ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak oszukać PAS?
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Cze, 2014   

Może mieć, bo jakimś cudem układ nie wykrywa pedałowania do tyłu.
Nigdy nie zmieniałem mocowania magnesów ;)
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 27 Cze, 2014   

Dopiero co wczoraj znajomy sie wkurzył bo ma jakiś nowy rower z NRD za masę pieniędzy, a słabo wspomaga i nie mógł uwierzyc że można jechać bez pedałowania.
Podrzucę mu schemat, zobaczymy czy automatycy potrafią wykonać.
Pozostaje jeszcze problem co z magicznymi 25 km/h.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Cze, 2014   

Raczej nic nie zrobisz z prędkością. Jak nie ma zworki ograniczającej szybkość, to pozostaje tylko zwiększenie napięcia. A w tym rowerze z NRD ( ;) ), to jest manetka?
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 27 Cze, 2014   

Nie ma manetki z kilku rowerów które ostatnio nabyli pracownicy zakładu tylko jeden miał ukrytą w paczce - sam musiał zamontować.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Cze, 2014   

Jeśli nie ma manetki, to nie ma sensu robić oszukiwacza układu PASS, bo jak to włożysz, to rower sam będzie jechał, bez możliwości regulacji prędkości.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Paź, 2014   

Dostałem REX-a do przeróbki układu PAS na impulsator. Okazało się, że układ impulsatora działał, ale kontroler nie wykrywał pedałowania! Nie wiem co było przyczyną, ale oprócz kontrolera siedziało tam dodatkowe pudełeczko. To właśnie ten dodatkowy układ elektroniki PAS, który jest nieraz dokładany do zwykłego kontrolera. Po godzinnym rozgryzaniu połączeń i mierzeniu napięć wywaliłem to pudełko i bez żadnych dodatkowych przeróbek można jechać normalnie na manetce. Z kontrolera, na jednej wtyczce były kabelki do manetki, hamulca, wskaźnika baterii i kontrolki zasilania.
To ten rower:



a to wywalony dodatkowy układ PAS:



Przed przeróbką, przy włączaniu zasilania słychać było kłapanie przekaźnika w tym czarnym ustrojstwie, ale zalane toto jest żywicą i nie wiem po kiego tam jest przekaźnik.
 
 
piotr41
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

Witam

Mam pytanie. Staram się przerobić nieco inaczej PAS. Zamiast 555, podłączyłem atmega bez tranzystora. Generuje różne częstotliwości i nic. Koło ma 12 magnesów, ale załączenie jest po 6 magnesie wówczas zmienia się stan na przeciwny czyli są dwa stany na obrót korby. Teraz pytanie dlaczego bez tranzystora to nie działa? Sterownik jest nietypowy bo siedzi w nim STM32 i co ciekawe ma wyprowadzone złącze programowania. Napisanie od podstaw programu niby nie jest skomplikowane, ale rozrysowanie tego sterownika to juz trochę pracy, a w neci nic kompletnie nie ma na ten temat. Rower jest Firmy GEOBIKE. Chce dać Atmel'a bo 555 nie daje logiki co nawet nazwał bym niebezpiecznym w stosowaniu. Tu chcę zrobić inaczej pedałowaniem będę załączać napęd, ale z halotronu dane wejdą do ATmegi. procek załączy silnik na określony czas np 5 sek lub każdy inny jaki wpisze do procka lub ze smartphona po wifi tu zastosowałem moduł ESP8266. zatrzymanie silnika to podanie stanu niskiego z hamulców. Poszedłem też dalej tryb bez PAS jest tylko aktywny kiedy włączę światła, w przeciwnym razie wszytko pracuje jak w oryginale. Problem w tym, że AVR niechce emulować czujnika, teraz nie wiem czy to kwestia programowa czy pownien być mosfet(choć nie rozumiem dlaczego, skoro sygnał do STM32 idzie cyfrowy) logiczne "0" ma 0-0.2V "1" 3.6-4.2V

Robiłem już różne interwały pomiędzy impulsami 10ms, 100ms, 250ms, 500ms i nic.
Chujnik halotronowy, to moduł jak zaobserwowałem liczy do 6 impulsów i zmienia stan.

Zapomniałem dodać, że wykonałem opóźniony start silnika, silnik ruszać ma kiedy koło będzie się kręcić co najmniej 2 obroty na sekundę. Oszczędza to bardzo akumulator przy częstym ruszaniu i oczywiście przekładnie planetarną, która u mnie jest plastikowa.

Jeśli ruszy emulacja czujnika, udostępnię wsad do procka i schemat elektroniczny plus apk dla androida do programowania sterownika. Zapewne na tym modyfikacje się nie zakończą, bo z silnika można jeszcze coś wykrzesać. Ściągnięcie blokady prędkości też nie jest problemem bo prędkośc liczona jest z halotronów w silniku. a to da się ominąć. Na dobrą sprawę ze starego sterownika zostanie tylko stopień końcowy dla silnika.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

Opisywałem już, że jako element wykonawczy (zwierający) musi być tranzystor MOS-FET, bo na innych nie działa.
Dlaczego? Nie wnikałem ;)
Może chodzi o rezystancję przejścia...
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Wszystko by się wyjaśniło po podpięciu oscyloskopu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Już nie mam :) Miałem, jak naprawiałem telewizory lampowe :D
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Do lampowych bardziej się przydawał ołówek :wink: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Ja używałem w tym celu śrubokręta :D
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

