ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Oryginalny Gokart dla dziecka , z Gazelle 60ccm na 800W 36V
Autor Wiadomość
erio
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Sty, 2012   Oryginalny Gokart dla dziecka , z Gazelle 60ccm na 800W 36V

Witam

Mam oryginalna rame do gokarta, jedzil z silnikiem spalinowym 60ccm,
założyłem już silnik 800W 36V z allegro i planuje 3 aku żelowe 12V 7 AH

Mam sterownik na 36V

Potrzebuje pomocy w Kielcahc jak to wszystko popodłączać. szczegolnie sterownik , i pomysl na pedal gazu? Potencjometr jak podlaczyc

moj tel 606 388 854, jeżeli jestes z Kielc i masz pojęcie zadzoń,
Wrzuce zdjecia dzis wieczonem sterownika i reszty

pozdr pozytywnie zakręconych
http://www.youtube.com/watch?v=LvTwgF28uZA
Ostatnio zmieniony przez erio Wto 06 Mar, 2012, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012   

Tu "zeeltom" będzie znał temat najlepiej.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Sty, 2012   

Na 7 Ah długo nie pojeździsz. Typowy kontroler ma dwa grube kable do akumulatora, dwa grube do silnika, 3 cienkie do manetki. Jeszcze może być parę podwójnych, do stacyjki, do hamulca, do ładowania i diabli wiedzą co tam jeszcze. Kontrolka zasilania, klakson, kierunkowskazy. Wszystko zależy od rodzaju sterownika.
Pedał gazu możesz zrobić na wiele sposobów. Wykorzystując dwa magnesy i hallotron, jakąś zębatkę i potencjometr, linkę nawiniętą na gałkę potencjometra, potencjometr suwakowy z linką, jakiś przycisk od wiertarki.
 
 
erio
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

zeeltom napisał/a:
Na 7 Ah długo nie pojeździsz. Typowy kontroler ma dwa grube kable do akumulatora, dwa grube do silnika, 3 cienkie do manetki. Jeszcze może być parę podwójnych, do stacyjki, do hamulca, do ładowania i diabli wiedzą co tam jeszcze. Kontrolka zasilania, klakson, kierunkowskazy. Wszystko zależy od rodzaju sterownika.
Pedał gazu możesz zrobić na wiele sposobów. Wykorzystując dwa magnesy i hallotron, jakąś zębatkę i potencjometr, linkę nawiniętą na gałkę potencjometra, potencjometr suwakowy z linką, jakiś przycisk od wiertarki.


dzieki za pomysły, z przyciskiem to wiertarki chyba najbarzziej mi si epodoba, wrzuce zaraz fotke sterownika, teraz wrzucam fotkr gokarta,


planuje miec 2 zestawy po 3 akumulatory żelowe, 21AH powinno starczyc na pol godziny

nie wiem tylko czy oś na zakretach nie bedzie go zwalniala za bardzo, może by ją przeciąć i włożyć w grubszą rurkę ucienty kawałek, wtedy bykby naped na 1 koło, ale na zakretach by nie tracił, ciekawe czy ten silnik poszedlby na 48v zamiast na 36 ? jak myslicie ?\\

pos, czy dobrym pomyslem jest montaż wiatraka na silnik ?







 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Sty, 2012   

Indicator - do kontrolki włączonego zasilania
Brake - do dźwigni hamulca
Brake light - do światełka STOP
Deraxxxxx - do manetki, czerwony plus 5V, czarny masa, niebieski. lub zielony sterowanie
Power lock - do stacyjki
Jeszcze jeden, nie widzę opisu, prawdopodobnie, do gniazda ładowania.
 
 
erio
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Sty, 2012   

Tak, to gniazdo ladowania, Czym to 36 v ladowac? Ile kosztuje taka ladowarka?

Prawie Wszystko juz rozczailem i podlaczylem, jeszcze musze przymocowac akumulatory i sterownik, z hamulca rezygnuje, myslalem ze rozlaczy mi prad po nacisnienie hamulca, a on tylko zapala swiatlo stop, a to w gokarcie niepotrzebne. Juz lepiej podpiac hamulec jako przerywacz na przepustnicy masie.

Musze tez na przepustnicy zamontowac autoalarm lub centralny zamek sterowany pilotem, coby zdalnie silnik wylaczyc. Jakiej propozycje? Skad wziac 12v z instalacji 36v , z jednego z akumulatorow? Czy dodatkowy trzeba?

