ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2"
Autor Wiadomość
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2012   

tas napisał/a:

<ciach> W przeciwnym wypadku pozostają takie metody jak opisałem powyżej, raczej dla ludków co nie boją się wprowadzać nowatorskich i niestandardowych rozwiązań :grin:


Ja się tam niestandardowych rozwiązań nie obawiam :grin: ale będąc leniwym do szpiku kości :oops: staram się przemyśleć sprawę na etapie projektowania, a zwłaszcza skorzystać z dobrych, cudzych rozwiązań :wink:
Na razie dzięki ale pewnie Cie jeszcze 'pomęczę' pytaniami jak zacznę budować swój pakiet.

Pozdrawiam
Jacek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2012   

Odnośnie ładowań układów równoległych i szeregowych, umieściłem na jednej moje stronie instrukcję ze zdjęciami i rysunkami prawidłowego łączenia tych akumulatorów:
Wpis: 22 - 09 - 2012
na stronie:
www.samochodyelektryczne.az.pl
lub:
http://www.samochodyelektryczne.strefa.pl
Do tego na którymś biegunie każego równoległego zestawu (np. zawsze plus) montujemy przewód od BMS-a.
Sprawa jest bardzo ważna.

Edit by zeeltom - żeby nie szukać po całej stronie daję zdjęcie łączenia:
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
Ostatnio zmieniony przez Śro 26 Wrz, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012   

Po przejechaniu ponad 2.700 km ujawnił się pierwszy, moim zdaniem, minus LiPoly.
W temperaturze ~ -5st wydajność prądowa jest niezbyt zadowalająca :D
O ile w temp powyżej +5 obciążenie prądem maksymalnym (~50A) powoduje nieznaczny spadek napięcia pakietu to we wspomnianej temperaturze napięcie potrafi spaść do 0, aż się odzywają alarmy hehe. Poniżej -5st to chyba wchodzi w grę tylko baaaardzo spokojna jazda.
No ale z drugiej strony... kto jeździ na bajku przy -10st :P

Nie spada pojemność (zasięg), ale spada prąd i zmniejsza się zakres przyśpieszeń oraz prędkość maksymalna.
Jednak po 10min jazdy aku się samoistnie nagrzewają (same przez się oraz od sterownika) i efekt małych prądów mija.
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012   

W ujemnych temperaturach to raczej każda chemia akumulatorów 'siada' :cry:
LiPoly nie są tu wyjątkiem...
A jak się te Twoje 2700 km przekłada na liczbę cykli ładowania? Różni ludzie różnie piszą o trwałości LiPoly
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012   

Nie mam już pojęcia ile razy ładowałem. Pakiety przeżyły już jedną ładowarkę. Ładuję je minimum 1 raz dziennie (na kolejny dzień na dojazd), przynajmniej 2x w tyg ładuje 2x dziennie) więc ilość cykli dobija powoli do 300 pewnie.

W końcu idzie zima, będzie czas na modyfikację, zmiany, ulepszenia Bajka, na które nie ma czasu w sezonie hehe
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012   

Przymierzam się do pakietu LiPoli złożonego z takich samych jak Twoje HK Turnigy 5000mAh (pakiet 12s2p) i zbieram wszelkie informacje na temat zachowania tych ogniw a Ty jesteś jednym z nielicznych na tym forum użytkowników LiPoly :smile:
Będę musiał pogrzebać więcej w EndlessSphere - tam mnóstwo gości jeździ na takich ogniwach.

PS. 2700/300 = 9 ... średnio robisz 9 km?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012   

Robię 15km dziennie minimum. No i ciężko z dużą dokładnością ocenić ilość cykli. Na pewno więcej niż 220, tego jestem pewny. A mniej niż 300.
Ale weź pod uwagę, że nie wyładowuje do 0. Po naładowaniu wchodzi w aku ~15Ah najczęściej (równoległe ładowanie) więc średnio wysysam z aku te 80%.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 17 Paź, 2012   

tas napisał/a:
Akumulatory mają takie złącza, że pasuje im zarówno połączenie równoległe jak i szeregowe.

Zestaw przygotowany do ładowania:
Obrazek

Zestaw gotowy do jazdy:
Obrazek



Witaj ponownie .
Jako że jestem już na etapie końcowym budowania swojej baterii Li-ion 20Ah :mrgreen: to poszukuję odpowiednie kabelki i złącza do niej http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1564 .
O ile na razie zdecydowałem sę na 4S do balansowania to zasilających jeszcze nie mam . Kable silikonowe można kupić nawet na metry ale z odpowiednimi złączami i to w dobrej cenie już jest gorzej . Złącza muszą być takie żeby pakiety można byłą łączyć równolegle i szeregowo no i muszą podołać prądom nawet 60A.
Skąd takie wziąć ? Pozostaje tylko HobbyKing ?(mam złe doświadczenia bo jeszcze aku nie doszły (zamówione około 3 mieś temu ). W HobbyKingu coś kręcą , kłamią i się wymigują ale na razie walczę i się nie poddaję. :twisted: W zasadzie zamawiałem przez kolege który pierwszy raz zamawiał u nich .
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 17 Paź, 2012   

Polecam XT60 - kupowałem co prawda w HobbyKing z którym walczysz ale przyszły po ok. 2 tygodniach bez problemów Można je też dostać (trochę drożej) na Allegro http://allegro.pl/wtyczki...2704064397.html
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 17 Paź, 2012   

A jak np takie 4 pakiety 14,8V wyposażone w złącza XT60 połączyć w jeden szeregowo 59.2V ? Chyba się nie da .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 17 Paź, 2012   

Jest mało rzeczy niemożliwych.
A taki adapter dla aku XT60 się do nich nie wlicza :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 17 Paź, 2012   

Tu http://www.hobbyking.com/...idproduct=10264 masz złączkę dla 2s - dodaj jeszcze dwie wtyczki i masz 4s :wink:
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012   

A jak osiągi na 48v ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012   

W moim Bajku?
48V to porażka.
48V to 2kw max do dyspozycji
60V to... 3.6kw, prawie 2 RAZY WIĘCEJ

Tzn inaczej, nie zrozum mnie źle.
Ja najpierw zacząłem od 60V. Moc, dynamika, przyśpieszenie mnie do siebie przyzwyczaiły. Później jeździłem 2 tyg na 48V i myślałem, że nie ruszę z miejsca. Bardzo duża różnica. Nie zrozum mnie źle, jeszcze raz powtórzę :) - jazda była dynamiczna i niby nic jej nie brakowało. Ale... apetyt rośnie w miarę jedzenia. A ja byłem przyzwyczajony już, że jadąc pod górkę mam zawsze pod kciukiem rezerwę mocy, którą mogę użyć. Przy 48V tej rezerwy nie miałem, co powodowało dyskomfort psychiczny.
No właśnie, psychologia powoduje, że uznaje się wyższość 60V (mimo jazdy powolnej na poziomie tych 48V) względem jazdy na 48V bo ma się "tylko tyle".

Z 36V na 48V - skok jakości
z 60 na 48 - nie wchodzi w grę.
Ot co :)
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

i jak tu założyć 350w do swojego roweru po takich słowach! :cry:

poprzednią ładowarką trochę schodziło naładować 4 pakiety 11godzin?
czego używasz teraz?
jak widziałbyś taki zestaw u mnie tzn.do pracy mam 20km i na razie stać mnie na 4pakiety,
pytanie czy na takim dystansie z taką baterią można wykorzystać zalety 60v czy trzeba się oszczędzać?
pisałeś,że zasięg przy 60km/h 10km (bez pedałowania?)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group