W obu przypadkach chodziło o zimne luty. Ze nie wspomnę juz "wynalazku" z drutem aluminiowym :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

Odgrzeję trochę ten temat, ponieważ kupiłem używany rower ze wspomaganiem i chodzi mi po głowie pewne "ulepszenie" - w związku z tym mam pytanie do Kolegów znających zagadnienia związane z czujnikiem PAS.
Przedstawię tu moje rozumowanie, kilka wniosków będzie pewnie dla Was oczywistych, ale dla mnie takimi nie są – początkuję i odkrywam.
Mianowicie, zauważyłem, że silnik w tym rowerze (DC mid-drive) odłącza się i przestaje wspomagać przy prędkości ok. 10km/h - na pierwszym biegu. Tylna piasta ma cztery biegi, stosunek przełożenia „1” do „4” jest jak 1:2, a więc na czwartym biegu tą prędkością jest ok. 20km/h (i trochę mi mało tych km/h).
To wskazuje na fakt istnienia w sterowniku układu odczytu częstotliwości, który odcina zasilanie silnika po przekroczeniu zadanej granicznej częstotliwości/szybkości jazdy, co oczywiste w przypadku roweru spełniającego zapewne wymóg prawnie określonej maksymalnej prędkości wspomagania na drodze publicznej.
Pomysł polega na tym, by zwiększyć tą graniczną prędkość np. dwukrotnie poprzez dwukrotne zmniejszenie częstotliwości impulsowania czujnika i stąd ten post.
Wyobrażam sobie, że w takim starszym rowerze jest to kontaktron (albo hallotron, ale z nimi nie miałem do czynienia) i wianuszek magnesów na obwodzie któregoś koła w obudowie przekładni, w suporcie. Prawdopodobnie jest tam ślimacznica i ślimak.
Stąd wywodzę swoje pomysły dwóch sposobów na oszukanie sterownika: pierwsza, wyjęcie co drugiego magnesu z ich gniazd na kole współpracującym z kontaktronem/hallotronem (jeśli jest ich przynajmniej dwa lub/i parzysta ilość), i druga, wykonanie prostego dzielnika częstotliwości 2:1 choćby na TTL-u, np. na 7493 i włączenie go pomiędzy czujnikiem PAS a sterownikiem.
Pierwszy pomysł jest związaną z całkowitym demontażem napędu i ryzykowną ingerencją mechaniczną, bardzo mi się to nie podoba, dlatego drugi jest mi dużo milszy – jeśli coś nie pójdzie po mojej myśli, powrót do stanu poprzedniego nie będzie żadnym problemem.
Po przeczytaniu tematu widzę trzecią, inną możliwość: zupełnie "nowy" czujnik PAS czyli zamontowany na widelcu kontaktron i dobrana ilość magnesów przymocowanych na szprychach.
Najbardziej jednak podoba mi się pomysł czysto „elektroniczny”, kompaktowy, ukryty, tani – same zalety. Gdyby nawet poziom TTL był zbyt niski, to można zrobić jakieś „międzymordzia”.
Niestety – jak wspomniałem - jeszcze nie wiem jakiego typu jest czujnik PAS, z jakimi napięciami pracuje, jest to rower ok. 10 letni; ale sam tak to niewprawnie oceniam, ponieważ nie mogę w żaden sposób zdobyć jakichś danych na temat tego modelu - już pytałem o niego tu na Forum, nie ma odpowiedzi.
Link do postu ze zdjęciami napędu: http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#57809
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

Wydaje mi się, że będziesz musiał nadal "początkować i odkrywać" gdyż konstrukcja silników i sterowników do nich bardzo się zmieniła w ostatnich latach stając się bardziej prostą do "ogarnięcia" umysłem. Starsze rowery miały różne,nawet opatentowane rozwiązania mechaniczne dot.PASu. Tu na forum wyczytałem o sprężynowym "czujniku" nacisku na pedały (bodajże rowery Sparta?) który "ustawiał" wspomaganie a zapewne są i inne.Obecne PASy to faktycznie magnesy i halotron ale tylko w prostych i zazwyczaj Chińskich napędach.Sam w swoim składaczku określanym "Niemiecka Jakość..." ale Chińska produkcja nim spróbowałem założyć manetkę, przeczytałem pół forum (i nie tylko) a okazało się to zupełnie niepotrzebne bo wystarczyło tylko zakupić manetkę kciukową i podłączyć do wolnego kabelka w sterowniku i ...zadziałało od razu, ba i PAS i manetka działają wspólnie i równolegle,nic nie trzeba przełączać czy wyłączać przy czym co ciekawe manetka jest bardziej "precyzyjna" w regulacji szybkości jazdy i dodatkowo działa bez zwłoki jaką wprowadza PAS a już wbrew wszelkiej logice jest pobór prądu który co dziwo jest większy gdy pedałuję niż gdy jadę z taką samą prędkością na samej manetce. Tak więc gdy nikt z forum podobnego do twojego roweru nie "tykał" będziesz musiał sam dobrać się do niego a zdobytymi doświadczeniami podzielić tu na forum.Życzę Ci owocnego poznawania tajników europejskiej myśli technicznej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group