ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
O akumulatorach
Autor Wiadomość
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Mar, 2013   

Wniosek jest taki, że nie warto wydatkować się na kosztowne akumulatory, tylko najlepiej wyeksploatować dotychczas posiadane, bo niedługo (2-3 sezony) pojawią się pojemniejsze i tańsze, na które będą potrzebne pieniądze.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1749
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 13 Mar, 2013   

to tak jak ze wszystkim... Laptopem... komputerem... Samochodem... Rowerem... Nie warto kupować bo za pare lat wyjdzie coś dużo lepszego...
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Śro 13 Mar, 2013   

Poczekajmy jeszcze kilka lat jak amerykanie wprowadzą do "czynnej służby" swoje jak na razie eksperymentalne zabawki:

https://www.youtube.com/watch?v=mclbVTIYG8E
https://www.youtube.com/watch?v=iOFc-yc9KYY
https://www.youtube.com/watch?v=p2W23ysgWKI
https://www.youtube.com/w...ature=endscreen

itp. to wtedy raczej czeka nas odtajnienie/wynalezienie nowych typów akumulatorów, bo przecież taki robot bojowy raczej nie będzie zasilany pierdzącym spaliniakiem, żeby go było z daleka słychać, a pewnie będzie bardzo energożerny.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 63
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 14 Mar, 2013   

To jakieś "chore wynalazki".
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 14 Mar, 2013   

toft napisał/a:
to tak jak ze wszystkim... Laptopem... komputerem... Samochodem... Rowerem... Nie warto kupować bo za pare lat wyjdzie coś dużo lepszego...


No ale mówimy o skoku jakościowym/nowej generacji - gdyż ku temu jest aż kilka przesłanek/opcji, w tym superkondensatory (na badania nad grafenem, który będzie miał zastosowanie m.in. zarówno w akumulatorach jak i w superkondensatorach - nowej generacji, UE wyasygnowała miliard euro), więc wystarczy, że tylko jedna opcja wypali, to dotychczasowe nośniki energii nie będą miały racji bytu. Więc szkoda teraz wydawać ciężkie pieniądze na coś, co już za 2-3 lata będzie przestarzałe, a co dopiero przez kolejne lata - zgodnie z zaprojektowanym czasem ich żywotności...
Więcej
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Mar, 2013   

Mi tak mówili, jak wymieniałem co chwila na nowszy komputer. Ci co mi to mówili, to mieli rację, ale oni teraz nie mają pojęcia o komputeryzacji ani o podstawach obsługi itp., a ja ze względu na wymagania programów np. do firmy musiałem zmieniać sprzęty i teraz umię nawet napisać POSTA.
Podobnie z autami spalinowymi, chociaż tu prawie nic się nie zmienia (system stały), ale wielu co pół roku kupuje nowe auto, żeby być na fali nowszej techniki (ozdóbki, wieksza waga, pompki itp.).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
camilos
początkujący
Skuter


Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: Milanówek
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Jeżeli chodzi o komputery - macie racje, nie ma sensu wydawać kupy pieniędzy na nowsze telefony, których funkcje nie będą nam potrzebne. Nowsze procesory, komputery i podobne szpargały.

Moim zdaniem z akumulatorami jest inaczej. Nie powstaną w najbliższym czasie (3-4 lata) akumulatory o dużo lepszej gęstości energii. Takie bajki aktualnie możemy przeczytać jako historia przyszłości. Grafen jest kosmicznie drogi, a superkondensatory maja małą gęstość energii.

