|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pozyskiwania energii elektrycznej |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2012
|
|
|
Do diesla można wszystko lać, nawet kwasy, bo wówczas jest szybciej pretekst do przerobienia okropnego spalinowca na porządne EV. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2012
|
|
|
czarodziej napisał/a: | A tak na poważnie bałbym się wlać taki miks do nowoczesnego diesla. |
No te "nowoczesne" rzeczywiście to wielka niewiadoma, no i znając życie, pewnie lobby paliwowe postarało się, żeby pod pozorem ekologi spalania, pakowali producenci w nie takei podsystemy, żeby na byle czym się nie dało jeździć.
Do 206 HDI 1.4 leje ropę tylko ze Statoila (niby bezsiarkowo) lub Neste, a z daleka omijam Orleny itp. Oprócz tego do silnika z olejów Total Quartz 9000 i jakoś się kręci ten silnik już ponad 200 000 km.
Ale miksu, czy opałówki bym się nie odważył wlać.
Za to się zastanawiam jaki silnik by poszedł na sam olej... ze smażenia frytek, bo szkoda wylewać tyle energii |
Ostatnio zmieniony przez eneuro Czw 11 Paź, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2012
|
|
|
eneuro:
Nie wciskaj mi słów cytatami, których bym nigdy nie powiedział. Zbyt często nie rozumiesz tekstów innych osób i to prostych tekstów. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2012
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Zbyt często nie rozumiesz tekstów innych osób i to prostych tekstów. |
Nigdy nie miałem i nie mam problemów z rozumieniem tekstów-również tych w języku angielskim, dlatego jestem w stanie zrobić coś z niczego, na podstawie dokumentacji i not aplikacyjnych producentów, bo do tego potrzeba oprócz wiedzy... kreatywności
BTW: Ale śmieszny cytat Twój wyszedł Sorry, nie zauważyłem, że jeszcze Twój nick w nim się ostał
Poprawiłem oczywiście.
No ale do diesli nowej generacji nie wszystko da się wlać bo by się nie przejechało nim bezawaryjnie 200 000 km, a ma już prawie 10 lat |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2012
|
|
|
Przecież o to chodzi. I powtórzę ten wpis:
"Do diesla można wszystko lać, nawet kwasy, bo wówczas jest szybciej pretekst do przerobienia okropnego spalinowca na porządne EV." |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 670 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2012
|
|
|
eneuro napisał/a: | No ale do diesli nowej generacji nie wszystko da się wlać bo by się nie przejechało nim bezawaryjnie 200 000 km, a ma już prawie 10 lat | Ojtam, ojtam, gdyby nie przypie...liła asteroida i z dinozaurów nie powstała ropa to byś dalej na orzechach jeździł, chyba że jakiegoś dinozaura byś oswoił w co wątpię, a te Twoje bezawaryjne 200 kkm to dla wolnossących diesli jest rozgrzwka (można tak powiedzieć) jak zrobisz 3x tyle to się wtedy możesz chwalić tej nowej generacji 'wspaniałym' silnikiem Zrobisz? Bo 'klekot' zrobi to po frytkach
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2012
|
|
|
eneuro napisał/a: |
Za to się zastanawiam jaki silnik by poszedł na sam olej... ze smażenia frytek, bo szkoda wylewać tyle energii |
Swego czasu znajomy jeździł na samym rzepaku (ale tylko latem resztę okresu włącznie z zimą opał/rzepak w proporcjach 50/50 ) . Silnik forda 1.9D (stary typ Ford Escort). Zrobił tak 90 tyś km (w tym czasie wymienił przy silniku tylko uszczelkę pod pompą paliwa) . Silnik ciszej pracował i praktycznie nie dymił w porównaniu ze zwykłym ON . Po jakimś czasie sprzedał bo bał się kontroli na drodze . Kupił skodę fabię na gazie i jest też zadowolony.
Wiem że u naszych zachodnich sąsiadów sprzedają instalacje rzepakowe do silników na ON . Można stosować do silników diesla nawet nowoczesnych ale po uprzednim podgrzaniu do temperatury 70-90stopni czy jakoś tak . Kiedyś zgłębiałem temat to znalazłem stronę ile to ludziska zrobili km na takiej instalacji . (gdzieś wyczytałem że 180tyś mil ktoś robił i dalej silnik jeździ .
Inny znajomy na silniku VW 1.9 TDI (na pompie) zrobił na samym czerwonym 420tyś km (tak to nie błąd) i to bez jakichkolwiek problemów z silnikiem . Co ciekawe silnik był od początku po cipie na 120koni. Sprzedał auto z przebiegiem ponad 600tyś i z tego co wiem dalej jeździ a kupiec nadal zadowolony . No ale nie o tym ten temat . Więc z mojej strony koniec OT. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 670 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2012
|
|
|
Nie ma co się zgrzewać z olejem roślinnym w HDI bo do podgrzewania go będzie potrzeba mnóstwo energii el. (której zimą nie ma, bo niby skąd, skoro akumulator zdycha na mrozie), już sensowniejsze wydaje się założenie instalacji gazowej (gaz do diesla - są takie instalacje do każdego silnika) no i LPG jest znacznie tańszy niż olej roślinny z biedronki.
