ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2"
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

Nie ma, jest dokladnie tak jak piszesz. Wydaje mi sie ze przy monitorowaniu parametrow baterii nie ma potrzeby resetowania a przynajmniej ja nie posiadam potrzeby takiej, brakuje mi jedynie podtrzymywania pamieci bo po odlaczeniu wszystkie dane sie resetuja.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

Dobrze a czy ktoś mnie wtajemniczy po jakim kursie ten hobbyking przelicza swoje ceny i jak z wysyłkami? Czy dowalają cło? I jak z platnościami? Paypalem czy jak to idzie?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

pac
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 28 Maj, 2013, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

Ja deklaruje 50$ i zawsze omija opłaty.
Z tego co wyczytałem nie ma powiedziane czy to 22$ czy to 50$, wszystko zależy od kursu dolara, jeżeli przekroczy kwota pewną cenę w złotówkach po przeliczeniu paczka będzie oVATowana i oclona plus koszty tej suługi.
Raz zdażyło mi się tak że pomimo iż miałem zaniżoną wartośc i paczka nie zakwalifikowała się do clenia( nawet po wysłaniu fake dokumentów) to została naliczona opłata.
Naliczyli mi opłatę za sam transport(duża waga), sprawdzili i wyszło że koszt transportu wynosi 88$ przez co zapłaciłem 230 czy 270zł.

PS. proponuję dwa ostatnie posty wyciąć i utworzyć nowy temat o opłatach celno skarbowych.
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

Tylko żeby nie wyszedł gotowy poradnik dla UC,w jaki sposób się unika opłat.Co do tego instruktażu to nie ma reguły.I nie do końca jest tak jak pisze tas.Przesyłki są prześwietlane i jeśli jest spora waga to nie ma zmiłuj się trzeba wypełnić deklarację i proszę o prawdziwe kwoty grożąc konsekwencjami.Tam też nie pracują idioci i deklarować też trzeba z głową bo naliczą cło antydumpingowe 90%,a w razie pozwania do sądu to wyciągną prawdziwy rachunek z Paypala.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 26 Lip, 2012   

Ostateczna wersja miernika rowerowego na bazie HK-010. Doszedłem do wniosku, że poza zaspokojeniem ciekawości - aktualny wskaźnik watów podczas jazdy nie podaje żadnej przydatnej informacji.
Do tego wyłączenie zasilania kasuje licznik Ah, więc zliczanie ich aby wiedzieć ile pozostało jest dość niewygodne. Zdemontowałem więc przewody watomierza pozostawiając jedyne sygnałowe przewody mernika procentowego.
Zdecydowałem się oprzeć na wewnętrznym mierniku w tym watomierzu i muszę przyznać, że doskonale sprawuje się w tej kwestii. Podaje w czytelny sposób co i jak, podaje napięcie, sygnalizuje zdebalansowanie, niskie napięcie, zbyt wysokie napięcie, napięcie na poszczególnych celach (do 6s) itp. Najlepsze jest to, że ten miernik niewrażliwy jest na zanik napięcia, więc można włączać i wyłączać urządzenie kiedy się chce.

Ciekawostka:
Ten watomierz, prócz LiPoly, ma także zliczanie (pasek postępu + wskaźnik procentowy) dla aku LiIon oraz LiFe.



0% wskazuje dokładnie w momencie, gdy odzywają się zewnętrzne alarmy sygnalizujące przekroczenie progu 3,3V, więc możemy nie tylko obserwować ilość energii, ale także operować gazem by najlepiej wykorzystać ostatnie widoczne resztki mocy na powrót.

Dodatkowo urządzenie zaalarmuje, jeśli cele rozjadą się powyżej 0.1V, co dla LiPoly występuje w okolicach 3.55V/szt więc to dodatkowa informacja o stanie i żywotności ogniw w pakietach.

Polecam też przy okazji prac z obudową - wywalić wbudowany w urządzenie piszczek. Ma tendencje do wycia w głupich momentach. Może być potrzebny także mały potek 10kR do wyregulowania kontrastu na nowym wyświetlaczu. Ale to tylko zapobiegawczo, bo na 3 przerobione watomierze tylko 1 tego wymagał. Rezystor od podświetlenia to taki mały skrajny rezystor w samym górnym lewym rogu PCB

I na koniec wskazówka - po zmianie LCD na taki z podświetleniem - zasilanie 5V najlepiej zabrać ze stabilizatora liniowego 5V podłączonego do gniazda balancera (14.4V). Jeśli podepnie się to pod zasilanie procka - gdzie też jest 5V - operacja grozi przeciążeniem prymitywnego układu i spaleniem watomierza. Niestety jedno z urządzeń odeszło w ten sposób do krainy wiecznych prądów, więc warto się uczyć na błędach :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Lip, 2012   

Fajnie powiedziane "kraina wiecznych prądów" :-D
Ileż to już urządzeń tam odeszło :-D
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2012   

Świetny projekt, kolego tas :smile: chyba się zdecyduję na pakiet zbudowany z TURNIGY 5000mAh 4s1p (jak Twoje) ale mam w związku z tym sporo pytań:

