ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
BOMBER 4800W
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
  Wysłany: Pon 16 Lip, 2012   BOMBER 4800W

Witam
Przedstawiam mój trzeci projekt.
Rower składałem przez zimę na spokojnie, przez co w miarę wydaje mi się że konstrukcja jest przemyślana co nie znaczy że nie ma co poprawić.
Ramę wybrałem z dwóch względów, bardzo mi się podoba i jest wzmacniana rura podsiodłowa przez co jest mniejsze ryzyko wyłamania przez bagażnik( widziałem przypadek wyłamania przez taki bagażnik rury przez co rama praktycznie jest do wyrzucenia).
Amortyzator przód daje radę, całkiem fajny sprzęt, na początku chciałem wstawić ze skokiem 100mm ale geometria była kiepska i postanowiłem kupić o większzym skoku czyli taki jaki powinnien być przy takim rowerze. Damper standardowy przy tej ramie, niestety trochę twarda sprężyna a pozatym zaczął mi żygać olejem więc damper do wywalenia. Mam drugi Swinger 4way, kupiłem kilka miesięcy temu ale nie mam narazie tulejek(choć już pracuję nad tym).
Oba hamulce hydrauliczne o tarczach 203mm aby łatwo było zatrzymać rower z dużych prędkośći, może i nie są jakieś high end ale dla mnie są OK. z tylnym hamulcem miałem wiele zabawy, jego montaż trwał prawie cały dzień gdyż zacisk nie miescił się i ocierał o silnik. Podłożyłem podkładki pod tarczę ale było za mało, podłożyłem po dwie ale chyba tarcza krzywo chodziła więc podłożyłem po jednej i spiłowałem wszystkie śrubki na obudowie silnika od strony zacisku dopiero wtedy hamulec się zmieścił ale okazało się że nowa tarcza jest krzywa i dalej walka aż pod koniec dnia udało się.
Podobny problem mam po drugiej stronie od przeżutek, nie mieści mi się przeżutka i nie mogę włączyć pierwszego biegu, jakoś się przyzwyczaiłem i nie przeszkadza mi brak największej żebatki chociaż przyznam że by się przydała.
Teraz może coś o napędzie a zatem silnik Crystalyte HS3540 w tylnym kole plus kontroler również Crystalyte 48V 25A do tego podłączony watt meter na kierownicy w celu ciągłego monitorowania stanu akumulatora, natomiast sam akumulator pochodzi od Pinga, 48V 15Ah.
Priorytetem w wyborze aku była najmniejsza waga, w miarę duży zasięg, zwartość. Po przeanalizowaniu tych parametrów pozostał tylko Ping ze swoimi aku, jako że dodatkowo słyną z największej niezawodności i dobrego serwisowego wsparcia nawet nie było się nad czym zastanawaić. Aku jest wsadzone w sakwę i przyczepione do bagażnika za pomocą tyrtyrek, sprawdzony patent, nie ma szans żeby aku zgubić nawet podczas skoków. Bagażnik wybrałem Topeak-a dla pewnośc i niezawodności ( nie chciałbym żeby jakiś tani bagażnik mi się złąmał i zniszczył baterię). Aby nie oglądać się ciągle za siebie czy mam jeszcze aku na dołkach zrobiłem wzmocnienie od rury podsiodłowej do bagażnika dzięki czemu mogę brać nawet dorosłe osoby na bagażnik bez obawy połamania :D
Silnik zapleciony jest chyba we wzmacnianą obręcz, dla pewności aby nie pokrzywić obręczy albo nie połamać szprych na wertepach zakupiłem amorytzowaną sztycę co praktycznie niweluje naprężenia powstałem na dołkach pod wpływem ciężaru a na dodatek niesamowicie uprzyjemnia jazdę, naprawdę polecam te sztyce( od zooma lepiej trzymać się dalej). Siodełko na zdjęciu jest już nieaktualne, miało być żelowe ale się usiedziało i wymieniłem na firmowe teraz.
Rower chciałem zrobić jak najbardziej STEALTH ale się nie udało. W pierwszej odsłonie kontroler był schowany w sakwie tak samo jak nie było butelki po drugiej stronie bagażnika oraz kable od rury podsiodłowej do bagażnika były lepiej ukryte czyli za czarnym wzmocnieniem bagażnika, niestety kontroler w zamkniętej sakwie mocno się grzał a kable z powodu szerokiej opony zaczepiały o nią na dołkach chociaż i tak myśle że jest w miarę skład i ład i jakoś to wygląda.
Opona z przodu jest z bardziej agresywnym bieżnikiem a to dlatego że podczas jazdy po drogach nietwardzonych czy trawach i hamowaniu bardzo łatwo o wywrotkę gdyż opona slick od razu traci przyczepność, z tyłu natomiast opony przeznaczona do rowerów typu cruiser typowy slick można powiedzieć gdyż tył nie ma już takiego znaczenia jak przód a chciałem zmniejszyć opory toczenia na drodze.
Teraz może o dodatkowym osprzęcie.
Lusterko Zalman nietłukące,naprawdę świetne, nie za duże nie za małe, w sam raz i ładnie wygląda, nie wyobrażam sobie jazdy bez lusterka.
Bikeaudio czyli mp3 player z radyjkiem, bardzo fajny i zgrabny a na dodatek dosyć głośny, przy 50km\h wszystko słychać bardzo wyraźnie i jest jakiś tam nawet bas, nigdzie się bez niego nie ruszam.
Przednia lampka Magicshine MJ-872 i tylna MJ-818 zgrywają się naprawdę świetnie. Obie lampki zasilam z jednej baterii( dokupiłem rozgałęźnik i przedłużacz) a gdy bateria padnie przełaczam do drugiej. Jako że przednia lampka ma pokazany stan aku zawsze wiadomo ile energi jeszcze zostało. Oba akumulatorki mam w torbie na bagażniku. Jak świecą :?: Wg. mnie niesamowicie jak na rower. Przednia daje mniej więcej chyba tyle światła co jeden reflektor w samochodzie H4 natomiast tylna jest na tyle wrednie jasna że aż denerwuje przez co jesteśmy bardzo dobrze widoczni. Często mi się zdarza że jadąc nocą rowerem na lampce ludzie z naprzeciwka mi migają światłami bo myślą że jedzie to motocykl na drogowych.
Przednia lampka świeci raczej światłem rozproszonym dlatego też mam jeszcze uchwyt do szperacza Fandyfire SLT-V6, obie razem świetnie się uzupełniają.
Standardowo licznik rowerowy no name ale za to fajny bo na raz pokazuje więcej danych niż 95% liczników rowerowych.
I na koniec klakson który to jest nawet głosniejszy niż klakson nie w jednym samochodzie :D Muszę powiedzieć że sprawdza się SUPER :!: :!:


