ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
O akumulatorach
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

Przy dwóch akumulatorach będzie ci potrzebny podwójny,sprzężony przełącznik, lub przekaźnik, albo stycznik. Ważne jest aby styki wytrzymały prąd pobierany przez silnik.

 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

Chcesz uniknąć wszelkich strat prądu a chcesz napęd rolkowy? To się wyklucza.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

B. dziękuję za odpowiedzi (jeszcze poczekam na ewentualne kolejne). Wszystko skopiowałem do pliku do wydruku i niech się tym zajmą w sklepach, hurtowniach z elektryką itp. (klient płaci, to klient wymaga). Opiszę co z tego wynikło.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

Mechano napisał/a:
Chcesz uniknąć wszelkich strat prądu a chcesz napęd rolkowy? To się wyklucza.

No ale prostota/b. mały nakład pracy, małe koszty, możliwość odsuwania silnika od koła w czasie jazdy przemawiają za tym rozwiązaniem (ale się nie upieram, może się na tym czegoś nauczę).
A brałem pod uwagę kilka innych opcji (część przedstawiłem na tym forum).
Najchętniej wykorzystałbym silnik o napięciu 48V i o długości 8 cm (nie ma takiego taniego do kupienia osobno), wolne koło i napęd przez suport z możliwością wypinania/odłączania silnika od napędu.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

Gdzie umieszczę akumulatory.
Częściowo na początku bagażnika*, między skrzynią, którą mam na bagażniku a wspornikiem siodełka (akurat jest tam pusta przestrzeń i jest to mniej więcej po środku roweru). Tak więc skrzynia dalej będzie wolna i nie pogorszy to znacząco stabilności jazdy.
*Bagażnik podparłem widełkami zrobionymi z nóg od deski do prasowania (są wykonane z stalowych rur i ukształtowane jak litera U. Wystarczy spłaszczyć i przewiercić końce i już można zamontować)(nawet przy 30 kg obciążenia ani zipnie).

W czym umieszczę tam akumulatory.
Akurat mieszczą się tam (bo mam rower z miejscem na akumulator przy wsporniku sztycy siodełka) 2 połączone (po usunięciu górnych części) 10 l. pojemniki po chemii budowlanej, a w przypadku rowerów bez tej wolnej przestrzeni powinny się zmieścić 2 połączone 5l. pojemniki np. po wodzie destylowanej, mydle w płynie, spryskiwaczu do szyb. Oczywiście trzeba je wzmocnić wykładziną z PCV i wyłożyć twardą gąbką.

Jakie akumulatory wykorzystam.
Co najmniej takie (bo jest miejsce na większe) Akumulator żelowy HZY EV 12V-18Ah 214,00 zł
Długość [mm]: 181
Szerokość [mm]: 76
Wysokość [mm]: 167
Waga [kg]: 5,5
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Wto 10 Mar, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 07 Mar, 2015   

Testery, mierniki napięcia w akumulatorze.

Który byście kupili?
Obrazy

Obrazy

Urządzenia pomiarowe do akumulatorów

Ja najprawdopodobniej jeden z tych:
Woltomierze cyfrowe

Woltomierze DC

Moduł woltomierza / amperomierza LED DC 0-100V, 10A 33,30 zł

WOLTOMIERZ SAMOCHODOWY APM-1 95 zł


Ostrzeżenie: "Poprawne wskazania stanu akumulatora (dla 12V):
- przy uruchomionym silniku: 13,4 - 14,8 V
- przy wyłączonym silniku: 11,9 - 12,8 V
(*dla instalacji 24V zakres wskazań należy pomnożyć przez 2)"
Niezłe, co...
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

