ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Padnięty sterownik czy silnik?
Autor Wiadomość
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 19 Lip, 2012   

1) "electric control lock" mostkujesz z czerwonym (plusem) do zasilania bezpośrednio lub poprzez dodatkowy wyłącznik którym będziesz mógł załączać i wyłączać sterownik (napęd).
2) "meter" jest do pomiaru prędkości ale chyba trzeba mieć dedykowany wskaźnik do tego więc na razie się nie zastanawiaj jak go wykorzystać :)
3) "boost" czyli takie turbo. Po naciśnięciu przycisku (zwarciu zacisków) silnik dostaje "kopa" (dodatkowej mocy) przez określony czas (np. maks kilkadziesiąt sekund). Jest to chwilowe zdjęcie ogranicznika pozwalające na wyprzedzenie czy podjazd pod górę ale nie zalecam nadużywania z oczywistych względów :)
4) "cruise - tempomat". Tutaj spotyka się dwa rozwiązania i musisz to sprawdzić empirycznie. Wariant pierwszy - podczas jazdy (przekręcona manetka w jakieś konkretne położenie), naciskasz "cruise" na chwilę (krótkotrwałe zamknięcie obwodu) i możesz puścić manetkę a pojazd nadal będzie poruszał się tak jakbyś ją trzymał w danym położeniu. Wyjście z tempomatu może być poprzez ponowne naciśnięcie przycisku, lekkie naciśnięcie hamulca lub pokręcenie manetką.
Drugi typ to tempomat który aktywuje się samoczynnie po jeździe ze stałą prędkością (stałe wychylenie manetki) przez określony czas (np. 5 lub 8 sekund). W tej opcji stosuje się wyłącznik stabilny.
5) "forward and backward" - kierunek obrotów silnika. Zwarcie obwodu umożliwia przełączenie na jazdę do tyłu. Ma zastosowanie jedynie przy silnikach DD (bez wolnobiegu) i przydaje się szczególnie przy większych pojazdach (ryksze i cięższe skutery).
6) "alarm" - do opcji alarmu (akurat nie miałem z takimi do czynienia więc więcej nie wyjaśnię)
7) "motor lock" - to jakaś blokada silnika. Chyba nie trzeba tego mostkować aby uruchomić. Wręcz przeciwnie.
8) ostatni to jakieś wyprowadzenie chyba na kontrolkę pracy silnika (?).

Domyślam się, że jest to kontroler od jakiegoś skutera ??
 
 
pawnol 
początkujący


Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Radzionków
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Silnik sprawny - na nowym sterowniku ruszył, ale nadal jest mały problem.
Sam sterownik jest dedykowany do silników 48v, jednak z możliwością adaptacji do 36V.

Sam proces adaptacji wygląda nastepująco: (tekst jaki otrzymałem od sprzedawcy)
1. włącz zasilanie, stacyjkę i obróć manetką i powinno autowatycznie rozpoznać.
2. manetkę obróć na max., silnik nadal pracuje na wolnych obrotach.
3. Kiedy motor zacznie pracować (ponowna rotacja pokrętła ....)wtedy praca silnika jest prawidłowa.
4.Odetnij białą linie self -learnig - koniec opreacji.

Postępując wg opisu nie działa. Silnik nawet nie ruszy.

Ale metodą prób i błędów doszedłem do sytuacji że ruszył:
Miałem zwarty kabelek odpowiedzialny do nauki tak jak być powinno, i na włączonym zapłonie i stacyjce, nie przekręcając manetką a dopiero co ją podłączając - w momencie podłączenia silnik zaczyna się kręcić w przeciwnym kierunku. Odłączając manetkę i podłączając ponownie(nie wyłączając wcześniej zasilania i stacyjki) kierunek się zmienia na prawidłowy.
Odłączając w tym momencie zwarty kabelek odpowiedzialny za "naukę" silnik zaczyna kręcić na max obrotach, tyle ze nie powinien bo manetka jest puszczona. Kręcenie manetką daje jedynie minimalne zmiany w prędkości sinika, ale nie można go zatrzymać.
Przy odłączeniu zasilania czy stacyjki i ponownym włączeniu silnik czasem od razu zaczyna kręcić albo wystarczy lekko ruszyć manetką by zaczął.

Spotkał ktoś się z tym? W czym problem, próbowałem różne kombinacje jednak bez efektów.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 21 Lip, 2012   

W moim przypadku wyglądało to tak (ale nie wiem czy mamy ten sam model sterownika):

1. Zwieram przewodu trybu nauki, podłączam manetkę oraz zasilanie
2. Włączam sterownik na stacyjce
3. Sterownik rozpoznaje silnik, silnik zaczyna się obracać w złą stronę z dużą prędkością
4. 1x daję na chwilę manetką pełny gaz, silnik się zatrzymuje
5. 1x daje manetką max - silnik zaczyna się obracać dobrze z dużą prędkością
6. Zostawiam silnik pracujący 10 sek, po czym rozłączam tryb nauki
7. Wyłączam sterownik na stacyjce, po kilku sek. odłączam zasilanie z aku.

Po tej procedurze sterownik pamięta silnik oraz kierunek obrotu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group