ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Konstrukcja 1200W
Autor Wiadomość
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Pon 10 Cze, 2013   Konstrukcja 1200W

Witam, niedawno skończyłem swój rowerek 1200 W i postanowiłem się pochwalić.

Dane:
- silnik 1200W w przednim kole z Allegro od 7h7
- sterownik 48V z Allegro od 7h7
- bateria 48V 12Ah z BMS Battery
- ładowarka 48V 6A z BMS Battery

Osiągi:
- Maksymalna prędkość 50 Km/h
- Prędkość z ogranicznikiem 30 Km/h

- Zasięg dla około 50 Km/h - 35Km ( niedługo sprawdzę jeszcze raz)
- Zasięg dla około 30 Km/h -55Km

- Ładowanie od zera do full 2godziny i 40 min.

Niedługo planuje zmienić hamulce z przodu na v-brake.

Pierwszy przełącznik jest odpowiedzialny za ograniczenie prędkości do 30 Km/h a drugi za włączenie lub wyłączenie czujnika pedałowania.

Parę fotek:






Ostatnio zmieniony przez dezmol Pon 10 Cze, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 10 Cze, 2013   

Rowerek zacny, z checia poczytal bym kosztorys. Ciekawi mnie jedynie zachowanie roweru na drodze o slabszej przyczepnosci (lesna sciezka itp.) Czy jak wcisnjemy gaz do konca to nie powoduje to utraty przyczepnosci przedniego kola? Skad wzial sie pomysl zamontowania silnika o dosc duzej mocy w przednim kole?
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Pon 10 Cze, 2013   

Podejrzewam, że troszkę będzie się ślizgał. Rzadko jeżdżę po lesie także nie wiem. Po asfalcie nie ma tego problemu. Przednie kółko jest amortyzowane i fajnie się jedzie.
 
 
Traktor69 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon 10 Cze, 2013   

Wrzuć linki na stronki sprzętu, który zamontowałeś. Pozdrawiam.
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Wto 11 Cze, 2013   

Dodałem linki do sklepu w którym kupiłem baterie i ładowarkę. Silnik z osprzętem kupiony z allegro od 7h7.
 
 
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Wto 11 Cze, 2013   

Ładna konstrukcja, ja bym dorzucił jeszcze jakiś Power Analyzer i by był komplet. A z ciekawości dużo cię wyszła przesyłka? Udało się uniknąć odprawy celnej.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 15 Cze, 2013   

mnie się najbardziej z całości podoba... ZAMEK skrzynki w ramie - jest poprostu BOSKI :)

Ale gratuluję konstrukcji!! i 1200W to już musi jeździć całkiem zacnie!

Ja dziś możliwe że wspawam w końcu uchwyty do silnika i też poszaleję nieco :)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Cze, 2013   

A jak tam testy "mojego" akumulatora? ;)
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Sob 15 Cze, 2013   

Chodzi ci o zasięg mojego akumulatora ? Zrobię w najbliższym czasie, bo się trochę rozleniwiłem po zimie i nie chce mi się kręcić pedałami :D . Ostatnio na pełnym gazie 20 Km przejechałem potem 30 min ładowania i drugie 20 Km na pełnym gazie i się jeszcze do zera nie rozładował. Jak dopompowałem powietrza do 2,8 Bara to teraz 50 osiąga spokojnie.

Zastanawiam się jakie jest sensowne ciśnienie i jak mocno od tego zasięg zależy. Przy 2,8 Bara to już po lesie nie da się jeździć :D Niby opona wytrzymuje do około 4 Barów.
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Sob 15 Cze, 2013   

Nostusek napisał/a:
mnie się najbardziej z całości podoba... ZAMEK skrzynki w ramie - jest poprostu BOSKI :)


Zwykły szafkowy, ale z wkładką patentową :D Spełnia swoją funkcję - zabezpiecza zawartość skrzynki i wyłącznik prądowy :D

Na razie wyłącznik ma 16 A - nie wiem może na większy go zmienię.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Cze, 2013   

Sorki, to było pytanie do Nostuska :D
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Sob 15 Cze, 2013   

Cytat:
- Zasięg dla około 50 Km/h - 35Km ( niedługo sprawdzę jeszcze raz)
- Zasięg dla około 30 Km/h -55Km


Dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz zasięg dla prędkości około 50Km/h. Tak jak wspominałem start był na pedałach do prędkości około 10 Km/h potem manetka na maxa. Prędkość jazdy wynosiła przeważnie 45 - 47 Km/h czasem 50 Km/h. Teren po którym się poruszałem to droga asfaltowa, przeważnie płaska, czasem trafi się jakaś mała górka. Ani pod, ani z górki nie pedałowałem. Zrobiłem jeden postój po 18 Km (około minuty), aby sprawdzić nagrzanie sterownika kabli i silnika. Wszystko było w porządku, więc ruszyłem dalej. Dodam, że nie byłem jakoś specjalnie ubrany.

Wynik tak jak na zdjęciach 35 Km 304 m. Ostatni kilometr sterownik już zaczął odcinać prąd, a prędkość skakała tylko do 38 Km/h.

Testu dla trybu z ogranicznikiem jeszcze nie robiłem i raczej nie będzie mi się chciało już go drugi raz powtarzać - dlaczego ? Bo już w tym teście 50 min na siodełku to trochę długo a co dopiero ponad 2 godziny :D







 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 15 Cze, 2013   

Zeltomie drogi - sorki za off-top ale miałem taki ruch na sklepie przez ten tydzień że się nie miałem kiedy po głowie podrapać nawet, po pracy jeszcze gorzej... Po drugie muszę do testów zreaktywować (czytaj: odszukać) swojego Imax'a bo jedyna małej mocy PRYWATNA Ładowarka się skichała.. Czymś po teście będę musiał naładować akumulator - nieprawdaż ? W poniedziałek będę je robił...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group