Czy można poprawić ruszanie z miejsca skutera? |
Autor |
Wiadomość |
barteq
początkujący
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014 Czy można poprawić ruszanie z miejsca skutera?
|
|
|
Witam
Od miesiąca przemieszczam się chińskim e-skuterem z silnikiem BLDC w tylnym kole.
Skuter został przewoltowany z 60 do 72V, zostały również dołożone baterie z 20 do 40Ah.
Skuter obecnie waży około 160 kg.
Rusza bardzo ospale, mocno chrobocząc z silnika.
Nie ma mowy aby ruszył pod górę od 0km/h
Sterownik nie posiada żadnych oznaczeń
Co można zrobić aby poprawić jakość ruszania.
V-max 50 km/h w/g GPS, zasięg około 90 km przy pełnej prędkości.
Te parametry są dla mnie OK, ale mogły by ulec poprawie
Film z ruszania wyślę zainteresowanym na e-mail.
Wesołych świąt.
Barteq |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014
|
|
|
Niewiele można zrobić. Jedynie można zwiększyć prąd przy ruszaniu, ale może to uszkodzić silnik. Trzeba by sprawdzić jego pobór przy ruszaniu i zwiększyć z 50% kontrolując temperaturę silnika, albo wymienić silnik na mocniejszy.
Druga możliwość, to odchudzenie skutera ze wszelkich zbędnych elementów |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014
|
|
|
Jeśli silnik posiada czujniki Halla, to mogła wystąpić nieciągłość połączeń i sterownik pracuje w trybie bezczujnikowym - objawem może być to chrobotanie. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014
|
|
|
Pomierzyć czujniki i zobaczyć czy wszystkie łącz. Jeżeli przy pierwszych kilku kilometrach na godzinę tak rusza a powiedzmy powyżej 10 ma znaczną poprawę w przyspieszeniu mogą to być czujniki. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
barteq
początkujący
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014
|
|
|
Jest dokladnie tak jak piszesz.
Czyli najpierw czujniki trza sprawdzic. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Druga możliwość, to odchudzenie skutera ze wszelkich zbędnych elementów |
W skuterze jest teraz 12 szt trakcyjnych takich jak Twoje, policz ile to waży.
Widzę barteq, że mi nie wierzysz. Może raczej masz nadzieję, że się mylę
Nadal twierdzę, że to z powodu dużej masy. Silnik ma ciężko jak obroty są praktycznie zerowe. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
Ja pisałem o zbędnych elementach. Akumulatory są niezbędne Mój słonecznik też się ledwo zbiera, ale jak się rozpędzi, to już idzie Albo mocniejszy silnik, albo mniejsze koła, albo odchudzanie. I pojazdu i siebie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
Wcześniej było 5 szt aku więc było 60V. Teraz jest po 2 równolegle i w szeregu 6szt. chodziło o zwiększenie zasięgu i prędkości maksymalnej. Cel został osiągnięty ale kosztem masy i dynamiki. Nie widzę innej możliwości jak zwiększenie mocy (prądu) ale silnik już ma ciężkie życie, a ma przeżyć jazdę w korku i upale w lecie. |
|
|
|
|
barteq
początkujący
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
Adam nie ma mowy o wątpliwości w twoją wiedzę i doświadczenie.
Raczej chodzi o poszukanie rozwiązań i inspiracji w pałacu umysłu forumowiczów.
Skuter przerósł moje oczekiwania, jest naprawdę świetny.
Ma natomiast 2 wady jedna to brak możliwości ruszenia pod górę, a druga to długi proces ładowania aku.
Ładowanie rozwiąże lepsza ładowarka i tu trzeba kasy, około 1000pln.
Więc muszę się pogodzić z długim procesem ładowania.
Jeśli chodzi o ruszanie jest szansa na poprawienie tego procesu.
Można by zwiększyć prąd maksymalny o 25 %, a jak to nie pomoże to sprawdzić halotrony.
Albo zainstalować kontroler wyższej klasy, ale wówczas trzeba znowu wydać troszkę kasiory |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
A zwiększenie prądu przez polutowanie odcinka pomiarowego? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
Cytat: | A zwiększenie prądu przez polutowanie odcinka pomiarowego? |
No tak, pewnie będzie to w ten sposób wykonane. Jak się barteq zdecyduje to grzebnę. |
|
|
|
|
barteq
początkujący
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2014
|
|
|
Adam powiedz tylko kiedy mam się zjawić, ale to na priv. |
|
|
|
|
victor89
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014
|
|
|
A czy silnik w ogóle posiada czujniki Halla?
Jeśli jest sterowany bezczujnikowo to niewiele da się zrobić bez wymiany sterownika na taki który lepiej radzi sobie z ruszaniem od zerowych prędkości obrotowych |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014
|
|
|
Silnik jest z hallami. Moc znamionowa 1500W. Niestety masa pojazdu wraz z kierującym to około 250kg. Taki urok aku z ołowiem. |
|
|
|
|
|