ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2"
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

Tu nie ma się co czarować. 350W a 2000W raczej nie da się porównać.
Weź pod uwagę, że z silnikiem 350 i 1kw czy więcej masz TAKI SAM ZASIĘG jadąc na obu np 30km/h. Z ta jednak różnicą, że na mocniejszym prędkość zachowasz też po górkę, pod wiatr, a jak ci się spieszy to pojedziesz 2x szybciej. A tego niewiele tańszy (albo w tej samej cenie) 350W już ci nie da.
Bez pedałowania 60km/h to 10km.
Ale jadąc 35km/h to już 20km, może troszkę więcej. A to też jest fajna i zadowalająca prędkość - najczęściej używana.

Mój rekord to 33km przy spokojnej jeździe ~28km/h na 300Wh (60V 5Ah)

Sterownik który posiadam ma przełącznik "low" i "high" trybie powolnym silnik ma ograniczenie do 2kw czyli do napięcia tak jakby był zasilany z aku 48V... ALE nie jest zasilany z 48V tylko z 60V więc z aku o pojemności 300Wh. Rozumiesz. Masz nadal tak samo pojemny aku więc zwiększa się dystans względem 3 pakietów i sterownika bez przełączania.

Ja byłem, jestem i będę zdania, że zasięg głównie zależy od sposobu jazdy, nie od posiadanego silnika czy pojemności aku.
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

...jaka jest max/h w trybie low
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

50km/h
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zablokowany
[Usunięty]

Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Tas, spodobało mi się Twoje podejście do tematu lipoli. Sam jestem modelarzem i doceniam piękno tego rozwiązania ;-)

Mam ładowarkę Accucell-6, bo kupowałem ją z myślą o pakietach 3S. Wydaje się, że wystarczy na początek do ładowania większych 4S, chociaż może to trochę trwać.

1) Chciałbym dojeżdżać w sezonie 2-3 razy w tygodniu do pracy, dystans ok 20-25km w jedną stronę. Przy czym do pracy mam minimalnie z górki prze większość trasy. Tak więc spokojnie prędkość średnia to 20-25km/h bez większego zmęczenia. Za to droga do domu jest bardzo męcząca. Łącznie ok. 250m różnicy wysokości. Planuję wykorzystywać głównie wspomaganie pedałowania.

2) Rower jest solidny i do cięższych zastosowań, chociaż nie do DH/FR, bo to hard-tail. Konwersja ma być odwracalna i zakładam kupno silnika wplecionego w tylne koło.

3) Na początek zacznę z 3-4 szeregowo połączonymi pakietami 4S Turnigy 5000 mAh, co da ok 45-60V. W razie potrzeby dokupię więcej, bo zdaję sobie sprawę, że to mała pojemność. Na razie chcę przetestować rozwiązanie.

Jaką moc polecacie drodzy forumowicze? Łączna waga roweru z bikerem to ok 100kg. Moc może przekroczyć dozwolone 250W, innymi słowy może być równa lub trochę większa ;-)

Czy silniki o różnych mocach mocno różnią się wagą? Bo na MAXEV waga jest bardzo zbliżona, cena również.


Pozdrawiam!
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Weź załóż osobny wątek bo te pytania tu się zgubią i za 2 posty nikt ich nie znajdzie.
A i wtedy fajnie, bo będzie można dyskutować o tym twoim projekcie, same zalety :)
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Trochę się rozpędziłeś Tas pisząc"Ja byłem, jestem i będę zdania, że zasięg głównie zależy od sposobu jazdy, nie od posiadanego silnika czy pojemności aku."
Zasięg zależy od tych czynników, jak masz większe aku to dalej zajedziesz to oczywiste.Sposób jazdy ma znaczenie ale nie przesadzajmy że aż tak bardzo możesz zaoszczędzisz ,no chyba ze będziesz pedałował,fizyki nie oszukasz.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Musze się nie zgodzić, a przynajmniej przedstawić jak ja to widzę:

Na 10Ah zajadę dalej niż na 20Ah wyłącznie przy pomocy siły umysłu :razz: .

Stanie obok siebie 2 rajderów - jeden ma 10Ah, drugi 20Ah.
Z tym, że pierwszy zadecyduje (użyje sposobu jazdy) i nie będzie przekraczał 30km/h, płynnie przyśpieszał, omijał dziury jadąc po prostym. A drugi rajder zadecyduje, że nie będzie się ograniczał i pojedzie tyle, na ile pozwala jego pojazd.

I co wtedy? ten z 10Ah zajedzie tyle samo albo i dalej.