1. Czy te alarmy masz podłączone na stałe, czy każdorazowo "mieszasz" wtykami od balansera?

2. Podoba mi się Twoje rozwiązanie z torbą Author pod ramą - czy uważasz że zmieści się tam pakiet 6xTURNIGY ? Chcę złożyć pionowo 3, ale 2 obok siebie - to daje ok. 150x150x90 mm

Tyle na razie :wink:

Pozdrawiam
Jacek
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2012   

6 się da - ale w nowej torbie nie "naciągniętej" to będzie kłopotliwe. Przez jakiś czas jeździłem na 6 aku w tej torbie (na 48V) . Niestety jest taki problem, że jeśli aku nie unieruchomisz wewnątrz na sztywno - zniszczą torbę i pozrywają się złącza. Ja zastosowałem skręcany profil dociskający je do podstawki i kłopot znikł. Ale w takim wariancie trzeba wymyślić coś dla wersji 6aku.

Alarmów nie mam podłączonych na stałe. Ogólnie aku nie wyjmuje z torby na ładowanie bo mam wyprowadzone na zewnątrz budynku złącza ładowania i balansera, a cały osprzęt ładujący jest wewnątrz.
Ciężko też mi to nazwać "mieszaniem". Ot normalna procedura ładowania. Pamiętaj, że takie alarmy jak każde inne - pobierają jakiś nieduży prąd i po paru dniach wyjadą całe aku do zera.
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2012   

Dzięki za szybką odpowiedź. Co do ładowania i ogólnie eksploatacji - chciałbym, żeby przygotowanie roweru do jazdy (ładowanie itp) było chociaż troszkę mniej skomplikowane niz przygotowanie startu rakiety Sojuz :lol:
Do tej pory miałem pakiet 4x 9Ah żelowy i ładowanie polegało na wetknięciu wtyczki do skrzyneczki rozdzielczej z Ekonapedów i przekręceniu kluczyka w pozycję "ładowanie".
Ale pakiet 'dokonał żywota' :cry: Myślałem o LiFePO4 z bmsbattery ale to kwota ponad 1500 PLN a tu z HobbyKinga wychodzi połowę mniej...
A co myślisz o zapakowaniu dla bezpieczeństwa ppoż. całego pakietu 6x TURNIGY (z odpowiednim stelażem wzmacniającym) w taką torbę: http://www.hobbyking.com/...JUMBO_Sack.html ? Ja ładuję rower w domu (na korytarzu) i nie chciałbym wchodzić w bliższą znajomość z chłopakami ze Straży Pożarnej ;-)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2012   

W sprawie pożaru - nie pomogę Ci - sam to sobie musisz wykalkulować.

To jest tak, że znanych jest może 10 przypadków zapalenia się aku w skutek awarii ładowarki czy innych powodów losowych. Następnie te 10 historii obiega świat 2mln razy czyniąc w oczach zwykłego odbiorcy tą technologię bardziej ryzykowną niż energetyka jądrowa. Ryzyko jest i owszem, ale chyba nie takie, jak je malują :)

Kiedyś chciałem wywołać specjalnie awarię i wybuch/zapłon i hmm nie jest to takie proste :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2012   

tas napisał/a:
W sprawie pożaru - nie pomogę Ci - sam to sobie musisz wykalkulować.


Rozumiem - zostawmy na razie sprawy bezpieczeństwa. Czy możesz napisać, co robisz (krok po kroku) aby naładować pakiet? Zakładam że będę miał 6 x TURNIGY: do jazdy - 12s2p, do ładowania - 24p i ładowarkę modelarską z HK ok. 10A
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2012   

Już to pisałem chyba ze 5 razy w 5 różnych wątkach ;)

Taki sposób ładowania wymaga jednak głowy na karku bo połączenie aku wzajemnie raczej się nie skończy dobrze :P

Rozpinam pakiety z 16s1p i łączę w 4s4p, podłączam do ładowarki i ładuję. Po ładowaniu przepinam aku na 16s1p, podłączam alarmy i w drogę. Przygotowanie do ładowania zajmuje mi pewnie ze 30 sek, przygotowanie do jazdy też ze 30 sek.

Akumulatory mają takie złącza, że pasuje im zarówno połączenie równoległe jak i szeregowe.

Zestaw przygotowany do ładowania:


Zestaw gotowy do jazdy:


Jak widać - całość nie jest jakoś szczególnie skomplikowana - jednak trzeba mieć minimalną wiedzę co i jak.
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2012   

Dzięki - mnie też chodzi o to aby ładowanie było maksymalnie proste - generalnie chciałbym zrobić coś w tym rodzaju: http://www.hobbyking.com/...2_6S_XT60_.html z tym że jedna 'równoległa" do ładowania i druga "szeregowa" do jazdy - chodzi mi o to żeby maksymalnie utrudnić popełnienie błędu przy podłączaniu.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2012   

Dla "wygody" to są BMSy i zestawy z Ekonapędów na kluczyk i ładowarką do gniazdka. Wtedy nie musisz nic wiedzieć ani się znać na budowie, zasadzie działania, bezpieczeństwie itp.
Wkładasz wtyczke w gniazdko i reszta nie Twój problem :P
W przeciwnym wypadku pozostają takie metody jak opisałem powyżej, raczej dla ludków co nie boją się wprowadzać nowatorskich i niestandardowych rozwiązań :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group