypadku 4 pakietów trzeba aż 4 takie cuda. Ciężko też na kierownicy mieć tyle poprzyczepianych urządzeń, a schowane w torbie mają taką samą funkcjonalność jak te czujniki po 5zł/szt.
Moim zdaniem nie ma potrzeby wiedzieć jakie napięcie mają poszczególne cele podczas jazdy. Jedyną interesującą sprawą jest to, kiedy się wylądują. A aby to poznać można użyć najprostszych urządzeń po kilka złotych/szt. Sprawdzanie pozostałej pojemności po samym napięciu aku też jest raczej na siłę i kłopotliwe i nic nie zastąpi zliczania Ah.

Dlatego kuszącym wyborem jest zakup najtańszych czujniczków, a zaoszczędzoną kwotę zainwestować w watomierz, który podaje najbardziej interesujące informacje.

Dla przykładu te tanie czujniki pokazują napięcia:
poniżej 3.3V - piszczy i mruga czerwona dioda
3.3-3.6 - świeci czerwona dioda
3.6 i więcej - świeci zielona dioda.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

tas napisał/a:
To są fajne mierniczki, mają wyświetlacz i w ogóle, ale w przypadku 4 pakietów trzeba aż 4 takie cuda. Ciężko też na kierownicy mieć tyle poprzyczepianych urządzeń, a schowane w torbie mają taką samą funkcjonalność jak te czujniki po 5zł/szt.


Owszem zgadzam się, ja swój będę mieć poprostu w swoim baterypacku zamontowane i gdy usłyszę pikanie to wiem że już jest koniec jazdy. A wyświetlacz tylko po to żeby móc się dowiedzieć ile energii jeszcze mam teoretycznie w bateriach...

Czy kolega Tas może się pochwalić gdzie zakupił swoje cudeńko z tym niebieskim wyświetlaczem? Bo podobnego sam bedę kiedyś poszukiwał...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

To jest to chińskie cudo z HK za 19$:



http://www.hobbyking.com/...idProduct=10786

Zmieniłem tylko wyświetlacz na taki z podświetleniem, zasilanie na to czerpię przez stabilizator liniowy bezpośrednio z aku.
Zerknij też, jaki fajny ma wskaźnik naładowania w postaci procentowej i paska. To zamiennik dla zliczania Ah, jak ktoś nie lubi.

Obudowa szlifowana - przygotowana do malowania na czarno.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

Turnigy ma watomierz z podswietlanym ekranem i nie trzeba nic kombinowac ale nie ma wskaznika naladowania chociaz uwazam ze to nie potrzebne bo i tak wiadomo ile energi pozostalo bo pokazuje zuzyta energie
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

A jak wygląda sprawa resetowania wskazań? W pierwszej wersji kiedyś dostępnej nie było żadnego sposobu i trzeba było wyłączać całe urządzenie z zasilania co strasznie denerwowało bo podłączonego do instalacji się odłączyć nie dało.
Jest od tego jakiś przycisk tak jak w tym wynalazku od HobbyKing?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group