ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy można poprawić ruszanie z miejsca skutera?
Autor Wiadomość
barteq
początkujący


Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014   Czy można poprawić ruszanie z miejsca skutera?

Witam
Od miesiąca przemieszczam się chińskim e-skuterem z silnikiem BLDC w tylnym kole.
Skuter został przewoltowany z 60 do 72V, zostały również dołożone baterie z 20 do 40Ah.
Skuter obecnie waży około 160 kg.
Rusza bardzo ospale, mocno chrobocząc z silnika.
Nie ma mowy aby ruszył pod górę od 0km/h
Sterownik nie posiada żadnych oznaczeń :???:
Co można zrobić aby poprawić jakość ruszania.
V-max 50 km/h w/g GPS, zasięg około 90 km przy pełnej prędkości.
Te parametry są dla mnie OK, ale mogły by ulec poprawie :grin:
Film z ruszania wyślę zainteresowanym na e-mail.
Wesołych świąt.
Barteq
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014   

Niewiele można zrobić. Jedynie można zwiększyć prąd przy ruszaniu, ale może to uszkodzić silnik. Trzeba by sprawdzić jego pobór przy ruszaniu i zwiększyć z 50% kontrolując temperaturę silnika, albo wymienić silnik na mocniejszy.
Druga możliwość, to odchudzenie skutera ze wszelkich zbędnych elementów ;)
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014   

Jeśli silnik posiada czujniki Halla, to mogła wystąpić nieciągłość połączeń i sterownik pracuje w trybie bezczujnikowym - objawem może być to chrobotanie.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014   

Pomierzyć czujniki i zobaczyć czy wszystkie łącz. Jeżeli przy pierwszych kilku kilometrach na godzinę tak rusza a powiedzmy powyżej 10 ma znaczną poprawę w przyspieszeniu mogą to być czujniki.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
barteq
początkujący


Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014   

Jest dokladnie tak jak piszesz.
Czyli najpierw czujniki trza sprawdzic.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014   

zeeltom napisał/a:
Druga możliwość, to odchudzenie skutera ze wszelkich zbędnych elementów ;)

W skuterze jest teraz 12 szt trakcyjnych takich jak Twoje, policz ile to waży.

Widzę barteq, że mi nie wierzysz. Może raczej masz nadzieję, że się mylę :wink:
Nadal twierdzę, że to z powodu dużej masy. Silnik ma ciężko jak obroty są praktycznie zerowe.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Ja pisałem o zbędnych elementach. Akumulatory są niezbędne :) Mój słonecznik też się ledwo zbiera, ale jak się rozpędzi, to już idzie ;) Albo mocniejszy silnik, albo mniejsze koła, albo odchudzanie. I pojazdu i siebie :D
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Albo.. li...ion/po ..:-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Wcześniej było 5 szt aku więc było 60V. Teraz jest po 2 równolegle i w szeregu 6szt. chodziło o zwiększenie zasięgu i prędkości maksymalnej. Cel został osiągnięty ale kosztem masy i dynamiki. Nie widzę innej możliwości jak zwiększenie mocy (prądu) ale silnik już ma ciężkie życie, a ma przeżyć jazdę w korku i upale w lecie.
 
 
barteq
początkujący


Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Adam nie ma mowy o wątpliwości w twoją wiedzę i doświadczenie.
Raczej chodzi o poszukanie rozwiązań i inspiracji w pałacu umysłu forumowiczów.
Skuter przerósł moje oczekiwania, jest naprawdę świetny.
Ma natomiast 2 wady jedna to brak możliwości ruszenia pod górę, a druga to długi proces ładowania aku.
Ładowanie rozwiąże lepsza ładowarka i tu trzeba kasy, około 1000pln.
Więc muszę się pogodzić z długim procesem ładowania.
Jeśli chodzi o ruszanie jest szansa na poprawienie tego procesu.
Można by zwiększyć prąd maksymalny o 25 %, a jak to nie pomoże to sprawdzić halotrony.
Albo zainstalować kontroler wyższej klasy, ale wówczas trzeba znowu wydać troszkę kasiory :sad:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

A zwiększenie prądu przez polutowanie odcinka pomiarowego?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Cytat:
A zwiększenie prądu przez polutowanie odcinka pomiarowego?

No tak, pewnie będzie to w ten sposób wykonane. Jak się barteq zdecyduje to grzebnę.
 
 
barteq
początkujący


Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2014   

Adam powiedz tylko kiedy mam się zjawić, ale to na priv.
 
 
victor89 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014   

A czy silnik w ogóle posiada czujniki Halla?
Jeśli jest sterowany bezczujnikowo to niewiele da się zrobić bez wymiany sterownika na taki który lepiej radzi sobie z ruszaniem od zerowych prędkości obrotowych
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014   

Silnik jest z hallami. Moc znamionowa 1500W. Niestety masa pojazdu wraz z kierującym to około 250kg. :cry: Taki urok aku z ołowiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group