Jedyne na co można liczyć, to powstanie większej ilości fabryk baterii li-ion, polepszenie ich jakości i obniżka cen. Takie jest moje zdanie, biernego obserwatora rynku.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

http://www.benchmark.pl/a...-ladowanie.html | 2013-02-16
AKUMULATORY O OGROMNEJ POJEMNOŚCI I WYDAJNOŚCI DZIĘKI SFERYCZNYM KRZEMOWYM NANOCZĄSTKOM
Pracownicy Uniwersytetu Południowej Kalifornii opracowali nowy typ baterii litowo-jonowej. Jako element anody wykorzystano krzemowe nanocząstki o porowatej strukturze, takiej samej, jaką mają nanorurki. Dzięki ich zastosowaniu udało się trzykrotnie zwiększyć pojemność akumulatorów, w porównaniu z już istniejącymi, a zarazem zachować niską cenę. A to nie jedyne korzyści, jakie niesie zastosowanie nanotechnologii.
Czego byśmy jeszcze chcieli? Większej liczby cykli ładowanie-rozładowanie, które nie degradują jakości akumulatora, i bardzo szybkiego ładowania. Pracownicy USC twierdzą, że są w stanie spełnić te wymagania. Przynajmniej w pewnym zakresie, bo przecież idealna bateria to taka, która działa latami bez doładowywania. Nowa technologia pozwala docelowo zwiększyć standardową liczbę cykli ładowanie-rozładowanie do 2000, co ucieszy producentów urządzeń z akumulatorami wmontowanymi na stałe. A 10-minutowy czas ładowania w pełni rozładowanego akumulatora sprawi, że użytkownicy wybaczą nawet niezbyt wydajne akumulatory stosowane w niektórych urządzeniach.

Porowata struktura sferycznych nanocząstek jest kluczem do sukcesu.
Baterie, akumulatory wykorzystujące sferyczne nanocząstki jeszcze nie zalegają magazynów w oczekiwaniu na transport do sklepów, ale technologia jest bliska komercjalizacji. Zdaniem USC nastąpi to w ciągu najbliższych 2-3 lat.
Stworzenie działającego akumulatora litowo-jonowego z krzemową anodą to zdaniem badaczy zwieńczenie wieloletnich prób zastosowania tego materiału. Szansą było już zastosowanie nanorurek zamiast zwykłych płytek, ale nanorurki są trudne w masowej produkcji. Na szczęście można je zastąpić sferycznymi nanocząstkami, które są łatwiejsze w wytwarzaniu. Wytrawiono w nich pory, które nadały im podobne własności jak w przypadku nanorurek. W przyszłości planowane jest zastąpienie również materiału katody efektywniejszym.
Źródło: USC, www.thenanoresearch.com (schemat)
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 30 Mar, 2013   

http://www.akumulatory-ze...ml#.UVdOEjffSzc
UŻYTKOWANIE AKUMULATORÓW ŻELOWYCH I AGM
Przy wyborze akumulatora, należy wziąć pod uwagę: do jakiego zastosowania będą użyte (praca buforowa czy cykliczna), wielkość prądu odbioru, dostępne miejsce do zainstalowania akumulatora (wymiarami akumulatora, wymiary są standardowe). Ponadto należy pamiętać, że w miarę możliwości korzystniej jest zastosować akumulator o pojemności większej niż wymagane minimum i nie rozładowywać go zbyt głęboko (zaleca się wyładowanie do napięcia 1,9...2,0V/ogniwo, czyli 11,4...12V dla akumulatora 12V aby uzyskać maksymalną żywotność), bo wtedy znacznie wzrośnie trwałość i żywotność akumulatora. Różnica ceny mniejszego i większego akumulatora nie jest duża, a trwałość, wzrośnie znacznie, nawet kilkakrotnie.
Rozładowanie akumulatora poniżej 9,6V (przy 12V akumulatorach) doprowadzi do nieodwracalnych zmian wewnątrz akumulatora i jego pojemność znacznie spadnie, a w okresie gwarancyjnym stracisz gwarancję. Dlatego warto stosować różnego rodzaju zabezpieczenia przed głębokim rozładowaniem albo używać wskaźnik naładowania i kontrolować jego poziom.