Nawet jakby olej miał być za darmo z frytek,to i tak najpierw trzaby sobie zbudować oczyszczalnię i pozbyć się z niego syfu bo inaczej odłoży się on w silniku
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2012
|
|
|
To jeszcze raz ja ale krótko bo nie na temat .
Niemcy radzą sobie z podgrzewaniem nie prądem ale przez wymienniki ciepła na układzie chłodzenia lub wydechowym . I wszystko działa jak należy (wystarczy zainteresować się tematyką i się w internecie znajdzie co i jak). Oleju pofrytowego nie trzeba jakoś specjalnie oczyszczać (wystarczy by odstał taki 1-2 doby i zostaje tylko niewielka ilość opadu na dnie ). Co innego olej po pączusiach i innych (różne dodatki do oleju włącznie z cukrem z ciasta itd) . Z tego oleju się nie korzysta bo za drogo wychodzi oczyszczenie . Pofrytowy naprawdę wystarczy że odstoi i już. Teraz naprawdę koniec OT bo to nie to forum (odpowiednie można znaleźć w internecie i się dowiedzieć co i jak). |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Paź, 2012
|
|
|
Pykacz napisał/a: | To jeszcze raz ja ale krótko bo nie na temat .
Niemcy radzą sobie z podgrzewaniem nie prądem ale przez wymienniki ciepła na układzie chłodzenia lub wydechowym . |
Jak najbardziej na temat, bo to nic innego jak pozyskiwanie energi, a wątek jest w strefie free zone, więc moim zdaniem "burza mózgów" wskazana, bo można coś ciekawego wymyśleć z pozornie dziwnych pomysłów na początku...
Oczywiście do samochodu olejowego syfu nie mam ochoty wlewać, bo nie po to odebrałem go z salonu Peugeota 10 lat temu-ale wtedy litr ropy był ok. 2.50 PLN i już swoje przejechał, więc na krótsze wycieczki coś 5x bardziej ekonomicznego warto zbudować
Natomiast do hybrydy, generatora prądu z silnikiem diesla za kilkaset PLN, może to być jakieś rozwiązanie, bo oczywiście nikt nie będzie szukał w nocy o północy ... niedziałającego słupka EV, tylko zaparkuje się koło TESCO, albo McDonalda i wleje trochu "paliwa" do generatora i można podładować acu w pojeździe EV, bo zgodnie z instrukcjami obsługi tych generatorów nie należy w czasie jazdy ich używać i powinny mieć opróżniony zbiornik paliwa podczas transportu
Więc, wygląda na to że wszystko gra-producenci rzepaku zadowoleni, bo wspieramy Polski przemysł spożywczy, a zgodnie z zaleceniami producenta używamy generatora diesla.
W zasadzie to może nawet nie potrzebuję generatora, tylko jakiś silnik, który właśnie spaliłby coś takiego, bo podpinam to do alternatora (lub kilku) i mamy... hybrydę
Dlatego uważam, że warto mieć altek na pokładzie pojazdu EV... no i najlepiej silnik który spala byle co....
Więc dzieki za konkrety-poszukamy i znajdziemy te "super silniki" i będzie czym rozpędzać generatory na postoju jak trzeba będzie doładować acu |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 670 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 13 Paź, 2012
|
|
|
Pykacz napisał/a: | wystarczy zainteresować się tematyką | Wyobraź sobie że wiem jak to działa od strony technicznej bo się tym już jakiś czas temu interesowałem.
Pykacz napisał/a: | Niemcy radzą sobie z podgrzewaniem nie prądem ale przez wymienniki ciepła na układzie chłodzenia lub wydechowym . | Może byś ze zrozumieniem czytał, pisałem o ODPALANIU takiego silnika zimą, kiedy z dostępnych źródeł energii mamy tylko do dyspozycji słaby (zamrożony) akumulator, a musi on rozżarzyć świece i zakręcić znacznie większym rozrusznikiem, w przypadku oleju roślinnego musi jeszcze dodatkowo 'zagotować pół czajnika' oleju do instalacji paliwowej.