Jak dokladnie podpiac do tych 3 przewodow guzik do wiertarki? Guzik bede mial jutro, ale zastanawiam sie po co ta 3 cia zyla, sterowanie.
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Śro 11 Sty, 2012   

Mam podobny sterownik i zastosowałem go w samochodziku mojego synka. Po zwarciu przewodów oznaczonych "brake", silnik jest odłączany od zasilania. Wydaje się więc że to powinno u Ciebie tak samo funkcjonować.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Sty, 2012   

3 przewody w manetce, to masa, zasilanie i regulowane napięcie do sterowania prędkością silnika. Jeśli chcesz 12V do jakiegoś niewielkiego odbiornika (pilota), to wystarczy odczep na pierwszym akumulatorze. Pobór prądu jest tak mały, że można go w bilansie pominąć.
Ładowarki na 36V dostaniesz na allegro w granicach 70 zł.
Zwarcie przewodów hamulca, poza zapaleniem światła STOP powinno wyłączyć silnik, o ile w tym momencie się kręci.
 
 
erio
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Sty, 2012   

poniizej dodaje zdjecie spustu od wiertarki


nie wiem jak podpiac do sterownika

Ze sterownika wychodzi:

- 12V czerwony
- Masa - Czarny
- Sterowanie - Niebieski

z guzika wiertarki wychodzi:
- Kondensator (chyba na 2 czarne, nie ruszam go)
- dwa cienkie przewocy oba niebieskie
- 2 gniazda na srubki, gdzie wkrecilem tez 2 niebieskie przedowy:) zeby bylo latwiej

Pytanie, jak podpiac zeby plynnie sterowac predkoscia silnika,
probowalem samym plusem i masą, podlaczac pod rozne kombinacje na wlaczniku, i mialem albo nic, albo 0/1ynkowe włączanie ...
odczyta ktos ten schemat ?


 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012   

Nie wiem czy się nie mylę ale wydaje mi się że to może być spust wiertarki właśnie działający na zasadzie włącz/wyłącz. Na schemacie jest chyba dioda (chociaż wygląda trochę jak tyrystor?) i kondensator. Nie widać tam moim zdaniem nic co sugerowałby jakieś inne poza 0/1 sterowanie. ALe jak pisałem, mogę się mylić.

Jeśli do sterowania nie chcesz użyć manetki od skutera (zamontować jako pedał gazu - ja tak zrobiłem) to może weź jakiś potencjometr zasilany napięciem 0-5V i podłącz do sterownika. To powinno działać jak sądzę, ale nie próbowałem takiego rozwiązania.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Sty, 2012   

Musisz to rozebrać i dobrać się do potencjometra. Tam jest suwak, który ślizga się po ścieżce. Trzeba wyprowadzić przewody ze środka z końcówek potencjometra. O ile ten włącznik ma regulację obrotów. Wydaje mi się trochę za mały.
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012   

No właśnie - o ile ma. Ja gdy chciałem zastosować sterowanie "cynglem" od wkrętarki/wiertarki spotykałem się dośc często z włącznikami działającymi na zasadzie włącz/wyłącz.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Jeśli chodzi o cyngle do wkrętarek to niekoniecznie jest tam potencjometr, rozebrałem już pare takich i w większości przypadków producenci stosują 'skokowy' system polegający na tym że w szeregu małych 'płytek' na laminacie są odczepy do coraz mniejszych wartości oporników i po tych płytkach porusza się ślizgacz, jeśli cyngiel ma sterowanie zerojedynkowe to albo nie ma funkcji regulacji albo zaśniedziały te płytki i już nie łączą, W tym drugim przypadku można podłączyć potencjometr do pierwszej i ostatniej płutki, a na ślizgacz dać środkowy odczep z potencjometra i powinien działać poprawnie.
Niemniej jednak wątpię żeby taki cyngiel dał radę z mocą silnika większą niż 150W, w moim przypadku nawet po zmianie tranzystorów mocy miał tendencje do szybkiego ich paleniai to nawet po zabezpieczeniu prądów wstecznych kilkoma nadmiarowymi diodami schottkiego nic się nie zmieniało.

Pozdrawiam.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Tu nie chodzi o naprawę włącznika, tylko o wykorzystanie go do sterownika. Nawet takie odczepy z opornikami można by wykorzystać pod pedał gazu.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Faktycznie masz rację, nie doczytałem tego.
Tylko tak się zastanawiam czy zamiast używania takich 'niepewnych' mikro części z demobilu nie lepiej byłoby zastosować jakiś porządny potencjometr suwakowy jakich pełno jest na allegro, przy odpowiednim zabezpieczeniu mechanicznym i zamontowaniu w odpowiednim miejscu przy pedale gazu (skok potka) wystarczyłaby chyba odpowiednio mocna sprężyna powrotna. Takie potencjometry są z reguły nieśmiertelne :)
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
Ostatnio zmieniony przez r2d2 Pią 13 Sty, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group