Przybliżony czas pracy akumulatora można wyliczyć ze wzoru:

h - czas pracy w godzinach

Ah - pojemność akumulatora

V - napięcie akumulatora

W - moc pobierana przez urządzenie

1,6 - współczynnik rozładowania akumulatora

h = ((Ah x V) / W ) / 1,6

Przed rozpoczęciem użytkowania akumulatora (po zakupie) zawsze warto wykonać tzw. ładowanie wstępne, żeby zapewnić jego pełne naładowanie i wyrównanie napięć na poszczególnych ogniwach. Celem ładowania wstępnego jest dostarczenie ładunku kompensującego samorozładowanie akumulatora oraz utrzymanie jego w stanie gotowości i pełnego naładowania. Zalecane napięcie ładowania wstępnego wynosi 2,25-2,30V na ogniwo czyli 13,5-13,8V dla akumulatorów 12V (w temperaturze 20ºC). Należy to uczynić gdyż akumulatory ulegają nieznacznemu samorozładowaniu, a od momentu produkcji do czasu zainstalowania akumulatora do użytkowania, może upłynąć trochę czasu.
Użytkując akumulator należy pamiętać o temperaturze w jakiej będzie eksploatowany. Znamionowa temperatura pracy akumulatorów żelowych wynosi 20°C. Praca w podwyższonej temperaturze powoduje skrócenie ich żywotności. Oznacza to, że akumulator eksploatowany np. w 33°C zachowa 50% projektowanej żywotności. Dlatego też należy umieszczać akumulator z dala od urządzeń będących źródłem ciepła (np. transformator, radiator), zachować przynajmniej 1,5 cm odstępu wokół akumulatora oraz stosować urządzenia z otworami wentylacyjnymi w obudowie dla zapewnienia swobodnej cyrkulacji powietrza, zastosować efektywną naturalną lub wymuszoną wentylację.
Praca zaś w niskich temperaturach powoduje spadek ich pojemności i należy o tym pamiętać dobierając pojemność akumulatora dobierać ją z odpowiednim zapasem. W temperaturze 0°C pozostaje do dyspozycji ok. 85% a w minus 10°C i minus 20°C odpowiednio 75% i 65% pojemności znamionowej.
Praca buforowa (zasilanie awaryjne) - akumulator jest cały czas podłączony do układu ładowania i stanowi awaryjne źródło zasilania w przypadku zaniku napięcia sieciowego.
Praca cykliczna - akumulator jest podstawowym źródłem zasilania urządzenia i po rozładowaniu jest odłączany od obciążenia i ponownie ładowany.
Podczas użytkowania akumulatora, po jego rozładowaniu nie należy zwlekać z ponownym ładowaniem. Najlepiej jest je wykonać w przeciągu 24 godzin od rozładowania. Przechowywanie akumulatora w stanie rozładowanym może znacznie skrócić jego żywotność.
Ładując akumulator należy przestrzegać podstawowych zasad:
− napięcie końcowe ładowania nie powinno przekraczać 15V,
− maksymalny prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,3C. (gdzie C to pojemność akumulatora)
Za minimalny prąd ładowania przyjmuje się 0,1C, gdzie C to pojemność akumulatora. Przy znikomych prądach ( <0,1C) nowy sprawny akumulator powoli się naładuje, ale w starym, zużytym ten sam prąd nie pokryje nawet strat samowyładowania. Do ładowania akumulatorów warto używać ładowarek automatycznych, które po osiągnięciu właściwego napięcia przez akumulator układ nie rozłącza ładowarki, zaś od tego momentu na akumulatorze podtrzymywana jest stała wartość napięcia mierzona bezpośrednio na biegunach akumulatora.
Przechowując akumulator dłuższy okres i chcąc zachować jego maksymalną żywotność, należy przede wszystkim przechowywać go w stanie naładowanym, najlepiej w pomieszczeniu, w suchym i chłodnym miejscu. Zabrudzenia i nagromadzony kurz usuwać suchą szmatką lub szczotką. Sprawdzać stan akumulatora raz na miesiąc i doładowywać raz na trzy miesiące. Tak przechowywany akumulator pozwoli nam dłużej zachować jego sprawność i pozwoli utrzymać go w ciągłej gotowości do pracy.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 30 Mar, 2013   

Przedmiotem aukcji jest wskaźnik napięcia akumulatora. Cena 8 zł



Podłączenie jest banalnie proste - czerwony przewód do plusa, czarny do masy auta.
Wskaźnik pobiera bardzo mało prądu - < 0,03 A, nie szkodzi akumulatorowi.