Oto Moje maleństwo .

Kross FR2

Specyfikacja techniczna:

Rama - Aluminiowa
Kolor - Czerwony
Rozmiar Ramy -17"
Widelec -Marzocchi Super T 170mm
Damper - KS508 chwilowo
Stery - Cane Creek
Wspornik kierownicy - Zintegrowany
Kierownica - Zoom
Chwyty - Zestaw EV
Przerzutka tylnia - Shimano Deore XT Shadow
Przerzutka przed. - Shimano Alivio
Manetki - Shimano Alivio
Hamulec przód - Shimano M485 hydrauliczny
Hamulec tył - Tektro Auriga Comp hydrauliczny
Tarcze - Accent Blade 203mm
Korba - Shimano FC-M191
Wolnobieg - Shimano
Łańcuch - Shimano CN-HG40
Koło przód - piasta Novatec obręcz DM24
Koło tył - obręcz VR19 ???
Opona przednia - Schwalbe Fast Fred 2.35
Opona tylnia - Schwalbe Fat Frank 2.35
Dętki - Kenda
Pedały - NATTY CS-90KA
Siodło - Velo Plush MEN
Wspornik siodła - SUNTOUR NCX
Bagażnik - Topeak MTX Beam Rack
Silnik - Crystalyte HS3540
Sterownik - Crystalyte 48V 25A
Bateria - Ping Battery 48V 15Ah
Watt meter - G.T. Power RC
Oświetlenie przód - Magicshine MJ-872 i Fandyfire SLT-V6
Oświetlenie tył - Magicshine MJ-818
Licznik - no name
Klakson - Airzound
Lusterko - Zefal nietłukące
Audio - Sport Player
Waga całości - sam jestem ciekawy

Dodatkow zawsze wyjeżdzając rowerem zabieram ze sobą plecak a w plecaku:
-koszulka odblaskowa
-zapięcie antykradzieżowe
-okulary ochronne bezbarwne UVEX PHEOS
-pompka Sigma Alpha z manometrem
-ZTR NO TUBES
-czapka
-rekawice ochronne
-maska ochronna od wiatru
-plaszcz przeciwdeszczowy
-jakieś mapy
Przy jezdzie na maxa zakładam zawsze kask enduro.



To co chciałbym w nim zmienić to sakwa bo jest za duża a dokładnie za wysoka o jakieś 1/3 przez co psuje trochę efekt całości.
Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to jak najbardziej pozytywne :D Muszę przyznać że pełne zawieszenie naprawdę dużo daje.










Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez MixhaL Wto 07 Paź, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012   

Jeśli jeszcze kółka się kręcą i kierownica nie musi być napompowana, to nie ma co poprawiać.
Gratuluję.
Super maszyna.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012   

Czyżby Koledze podobało się palenie gumy :P Tylna opona łysa :)
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

Ten gwałtowny start i reszta też ciekawa. Jeden pokaz możliwości z tą gumą to przełykam, chociaż nadużywanie takich popisów niszczy środowisko i ..........
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1749
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

