|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Poszukiwania przekaźnika dużej mocy do e-roweru. |
Autor |
Wiadomość |
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012
|
|
|
Po pierwsze - jak jedziesz to nie pij... Po drugie - ja już kiedyś rysowałem Wam jak wykonuje się softstarty do ładowania kondensatorów w sterownikach...
Dajemy na biegunie dodatnim dwa przekaźniki - jeden główny przez który będzie płynął prąd roboczy a drugi przekaźnik dajemy równolegle do pierwszego i szeregowo z jego stykami łączymy rezystor - np. 1k 5W... Końce styków przekaźników łączymy razem i doprowadzamy do odbiornika - w tym wypadku sterownika.
Idea działania jest banalnie prosta - najpierw załączamy przekaźnik pomocniczy który w szereg ze swoim stykiem ma włączony rezystor i po kilku chwilach mamy naładowane łagodniej kondenstatory w sterowniku poczym załączamy stycznik główny i odłączamy stycznik pomocniczy... Proste.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012
|
|
|
Ja tak mam w samochodzie.
Po włączeniu stacyjki-załąącza sie rezystor (żarówka), po nacisnięciu rozrusznika-włącza się stycznik główny i jego podtrzymanie,po rozłączeniu sytuacja od nowa.Za każdym odpaleniem czekam chwilę.Choć muszę wymienić żarówkę na rezystor dla szybszego ładowania ale jakoś schodzi..bynajmniej już nie jest tak gwałtownie a po wyłączeniu auta wiem,że mam rozłączone zasilanie główne.
Przekaźników raczej nie łączyłbym równolegle,shaltbau ma małe na większe prądy,a nie to samochodowy 40A nawet są tylko z rezystorem i nie będzie kleić i psuć.Tyle,że ja bym dał tam 100-200om z oddzielnym przekażnikiem albo bez tyle że większy tak jak Mirek pisze.
W curtisie na 80V orginalnie był 220om/10W. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012
|
|
|
@Nostusek,
a gdzie ja kolego napisałem, że po wypiciu piwa siadam na rower i jadę dalej? Macie panowie zdumiewającą potrzebę komplikowania sobie życia. No w samochodzie Pawła to rozumiem bo duże prądy itd. ale w rowerze? |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 13 Cze, 2012
|
|
|
Ja też, zanim wypiję, siadam na rower. I do lasa jadę
A tam... |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 14 Cze, 2012
|
|
|
Cytat: | ... grzyby, borówki, jagody, myśliweczki - kochaneczki! |
Leśne ssaki |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 15 Cze, 2012
|
|
|
Fajnie, że prócz poważnych dyskusji możemy trochę pożartować.
A wracając do przekaźnika to oczywiście widzę w niektórych przypadkach sens jego zastosowania. Np. wtedy gdy niepełnosprawny ma pojazd trójkołowy i pożądane jest do manewrowania bieg do tyłu. Na pewno wygodnie byłoby go załączać z jakiegoś malutkiego przełącznika przy kierownicy.
Innym zastosowaniem przekaźnika może być (tak jak w moim przypadku) przełączanie dwóch biegów w moim silniku. Jeżdżę na dosyć nietypowym silniku Crystalyte (były w 2008 roku, teraz wycofano je z oferty) jest on dwubiegowy to znaczy na pierwszym ma charakterystykę silnika 4012 a na drugim 407. Zrobiono to prawdopodobnie w ten sposób, że są równolegle poprowadzone odczepy z co drugiej cewki (nie otwierałem to rozwiązania nie znam). W każdym razie przewody silnikowe łączę ze sterownikiem przez przełącznik dwupozycyjny przechodzący przez zero. Aby wybrać odpowiedni zakres silnika przerzucam wajchę przełącznika. W czasie jazdy jest to możliwe ale dosyć kłopotliwe ponieważ muszę się trochę schylić i kierownicę trzymać jedną ręką. Przekaźnik przy kierownicy na pewno by się przydał.
Jeszcze wyjaśnienie dlaczego przełączam biegi w czasie jazdy. Otóż charakterystyka silnika 4012 jest taka, że przy swobodnym zjeżdżaniu z góry (kiedy silnik nie pracuje) pozwala on na maksymalne rozpędzenie pojazdu do ok. 24 km/h (silnik stawia opór magnetyczny) a po przełączeniu na zakres silnika 407 toczy się żwawo nawet powyżej 45 km/h.
Zatem być może jest sens zastosowania przekaźnika aby sterować przełączaniem wygodnie przy kierownicy. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
drgrin
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012 Re: Poszukiwania przekaźnika dużej mocy do e-roweru.
|
|
|
buckowina napisał/a: | Szukałem długo przekaźnika z cewką 12V i stykami na co najmniej 36V i o dużej mocy (myślę, że 50A to minimum) |
Witam!
Spróbuj Shaltbau C100/80 12RX 01, do kupienia w impol-1.pl
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|