ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie silniki sa najekonomiczniejsze?
Autor Wiadomość
Oklon
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 46
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   Jakie silniki sa najekonomiczniejsze?

Jak w temacie: jakie silniki na kola 26"-28" bede zuzywaly mniej pradu? Male? Duze? Mocne? Slabe?

Jedno jest pewne, ze lepiej wyzsze napiecie niz amperaz ale jak z reszta?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

Właśnie z tym napięciem to nie masz racji. Moc jest mocą. Przy niższym napięciu jest troszkę większy prąd, czyli ciut grubsza miedź w przewodach, ale ciut cieńsza izolacja (ciężka).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
ciut grubsza miedź w przewodach, ale ciut cieńsza izolacja (ciężka)
Idąc tym tokiem rozumowania możnaby pomyśleć że 2x grubsza izolacja jest 2x cięższa od 2x grubszego przewodu ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

Chodzi o moc, że moc jest mocą i nie zależy od samego napięcia.
Niższe napięcie bezpieczniej w każdym przypadku, bo napięcie poraża.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

Najekonomiczniejszy moim zdaniem 250,350W z przekładnią planetarną na napięcie np.36V lub 48V,min.gorzej 24V ,do tego odpowiedni nie za mocny sterownik i bateria 36v/10Ah najlepiej LiFePO4 bo lekka i wytrzymała ,dlaczego :grin: bo mam podobny i na tle kilku zmontowanych ten wychodzi najekonomiczniej pod względem zużycia energii.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Niższe napięcie bezpieczniej w każdym przypadku, bo napięcie poraża.
Ojtam, ojtam, sam kiedyś określiłeś w miarę bezpieczne napięcie dla prądu stałego na 84V, robią bldc na wyższe?

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

Robią i zabraniają dostępu oprócz swojego serwisu.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

W zasadzie jeszcze zależy jakim kto jest przewodnikiem prądu, z praktyki w elektryku pamiętam że byli goście którzy potrafili sie odlać pod budką trafo ze źle zaizolowanym kablem wejściowym, ale byli i tacy którzy nie dawali się tam rady odlać ;)
Po prostu najlepiej se zmierzyć średni opór wewnętrzny ręka-ręka i z prawa Ochmana wyliczyć przy jakim napięciu zaczną się kłopoty ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

mnie 80V kopie (tak przez rękę)
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

No to dosyć oporny jesteś, mnie już przy 65V stałego kopie (też nie dałem rady się odlać pod tym trafo), niemniej jednak pomiędzy 'kopie' a 'zabija' jest jeszcze ze 100% tolerancji, ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Oklon
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 46
Wysłany: Śro 25 Lip, 2012   

Panowe ale temat jest inny.

Przekladnia zabiera energie silnikowi ale jednak tez podnosi predkosc obrotowa silnika do bardziej "sprawnych" pradowo? [to pytanie jest :) , tak to dziala?]

A co z przyspieszaniem? Ktore wciagaja wiecej? Bez czy z przekladnia i czy o wiekszej srednicy czy mniejszej.

Apropo napiec. Jak dolozymy baterii 24v druga szeregowo to mamy 48v i przy tej samej mocy sterownika mamy polowe mniejszy prad.
Rownolegle tez zmniejszymy prad na celach ale zwoje silnika i kable ukladu wiecej oddadzą ciepła, musza byc wieksze kable no i wieksze opory.

Dla zeli to wszystko ma spore znaczenie.
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 25 Lip, 2012   

Sam jeźdzę 1500W/48V silnik DD w przodzie
Mam drugi rower silnik 250W/48V - przekładnia planetarna i wolnobieg w tyle

Wszystkie ładowania, przebiegi dokładnie zapisuje sobie w exelu :)

Moc zużyta na kilometr - gdy oba rowery jadą obok siebie jest niemal identyczna.
Zresztą już na chłopski rozum - wiadomo nic w przyrodzie nie ginie.

Różnica jest taka że jak chcesz się pobawić to masz zapas mocy albo obchodzisz się smakiem.
Aha jako ciekawostkę podam, że średnia moc za cały odcinek i tak przeważnie oscyluje w okolocach 250W
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 25 Lip, 2012   

Jak oba silniki jadą obok siebie to może być podobnie ,ale całościowo na korzyść wychodzi ten słabszy z wolnobiegiem ,niższe prądy przy ruszaniu i przy przyspieszaniu,lepszy wybieg jak się rozpędzisz,lżejszy.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 25 Lip, 2012   

Jeśli ruszysz 0-25km/h silnikiem 1500W w ciągu 2 sek i dalej pojedziesz 100m lub
ruszysz 0-25km/h silnikiem 150W w ciągu 10 sek i dalej pojedziesz 100m
to zużyjesz tyle samo energii.
Tyle wynika z moich obserwacji. Zatem nie silnik czyni oszczędność i ekonomię, ale sposób jazdy, a przede wszystkim prędkości.
Bo jeśli te same 100m przejedziesz silnikiem 1500W z prędkością 50km/k to zużyjesz 4x tyle energii, niż jadąc 25km/h silnikiem 250W.
Ot cała filozofia :)
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 25 Lip, 2012   

Duży silnik zawsze więcej będzie pobierał prądu przy ruszaniu i rozpędzaniu i ma większą wagę i nie pojedzie tak samo daleko na tej samej energii mogą to być na małej próbie niewielkie różnice ale po miesiącu jazdy są wyrażne.Dyskutujemy tutaj który silnik jest najekonomiczniejszy,DD są cięższe ,mają gorszy wybieg(szybciej wychamowują,przy tej samej mocy trudniej się zbierają, to są fakty,z przekladnią też mają wady ,to nie jest tak że tylko te chwalę,ale wg. mnie mają więcej zalet.DD są za to prostsze,b.niezawodne,dają się podkęcać napięciem bez obawy spalenia itd.Miałem i mam jeden silnik i drugi dlatego wiem co mówię i nie to jakiś zwykły chińczyk tylko Crystalyte,poza tym większy silnik z uwagi na wiekszy prąd rozruchowy i przeciązeniowy szybciej wykończy baterię .1,5kW przy ruszaniu pobiera znaczny ,wielokrotnie większy prąd niż z 250W z przekładnią,jak chcesz się przekonać o ekonomiczności tych napędów to załóż watomierz do jednego i drugiego to się przekonasz.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group