Przegapiłem jakiś filmik z paleniem gumy jako prezentacji możliwości? nigdzie nie mogę znaleźć:(. kolega też ma takiego Krossa 17 cali i fajnie się tym freerajduje. Z e- bostem na pewno jeździ lepiej... Co robi za za siłkę? Bo chyba nie te life poprzednie? No rowerek fajny choć pewnie aku troszku czuć na zakrętach w takim położeniu... Monster za to zamiata wszelkie dziury aż miło:) Uważaj na obciązenia bagażnika.... Ponoć potrafi sięułamac...:(
A i pytanie mógłbyć opisać lamkę i podłaczeniejej do zasilania. Pozdrawiam:)
 
 
czarodziej 
młodzik


Wiek: 51
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 69
Skąd: Nowa Wieś Ujska
Wysłany: Śro 18 Lip, 2012   

Po co taka wielka żarówka w rowerze... w dodatku z tyłu ;-)

 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 18 Lip, 2012   

czarodziej napisał/a:
Po co taka wielka żarówka w rowerze... w dodatku z tyłu ;-)
He he .... Żeby kolegę było dobrze słychać jak będzie trąbił na przechodniów i samochody :twisted:
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 19 Lip, 2012   

tomasz_kombi ma rację, to nie żarówka to klakson

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Jeśli jeszcze kółka się kręcą i kierownica nie musi być napompowana, to nie ma co poprawiać.
Gratuluję.
Super maszyna.

Kierownicy się nie pompuje ale za to amortyzator można :grin:


bartek napisał/a:
Czyżby Koledze podobało się palenie gumy :P Tylna opona łysa :)


Niestety ale nie, aż takiej mocy silnik nie ma ale do zwykłej jazdy wystarcza w zupełności.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

filmiki z przejażdżki przez miasto i po fajnej ścieżce leśnej. Trochę widać licznik i prędkość. Licznik ustawion wg. GPS, zaniża 1,5km\h

http://www.youtube.com/watch?v=pp1WjO6YJJk
http://www.youtube.com/watch?v=ql0kxqNmyFY
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   

Witam
Poszukuje czujnikow do hamulcow hydraulicznych do sterownika crystalyte.
Jako ze sterownik i silnik ma taka funkcje chcialbym to wykorzystac.
Gdzie moge dostac takie czujniki?
Pozdrawiam
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Nie 26 Sie, 2012   

Jaka prędkość max i zasię ?
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2012   

MixhaL napisał/a:
Niestety ale nie, aż takiej mocy silnik nie ma ale do zwykłej jazdy wystarcza w zupełności.

To jakiej mocy ten silnik? Rozumiem 1000W przy takiej baterii i sterowniku na 25A?
A próbował ktoś z Was zakładać dwa silniki BLDC na przód i tył? Jakiegoś specjalnego sterownika wtedy używacie, bo rozumiem, że powinien pewnie jakiś centralny układ sterować PWMem, ale tak aby nie oba na raz pobierały prąd, a raczej oba na zmianę, ale z 2x wiekszą częstotliwością niż zwykle?
Inaczej jeden mógłby przeganiać drugi i raczej kiepsko by to działało w takim sprzężeniu chyba?
Chociaż, jak są czujniki Halla to może by to działało na 2óch niezależnych sterach, ale i tak jakoś musiałyby się komunikować bo nie ma 2óch manetek gazu przecież wtedy ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2012   

Podłącza się jedną manetkę pod zrównoleglone wejście manetki obu identycznych kontrolerów.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

Sprytnie ;)
Tyle, że wtedy nie ma się żadnej kontroli nad całkowitym prądem pobieranym z jednego "biednego" acu obciążanego momentami sporymi prądami, bo to przy założeniu chyba, że mamy czujniki Halla i dzięki temu jako tako się to synchronizuje?
Rozumiem, że nie ma wymogu 2x zestaw acu osobny dla każdego kontrolera, bo to by było bez sensu i zbyt drogie? Czy może zamiast baterii 12Ah 48V wtedy 2x 6Ah 48V lepiej dać, żeby nie "bombardować" tej jednej baterii 12Ah pikami z sumy prądów z 2óch sterowników?
No chyba, ze kondki załatwiają temat, ale prąd 2x większy by i tak płynął gdyby tylko jedno acu było i zwykłe 2x te same stery?
Przy 3ech/4ech (nwet 2óch już) silnikach i żadnego ogranicznika w sterowniku na max. moc całkiem spore piki prądu na jednym aku by chyba były? Nie zbyt duże?
Nie jestem pewien-wiekszość "sterów" BLDC można ustawić jakoś ograniczenie maksymalnej mocy (np. 250W) tak aby mimo tego iż mamy silnik np. 1000W to nie przekraczał tej założonej mocy 250W, czy to już trzeba by jakis limiter (z watomierzem chwilowym) mieć własny?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

dezmol napisał/a:
Jaka prędkość max i zasię ?

Prędkośc max około 51-52km\h, gdy się położe na kierownicy 56km\h oczywiście na płaskim.
nie jest źle biorąc pod uwagę opony szerokości 2.35"
Zasięg przy prędkości 25-30km\h 60km i zostaje jeszcze jakieś 3Ah w bateri dla bezpieczeństwa

Ponawiam pytanie:
Poszukuje czujnikow do hamulcow hydraulicznych do sterownika crystalyte.
Jako ze sterownik i silnik ma taka funkcje chcialbym to wykorzystac.
Gdzie moge dostac takie czujniki?
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group