ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
Jakie ogumienie do roweru EV?
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   Jakie ogumienie do roweru EV?

Powinniśmy używać opon, które mają środek bieżnika gładki i mogą być pompowane do ciśnienia większego niż 2,5 atmosfery. Im większe ciśnienie w oponie, tym większy zasięg roweru kosztem amortyzacji nierówności.
Z doświadczenia: opona napompowana do 2 atm - zasięg 25 km, opona napompowana do 3 atm - zasięg 40 km.

;)
 
 
Gość

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

az niechce mi sie wierzyc, ze jest az taka roznica w zasiegu, chyba zaczne bardziej przykladac sie do cisnienia. swoja droga, jezdze zwyklym rowerem i posiadam w nim opony o maksymalnym cisnieniu 4,8bar. i sa to opony z gorej polki, no i niestety z glebokim bierznikiem, ale jak by dobrze poszukal to na pewno sie znajdzie i gladkie, jak widac tak duze cisnienie jest mozliwe do utrzymania w oponie.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

polecam opony: http://allegro.pl/opona-k...2512678143.html

max. cisnienie 4,2 bar. ale mozna napompowac nawet i do 5 bar, ale to juz trzeba uwazac na stan opony.

ps. wczesniejszy post jest moj :-)
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

W kolarce na tył zawsze dawałem 6 do 8 atmosfer - jak to kolega mówi rower "sam jedzie".
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

czy wszystkie opony w kolarzowkach sa w stanie wytrzymywac takie cisnienie? czy tylko tzw. szytki?
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Tutaj:
http://e-bmx.pl/opis/1859...-14-32-630.html
piszą o 5 barach.
Ja miałem polską oponę i była do 8 bar :)
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

opona fajna, tylko szkoda, ze 27cali. najczestrzy rozmiar to 26 oraz 28 ze wskazaniem na ten pierwszy wymiar. sam szukam opon do roweru na rolke, ktore beda wytrzymywac duze cisnienie ~5 bar. oraz beda mialy gladka gorna czesc bieznika.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Ja mam w swoim rowerku Semi-slick z tyłu. Dokładnie jest to Kellys Cobra taka jak z linku niżej:

http://allegro.pl/opona-k...2514415366.html

Na asfalcie bardzo dobrze trzyma - można ją pompować do 4,2 Bara i tyle właśnie ją pompuję. Faktycznie ciśnienie ma znaczenie i to ogromne - więcej ciśnienia to lżejsza jazda ale gorsze tłumienie nierówności.

Na suchym asfalcie oponka trzyma rewelacyjnie - dawno nie ganiałem na tak przyczepnej oponie. Dla niedowiarków - te "klocki" na jej środkowej części wcale tak szybko się nie wycierają - zrobiłem na niej już 1500 km i wygląda bardzo dobrze - fakt faktem - nie blokuję koła podczas hamowania bo hamuję dwoma hamulcami jednocześnie.
Z minusów - jest głośna - przy jeździe ok 25 km/h i szybciej opona dość głośno buczy.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Dodam dla precyzji, że każda opona ma napisy, także z określeniem maksymalnego ciśnienia (czasem jednostki fizyczne trzeba sobie przeliczyć - atm, lub psi, lub BAR).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Nostusek napisał/a:

Z minusów - jest głośna - przy jeździe ok 25 km/h i szybciej opona dość głośno buczy.


Dlatego piszę o gładkiej oponie na środku bieżnika. Raz, że "buczy", dwa, że stwarza dodatkowy opór dla napędu.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

W jeździe rowerem elektrycznym (szybciej się jedzie oraz zakłąda się krótsze czasy dotarcia do celu, jesli ktoś eksploatuje pojazd użytkowo) ważna jest pewność i niezawodność. Tutaj elementem stanowiącym łabe ogniwo jest dętka, która czasem złośliwie potrafi się przebić w najbardziej nieoczekiwanym lub nieodpowiednim momencie (np. tak jak mi, na 3 km przed dotarciem do pracy, czyli 30-40min straty, tylne koło, skręcone kluczem, a do tego brak dętki na zmianę i klucza do odkręcenia).
Rada na to jest odpowiednio trwała opona, odporna na przebicia. Ja polecam Schwalbe Marathon Plus (MTB). Droga, ale totalnie trwała. Odporna na szkła, pinezki, ostre elementy, itd.
Biorąc pod uwagę to, że przebicie czasem się zdarza i dętka potrafi kosztować około 15zł, to po jakimś czasie ten zakup się zwraca z nawiązką. A gdy doliczymy czas, który można uznać jako bezcenny, zakup jest totalnie opłacalny.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Opisałem w innym temacie sposób naprawy dętki, bez zdejmowania koła.
Nie trwa to aż tyle; ;)
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

Podstawa to wozić ze sobą zestaw naprawczy- ja mam takie zielone pudełeczko "Reparatur Set" w środku masz kilka łatek, klej i papier ścierny jak masz wprawę to w 15minut jedziesz dalej :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

Mam też zestaw naprawczy w sprayu. Wkręca się wentyl, pompuje szuwaks do środka i dętka załatana w minutę ;) Lepsze to, niż pchanie rowerka na feldze ;)
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

Oczywiście macie rację ze sposobami, jakie podajecie. Jednak czasem się zdarza, że aby zrobić coś porządnie, trzeba jednak to koło ściągnąć i detkę obejrzeć z wewnętrznej strony. Mialem taką sytaucję, przebiłem dętkę, wymieniłem i za niedługo przebiłem drugi raz i pote następny. Za każdym razem sprawdziłem oponę palcami od wewnętrznej stronyu, nic tam nie wykrywając.
Po długich poszukiwaniach znalazłem, miałem w oponie drucik średnicy 0.5mm i długości około 7mm, który przebijał dętkę za dętką.
Od tego czasu bezwzględnie wozę ze sobą komplet:
- detka,
- łatki,
- klucz do ośki,
- zestaw lluczy,
- i coś tam jeszcze.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group