Zatem sumując - żeby odpalić zimny silnik musisz najpierw podgrzać do niego olej. Silnikiem wtedy się nie da, bo jest...zimny?...chyba logiczne
Można rozpalić też ognisko pod samochodem - kiedyś tak radzono sobie z ciężarówkami np. Star tak odpalany zimą to klasyka
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 13 Paź, 2012
|
|
|
Eneuro do silnika nie masz zamiaru lać syfu tylko do żołądka (tak trochę o oleju roślinnym)brakuje mi też w ostatnim twoim poście charakterystycznego BTW .Jeśli chodzi o zasilanie olejem roślinnym lub raczej estrem ,olej po oddzieleniu gliceryny plus dodatek żeby wtryski się nie uszkadzały. W instalacjach do zasilania diesli na biopaliwo,auto zapala się na oleju napędowym później po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełącza się automatycznie na biopaliwo i przed zatrzymaniem ponownie na olej napędowy.Kompletne urządzenia w tym wyciskarki,grzałki do podgrzewania i dodatki dostępne są w necie,ale czy to jest opłacalne, to tego nie wiem,bo jeżdżę autem na LPG. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Paź, 2012
|
|
|
r2d2 napisał/a: | Może byś ze zrozumieniem czytał, pisałem o ODPALANIU takiego silnika zimą, kiedy z dostępnych źródeł energii mamy tylko do dyspozycji słaby (zamrożony) akumulator, a musi on rozżarzyć świece i zakręcić znacznie większym rozrusznikiem, w przypadku oleju roślinnego musi jeszcze dodatkowo 'zagotować pół czajnika' oleju do instalacji paliwowej.
|
No niektórzy mają "klapki na oczach" i wszędzie widzą te wielkie samochodowe spalinowce
Należy pamiętać, że możemy też mieć chwilowo sporo kW z... rozpędzenia korbką albo tym "słabym" akumulatorem koła zamachowego z generatorem prądu.
I te ilości oleju co podajesz to w ogromynm spalinowcu, a nie przenośnym generatorze, gdzie pojemność zbiornika paliwa kilka litrów.
Być może jakiś mały silniczek od quada by się nadał-z tego co rozmawiałem z gościem co je naprawia, można za nieduże pieniadze taki nabyć. Generator pradu tak czy inaczej będę miał "na pokładzie", więc kwestia tylko znalezienia małego lekkiego w miarę silnika spalinowego.
Jest niedaleko firma handlująca agregatami-zobaczymy co mają do zapoponowania.
Niestety nie widziałem za bardzo tych agregatów z małymi silnikami diesla, ale może coś się znajdzie.
Tak czy inaczej nie potrzebuję całego agregatu, tylko mały silnik spalinowy/cieplny Sterlinga-byle jaki, który na postoju dłuzszym rozpedzi mi alternator z kołem zamachowym i podładuje niewielkie acu pracujące w trybie buforowym (tanie żelówki EV Haze).
Chociaż w sumie to z jakiejś małej kosiarki spalinowej gdyby wyciągnąć silnik to akurat chyba powinien starczyć do rozpędzania altka a i nie jest jeszcze jakoś koszmarnie głośny
Poza tym może nawet być całkiem oszczędny bo ze stałą prędkością się kręci, a rozruch zamiast tego pasukdnego szarpnięcia ze sznurem w niektórych tych tańszych.... na zwykłą korbkę się dorobi z kołem zamachowym
BTW
Pierwsza lepsza znaleziona w necie kosiarka spalinowa:
Kosiarka spalinowa GTM 400P, B&S 450 3.5KM
Ma parametry techniczne:
Silnik spalinowy 4 - suwowy Briggs&Stratton Seria 450
Moc silnika: 3.5 KM
Pojemność skokowa: 148 cc
Szerokość robocza: 40 cm
Regulacja centralna tak
Obudowa stalowa
Pojemność kosza: 50 litrów / tekstylny
Koła łożyskowane: tak
Waga: 23 kg
Pamietając, że 1 KM = 735 W
Mamy więc moc:
3.5KM*0.735kW= 2.6kW
Na dodatek rotor kosiarki pokrywa się z.... osią obrotu mojego koła zamachowego wirującego w płaszczyźnie poziomej oczywiście, więc być może taki zwykły kosiarkowy silnik 2.5kW starczy w awaryjnych sytuacjach, jak do gniazdka 230VAC daleko, albo nie po drodze
Oczywiście obudowy też nie potrzebujemy, więc waga nie musi być duża.
Pozostaje tylko kwestia ograniczenia zużycia paliwa do minimum, bo altek do 1kW potrzebuje, ale obroty powinno się dać podregulować...
No nic, wygląda na to że silnik od prostej kosiarki się nada do hybrydy napędzanej siłą... ludzkiego umysłu oraz mięśni i elektrycznymi silnikami BLDC DD z czujnikami Halla oczywiście.
Gdyby tylko taki mały silniczek Diesla znaleźć od jakiegoś podobnego sprzęta ogrodowego, to można by poeksperymentować z mieszankami paliwa wszelkimi, ale ostatecznie benzynowy na alkoholu z destylacji powinien działać.
Alkohol zamiast benzyny...
Podobają mi się te dystrybutory... alkoholu na stacji w Brazyli
Niech ktos sprawdzi elektrony w acu pojazdu EV, że są "wyprodukowane" z paliwa bez akcyzy |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2012
|
|
|
W Niemczech inaczej na to patrzą:
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2012
|
|
|
Bo Niemcy umieją liczyć i nie patrzą co polskie lobby paliwowe wciska Polakom. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|