Moim zdaniem sposób jazdy jest kluczowy i gra 1rzedną rolę. A ile się ma Ah do dyspozycji to już kwestia mniej ważna. :)
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Dokładnie, dzięki ekonomicznej jezdzie można zasięg wydłużyć blisko 3x.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Niestety muszę się z wami nie zgodzić bo falandyzujecie ,ujmę to w ten sposób im więcej piję to mniej piję (bo więcej mi się rozlewa,trzęsą się ręce).
W poprzednim poście napisałem że sposób jazdy ma wpływ na zużycie,ale to nie argument że zasięg nie zależy od pojemności baterii.Porównujmy dwa pojazdy z różnymi bateriami,przy podobnych warunkach jazdy, a nie że ten z mniejszą baterią i pedałując to dalej zajedzie od tego z większą jak będzie odkręcał na maxa pod górkę.
Ta sama zasada obowiązuje samochody spalinowe,skoda tdi 1,9 też ponoć spalić może 2,99l/100km,ale czy tak mamy jeździć,nie przesadzajmy z ekodrivingiem bo to niebezpieczne.
Żeby się nauczyć jeździć oszczędnie nie trzeba zgłębiać tajemnej wiedzy,wystarcza 2,3 jazdy z amperomierzem i tyle,później można go spokojnie zdemontować.
Moja vectra 170KM,też na autostradzie spali 6,5l/100km jak będę jechał 80-90km/h.Ale średnio spala11l-12l/100km,i niestety dużo więcej niż corsa,to odnośnie większych silników co tyle samo palą co mniejsze.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Zauważ, że podałeś jako kontr argument wyjątkowo laboratoryjny przykład. Sterylny nieomal, a przez to nie rzeczywisty.

Jadąc do pracy nie jadę równolegle z innym rajderem.
Czytam na forum: "Na 5Ah przejechałem 25km" i myślę, kuf..a jakim cudem ten koleś jedzie na 5Ah taki dystans, jak ja na 10Ah jadę tylko 20...
A tu się okazuje, że nie sprzęt był powodem małego zasięgu tylko sposób jazdy i twarda stopa/kciuk.

Ja też użyję kontrargumentu na kontrargument.
Wsiadasz do auta i potrafisz przejechać 100km
A inny wsiądzie i na tej samej trasie przejedzie 70.. i co, przydałoby się ze 30% Ah więcej?
Nie, bo to to samo auto, tylko inny styl jazdy :)

Przynajmniej ja to tak widzę.
Uznajmy, że styl jazdy oraz większa pojemność aku są na równi, jeśli poszukujemy sposobu na zwiększenie zasięgu. To chyba najbliższe prawdy :)
No i to pierwsze jest zdecydowanie tańsze :P
 
 
zablokowany
[Usunięty]

Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Ok, tak też zrobię. Nie chciałem zakładać kolejnego nowego wątku z pytaniem o silnik ;-) Ale faktycznie może wynikną z tego jakieś korzyści i nowe pomysły.
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Tas, powiedz mi czy te 65 km/h to jak się położysz na kierownicy ?? Ile w tedy bierze silnik A?? Przymierzam się do kupna tego sterownika co ty. Widziałem też takie wersje:

http://www.ebay.com/itm/6...=item3f1d8b7e40

http://www.ebay.com/itm/7...=item3f14effc7f

http://www.ebay.com/itm/7...=item4163e14791

http://www.ebay.com/itm/7...=item416d24e400

Co o nich sądzisz??
Czy jak mają miej A w Maximum Current to będą się bardziej grzać ?? Czy będą mniej dawać na silnik ??
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Dokładnie jest to 64km/h w pozycji klasycznej bez kombinowania po prostej drodze bez wiatru. Mój całkowity rekord to 72km/h za autobusem PKS (tunel powietrzny) :twisted:
Ograniczenie nie wynika z braku mocy, tylko z napięcia i RPM silnika - rozwinięcie prędkości maksymalnej zajmuje hmmm 5-7sek może (ile dokładnie - nigdy nie mierzyłem - ale bardzo szybko). Pobiera wtedy 3600-3800W. Ta wartość skacze wiec to tak mniej więcej w tych granicach się zamyka.

To 72V... musisz je mieć? ;)
60V działa super - do tego idealnie pasuje na 4 pakiety LiPoli 16s :D
72V to już ryzyko nieprzewidzianych komplikacji i trudniej wpasować się napięciem bo trzeba jakieś dziwne 18s montować. :P

Ja mam 60V 1500W, ma 18 tranzystorów. Normalnie się nie grzeje nic. Raz tylko udało mi się go przygrzać do 80st :shock: po naprawdę trudnym górskim terenie.
Dziwna rzecz, jak się jedzie pod maksymalnym obciążeniem - to ten klocek (sterownik) się nie grzeje (jazda taka szosowa), ale jeśli jedzie się w trudnym terenie, ale powoli bo wertepy - wtedy dopiero da się wyczuć odkładaną moc. Nie wiem jeszcze czemu się tak dzieje :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Mniejsze chłodzenie?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

No właśnie nie bo sterownik i aku są zamknięte w torbie i nie ma tam żadnego przepływu powietrza :)
Ponoć mosfety grzeją się najmniej wtedy, jak są całkiem zamknięte lub całkiem otwarte. A wszelakie cięcie przebiegu pomiędzy powoduje wzrost temperatury. Ile w tym prawdy, nie mam pojęcia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group