ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
cele o dużej gęstości poszukiwane
Autor Wiadomość
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Pon 30 Lip, 2012   cele o dużej gęstości poszukiwane

Witam

Szukam cel o gęstości minimum 260 -270 Wh/kg
Muszę złożyć nowy pakie LiFePo4 lub Li -Ion ( dowolny typ ) około 1,5- kWh, płaskie cele, pakiet około 44V i prądzie 40A

Będę wdzieczny za Waszą pomoc bo samemu nie da sie ogarnąć wszystkich nowości


Dotychczas miałe cele B&K i sprawowuja sie super.
Ostatnio zmieniony przez bpuchowski Wto 31 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drgrin 
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 34
Wysłany: Pon 30 Lip, 2012   Re: cele o dużej gęstości

bpuchowski napisał/a:
Witam

Szukam cel o gęstości minimum 260 -270 Wh/kg


Witam!

Wysoko poprzeczkę postawiłeś. 230 Wh/kg maja cele z samolotu solarnego Solar Empulse, a to super zaawansowane prototypy z ograniczoną zywotnością i prądami roboczymi kosztem gestości energii.

Przeciętnie LiFePo4 mają ok 100 Wh/kg, Li-Poly do 160 Wh/kg.

Pozdr
 
 
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   

160 dla lifepo4 już mam
210 dla li ion też są dostępne

ale szukam czegoś o większej pojemności.

Np Envia - 400 wh/kg - ale nie są jeszcze dostępne.
 
 
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Śro 01 Sie, 2012   

jak tam Panowie, nikt nic nie wie? Podzielcie sie troszkę wiedzą
 
 
drgrin 
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 34
Wysłany: Śro 01 Sie, 2012   

[quote="bpuchowski"]160 dla lifepo4 już mam
210 dla li ion też są dostępne

Podeślij co znalazłeś, chetnie popatrzymy na takie celki.

Pozdr
 
 
Artur21
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

znalazłem cele Panasonic'a 270W/kg ale coś mało ich..
Cele
Ciekawią mnie te LiFePo4 co znalazłeś, podaj linka..zobaczymy co to jest i wgl..
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

IBM niedługo zrobi baterie o gęstości 10kW/kg - jeszcze tylko 18 lat :P Prototypy już są.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

te które mam to B&K i działają super.
http://www.amicell.co.il/...ocl2-batteries/
http://www.amicell.co.il/...polymer-series/
http://www.etvenergy.com/technology.htm
http://www.ntsworks.com/New_Battery.html
http://www.akumulatory-ba...mer-p-2124.html
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Napisz coś więcej. Co masz? Czy jest to Twoja oferta handlowa? W czym zastosowane, że działają super?

Jak czytasz posty z tego forum to szczyt naszych przeciętnych możliwości to używane ogniwa laptopowe, chińskie pakiety Lifepo4 10-20Ah 48-25V i czasami jakieś ogniwa A123, Kokam itp.

Składanie pakietów modelarskich ma tę niedogodność, że trzeba je przepinać z szeregu do równoległego ładowania.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Niedogodność? :D
Mam takie i uważam to za gigantyczną zaletę :)
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

nieustanne przekładanie kabelków to zaleta?
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

"Nieustanne"? No jak tak to nazywasz to faktycznie okropna męcząca czynność :)
Użyłbym słowa "niekłopotliwe" lub "zajmujące kilka chwil".
Dla zdrowego, manualnego człowieka o minimalnej zręczności i sprawnej dłoni zajmuje to jakieś 45sek dla ładowania i 45sek dla wpięcia w rower. Tyle mi to zajmuje.
A dzięki temu nie potrzebuję BMSa (300zł oszczędności) a cały pakiet mam uniwersalny, łatwy w diagnozie i naprawie w razie problemów. DO tego używam sobie fajnej, zaawansowanej ładowarki, mam pełną kontrolę nad akusami, pojemnościami i prądami.
Genialny zaleta dla tego "nieustannego" przepinania przewodów ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Można zastosować jakiś przełącznik i robić to w sekundę ;)
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

To co dobre dla pasjonata hobbysty w zastosowaniu tego typu rozwiązania dla innych jest nie do przyjęcia. Dla większości. Jestem praktykiem wieloletnim EV i elektrykami jeździ cała moja rodzina. Nie bardzo sobie wyobrażam w takich czynnościach obsługi mojej żony, dzieciaków czy rozlicznych znajomych, którzy o EV widzą tylko tyle aby akumulator po rozładowaniu naładować. Poza tym u mnie akumulator jest zamknięty w przestrzennej ramie a nie w łatwo dostępnej po rozsunięciu suwaka torbie. Wyprowadzanie wiązek przewodów i łączenie ich na zewnątrz jest absurdalne. Z kolei wielowtyk z jednym przełącznikiem jest być może rozwiązaniem ale i tak trzeba wyprowadzić mnóstwo przewodów.
Nie ma odwrotu od zasady składania pakietu napięciowo z jak największych pojemnościowo cel i obsługiwania ich przyzwoicie pracującym BeeMeSem.

Ale do rzeczy moje główne zapytanie dotyczyło czego innego niż wątpliwej kwestii przekładania kabelków.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Witam

A wiec moje pakiety pływają w naszej łódce regatowej na enrgię ze słońce
www.fitensolarteam.pl

Pływamy na prądach od 0,5 do 1,7C i ładowanie 0,1-0,7C, ładowane ładowarką MPPT morning star 60A a energia z paneli fotowoltaicznych.

Sprawują sie super bo nie grzeją się, trzymają pojemność i są w miare lekkie ( 8,6kg 1,05kWh )

Oczywiście mają BMS-a i nic nie kombinujemy z ładowaniem, jedynie prowadzimy jak naj dłuższe balansowanie cell i jest ok.

Po paru latach z ładowarkami, celami i bmsami spokojnie robimy sami pakiety, ale nie chandluje celami. Za to szukamy producentów cell o dużej pojemności.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group