ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak oszukać PAS?
Autor Wiadomość
daamianr 
młodzik


Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 50
Skąd: Warszawa
  Wysłany: Czw 24 Lis, 2016   

Hej,

A co zrobic jak PAS oczukuje? Mam rower w ktorym PAS dziala tylko i wylacznie jak krece pedalami do tylu. Dodam ze strzalka PAS jest w dobrym kierunku pedalowania..

Dzieki
_________________
Damian
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 24 Lis, 2016   

Odwróć tarczę (niezależnie od strzałki) lub czujnik o 180*. Możesz też wyjąć magnesy i obrócić o 180*. :lol:
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 25 Lis, 2016   

Czy to jest w ogole możliwe?
W PAS jest chyba jeden czujnik HALL'a wiec nie jest w stanie stwierdzic jak sie pedal obraca.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Lis, 2016   

Jest to możliwe, skoro wszędzie tak działa ;)
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016   

Mam do przerobienia rower tego typu :

http://katalog.bikeworld....uro_fullnine_sl

Chodzi o wyrzucenie czujnika Pas i zastąpienie go manetką.
Na pierwszej stronie znalazłem schemat od Zeeltoma , lecz z tego co wyczytałem nie da się do tego układu podłączyć manetki . Macie jakiś pomysł ?
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Lis, 2016   

Masz panel wspomagania? Kilka trybów wspomagania zawsze jest. Na jednym z kabelków, w zależności od stopnia wspomagania, pojawia się napięcie 2-3-4V. Często jest to zielony kabelek, można namierzyć woltomierzem, przełączając stopnie wspomagania.
Zamiast PAS wpinasz w to miejsce impulsator (o ile nie układ PAS nie działa w zależności od siły nacisku na pedały). A manetkę (kabelek sygnałowy) wpinasz do zielonego kabelka po odcięciu go od wyświetlacza. Oczywiście manetka musi być zasilana z 5V.
Prawdopodobnie da się też to zrobić przy układzie PAS zależnym od siły nacisku, ale nie miałem takiej przeróbki i nie wiem co się pojawia na wyjściu z takiego czujnika nacisku pedałów. W najgorszym wypadku pozostaje wymiana kontrolera na taki z wejściem na manetkę.
Przy okazji...
Nie każdy kontroler działa na impulsatorze, którego schemat zamieściłem. Czasem potrzebna jest zmiana wypełnienia impulsów. Nie zawsze to działa przy wypełnieniu 50/50. Nieraz zaczyna działać dopiero gdy impulsy prądowe są krótsze, rzędu 30/70.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016   

pastek5 napisał/a:
Mam do przerobienia rower tego typu :

http://katalog.bikeworld....uro_fullnine_sl

Chodzi o wyrzucenie czujnika Pas i zastąpienie go manetką.
Na pierwszej stronie znalazłem schemat od Zeeltoma , lecz z tego co wyczytałem nie da się do tego układu podłączyć manetki . Macie jakiś pomysł ?

W takich rowerach komunikacja z displayem następuje przez magistralę szeregową, a może być nawet bezprzewodowa. Wydaje mi się, że może być potrzebne przeprogramowanie kontrolera i dorobienie wyjścia na manetkę (o ile kontroler takiego nie posiada).
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016   

Jeżeli jest ktoś chętny i czuje się na siłach aby podjąć się przeróbki to piszcię na PW.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   

No, w cyfrówkę się nie bawię :)
Zawsze można zmienić kontroler na zwykły, o ile jest tam typowy silnik.
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   

Podejrzewam że nie ma miejsca na nic poza oryginalnymi częściami.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   

Akumulator masz, silnik masz, a pod ramą zmieścisz każdy sterownik.
Tylko czy jest sens przerabiania roweru za 12.000 zł?
Było to dać chłopakom z forum, to by ci sklecili rower 1-sza klasa ;)
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   

zeeltom napisał/a:
....Było to dać chłopakom z forum, to by ci sklecili rower 1-sza klasa ;)

Pastek "te rowery 1-sza klasa" sam składa :lol:
Co do PAS'a, spróbuj podpiąć do oryginalnego przewodu sygnałowego z czujnika PAS, jakiś regulowany generator 0 - 1khz / 4-5V (sprawdź napięcie zasilania PAS'a).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   

Skoro sam składa, to powinien wiedzieć, jak dokonać takiej przeróbki :P
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   

Skladam mocne rowery na uniwersalnych sterownikach a nie firmowych. Mialem kilka rowerow oryginalnych udalo sie je naprawic lecz teraz pytam o porade. Juz wiem aby sie za to nie zabierac bo sie nie oplaca. Dzieki za wszystkie odp. Pozdro

Ps. Zeeltom, ja na czujnikach pas malo się znam gdyż nie używamy tego badziewia w terenie...
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   

Gadasz. Większość tu pisze, że chcą pedałować po lesie, a wtedy PAS się raczej przydaje ;)
Gdy ja piszę, że nie po to mam silnik by pedałować, to powstaje wielkie oburzenie ;)
Każdy rower można przerobić na elektryczny z manetką i bez PAS. I firmowy i no name. W firmowym, w najgorszym przypadku, wywalasz całą elektronikę, pozostawiasz akumulator i silnik. Dodajesz manetkę i nowy kontroler (właśnie taki uniwersalny) i po temacie.
Koszt wymiany kontrolera i zakup manetki, to jakieś 200-250 zł.
Przy rowerze za 12 koła, to chyba nie jest wiele? ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group