ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Test jazdy w pełnym trybie elektrycznym EV priusa
Autor Wiadomość
MOTORASTA
początkujący


Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

Mam pytanie odnośnie napędu sprężarki klimy w tej wersji Priusa - sprężarka jest napędzana paskiem z silnika czy jak w nowszej wersji jest zasilana z baterii ?
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

zeeltom napisał/a:
To by się mijało z celem. Bezszczotkowy ze szczotkami? :D Nawet płynnymi ;)
To już lepiej założyć zwykły DC. Efekt będzie ten sam.

No nie do końca ten sam-bo złącza obrotowe to nie iskrzące szczotki w DC, tylko połączenie nie przerywające obwód w czasie pracy-a zamykający obwód na stałe, więc efekt jest nieco inny.
Być może za 100$ nie ma szans takiego silnika dostać, bo by były za dobre w tej cenie i firma produkujaca nie zarobiłaby na częściach zamiennych i pewnie wymagałoby to zastosowania specjalnego uchwytu, a nie po prostu wymiany koła zwykłego na to z wplecionym silnikiem.
A że czasami komuś taki aluminiowy silnik się "przekręci" albo przygrzeje, to co tam... klient, który wydaje kilka tys. PLN na lekkie baterie "Lipo" co jakis czas i tak kupi drugi silnik za 100$, bo przecież jak już zainwestował tyle kasy, to nie bedzie kręcił pedałami pod górkę :)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

eneuro napisał/a:
No nie do końca ten sam-bo złącza obrotowe to nie iskrzące szczotki w DC, tylko połączenie nie przerywające obwód w czasie pracy-a zamykający obwód na stałe, więc efekt jest nieco inny.


Taki patent już był w silnikach pierścieniowych dawno temu gdzie w konstrukcji były 3 pierścienie dołączone przewodami do rozrusznika albo do regulatora i po rozruchu pierścienie zwierało się poprzez zsunięcie ich razem do siebie i podniesienie szczotek. Niestety to rozwiązanie mimo że szczotki się ślizgały po pierścieniach również iskrzyło.. Popatrzcie czasem na lokomotywy elektryczne. ( ja mam ta dogodność że mam do najbliższych torów ok. 100 metrów..) Tam również macie coś w stylu złącza ruchomego w postaci pantografu i trakcji nad torami. Pantograf ślizga się po drucie jezdnym który jest gładki. Ponadto jest doń silnie dociśnięty sprężynami a sama trakcja mocno napięta - i nieraz tam coś zaiskrzy choć prądy nie są tak straszliwie wielkie (EN57 ma 580 kW co daje prądy do 200A przy jeździe pełną mocą).
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lip, 2012   

Nostusek napisał/a:
Niestety to rozwiązanie mimo że szczotki się ślizgały po pierścieniach również iskrzyło.. Popatrzcie czasem na lokomotywy elektryczne.

A widziałeś te złącza obrotowe? Tam nie ma co iskrzyć, bo są tylko przewody doprowadzające prąd, połaczone w miejscu styku, płynnym metalem (rtęcią), więc obwód cały czas jest zamknięty... Złącza ślizgowe też są ale na mniejsze prędkości obrotowe, a nie liczone w tysiącach RPM.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group