Kontakt
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Mar, 2013   

To jest dobre, ale tylko do samochodu. Minimalne napięcie pokazywane powinno wynosić 10.5V a nie poniżej 12V. To jest w zasadzie tylko kontrola pracy alternatora, bo widać czy się podnosi napięcie w czasie jazdy, czy nie.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 31 Mar, 2013   

Akumulator CLANSMAN 24V 4Ah Cena 35 zł
Kontakt tel. 22 7230060
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Bateria LiFePO4 48V 10Ah rower elektryczny Ebike 1 190,00 zł



Bateria jest nowa w 100% sprawna i przetestowana pod względem pojemności
Specyfikacja

Typ baterii: LiFePO4
Napięcie nominalne 48V

Pojemność: 10Ah
Waga całości: 5.5kg

Wymiary: 15 x 57 x 9 cm

Zakres napięć: 32V - 58.2V
Prąd załączonej ładowarki: 2A
Ilość ogniw połączonych szeregowo: 16


Bateria ta doskonale się sprawdza we wszystkich rowerach elektrycznych z silnikami szczotkowymi (DC) jak i bezszczotkowymi (BLDC).
Baterie można zamontować zarówno na bagażniku każdego roweru jak i umieścić na bagażniku.
Bateria przystosowana do wmontowania w każdy fabrycznie zbudowany rower elektryczny
Każda bateria została zaopatrzona w specjalny układ stabilizujący i zabezpieczający prace baterii podczas zarówno ładowania jak i rozładowywania.


1. ­Bateria litowo-żelazowo-polimerowa jest najnowszym rodzajem baterii. Dzięki swoim właściwościom jest znacznie mniejsza i lżejsza od standartowych odpowiedników.
2. Bateria umożliwia ponad 2000 cykli normalnego pełnego ładowania i rozładowywania. (Dla porównania akumulator żelowy umożliwia tylko 150-200 cykli). Oznacza to ze przy nawet codziennym ładowaniu do pełna bateria może być używana przez ponad 5 lat. Po czym dalej będzie miała 80% swojej pojemności
3. Możliwość pracy w środowisku o temperaturze w zakresie od -20 do 60 stopni.
4. Bateria posiada elektroniczny układ zabezpieczający przed zwarciem i nadmiernym rozładowaniem co umożliwia jej dłuższa eksploatacje.
5. Bateria dostosowana do pracy z silnikami 250 oraz 350W o napięciu znamionowym 48V. Może być z powodzeniem łączona w pary równolegle lub szeregowo w celu podwojenia odpowiednio napięcia lub pojemności.
6. Brak efektu pamięci co oznacza możliwość doładowywania i rozładowywania w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie się pojemności.
7. Czas pełnego ładowania na dołączonej ładowarce: 5h


Ładowarka załączona w zestawie posiada diodę sygnalizującą proces ładowania (kolor czerwony) i jego zakończenie (kolor zielony)


W razie jakichkolwiek pytań proszę o telefon na numer: 791 111 909 lub 666 816 085
 
 
Notoco 
młodzik
a na co mi tytuł?


Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 74
Skąd: KRK lub NL
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Redaktor1966 napisał/a:
Akumulator 24V 9,0Ah NiMH do rowerów elektrycznych 820 zł

Zgrzewanie ogniw/przygotowywanie pakietów
tutaj



Ale tam maja akumulatorkow... ale mojego nie znalazlem 24V 5Ah
Ceny w "oryginalnych" sklepach są kosmiczne :evil:

Widzial ktoś może taki zestawik 20 bateryjek (NiCd lub Ni Mh) w rozsadnej ceni?

 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 17 Kwi, 2013   

Zadzwoń do Domexu na ul. Jasna 3, Kraków tel. 12 415 91 10 kumpel tam kupował aku + zgrzewanie do wkrętarki(R14) i mówił, że z większe aku też robi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group