http://elektronikab2b.pl/...we#.VRMajo77tBs | 09.01.2015 r.
Tajwańscy naukowcy rozwijają akumulatory magnezowo-jonowe
Pojemność baterii magnezowej jest od 8 do 12 razy wyższa niż w baterii litowej. Ponadto 5 razy wyższa jest też efektywność ładowania i rozładowywania.
Urządzenia z akumulatorami litowymi nie mogły bezproblemowo pracować w temperaturze poniżej minus 15°C, a w przypadku zasilania akumulatorem magnezowym uzyskano poprawną pracę w temperaturze od minus 30 do plus 55°C.
Według Davida Prendergasta odkrycie tajwańskiego zespołu powinno teraz skłonić do pracy inne grupy badawcze. Problemem pozostaje nadal opracowanie rozwiązań chemicznych dotyczących anod, katod i elektrolitów tak, aby były wzajemnie kompatybilne i przyjazne dla środowiska.
źródło: National Cheng Kung University
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

http://motoryzacja.interi...ami,nId,1840103 | 06.2015 r.
Nadchodzi kolejna rewolucja? Toyota pracuje nad akumulatorami nowej generacji
Przełomem mogą okazać się osiągnięcia badaczy z Toyota Research Institute of North America (TRINA), którzy poinformowali ostatnio o istotnych postępach w pracach nad stworzeniem ogniw, w których lit zastąpiono innym lekkim metalem - magnezem.

Magnez ma nad litem wiele przewag - jest od niego znacznie bardziej rozpowszechniony, stabilniejszy (a więc jego zastosowanie praktycznie wyeliminuje niebezpieczeństwo pożaru, jakie stwarzają ogniwa litowe), a jako pierwiastek dwuwartościowy tworzy jony przenoszące dwukrotnie większy ładunek, niż w przypadku jednowartościowego litu. Objętościowa gęstość energii wynosi w przypadku magnezu 3,833 mAh/cm³ w porównaniu do 2,036 mAh/cm³ dla litu. Dotychczas jednak prace nad akumulatorami magnezowo-jonowymi hamowane były przez trudności ze znalezieniem odpowiedniego elektrolitu, który nie powodowałby szybkiej korozji elektrod.
Naukowcom z TRINA udało się rozwiązać te problemy dzięki zastosowaniu elektrolitu opartego na magnezowych solach monokarboranów (MMC) - kompleksowych związków zawierających bor. Badając różne związki tego rodzaju, odkryli, że aniony o wzorze CB11H12 zapewniają wysoką trwałość magnezowych elektrod i umożliwiają konstruowanie ogniw o znakomitych parametrach.

Na praktyczne zastosowanie tych osiągnięć przyjdzie nam trochę poczekać, jednak widmo „litowego kryzysu” nie powinno być już groźne.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

Kiedyś w młodości zajmowałem się trochę "fajerwerkami" i magnez jest raczej mocno "reaktywny", nie wiem jak stoi w "szeregu" napięciowym, ale jest lekki.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

Reaktywny jest, ale przynajmniej niechroniony niczym na powietrzu sobie może leżeć i leżeć.
Lit to dopiero jest reaktywny, a jakoś sobie ze skubańcem poradzili - nawet na kilka sposobów... choć jednak dziurawy akumulator palić się chce :smile:
Interesująca wiadomość, ciekawe jak sprawa się rozwinie; jakiś czas temu były głośne informacje o akumulatorach węglowych Power Japan plus RYDEN, ale czy poszło to naprzód i dotarło do etapu komercyjnego? Nie mam pojęcia... ale chyba słabo z tym na razie?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 21 Lip, 2015   

Brak źródła.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

Akumulatory cynkowo-powietrzne: będzie taniej, wydajniej i bezpieczniej niż z Li-Ion
http://www.dobreprogramy....News,46574.html

Nowe rozwiązania zasilania m.in. pojazdów
http://komorkomania.pl/55...owe-technologie

Baterie grafenowe
http://www.bateriegrafenowe.pl/tag/bateria/

Akumulatory przyszłości
http://www.chip.pl/artyku...y-przyszlosci-1
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015   

Akumulatorki everActive R20/D Ni-MH 10000 mAh (10Ah) ready to use
Napięcie: 1.2V
Waga ogniwa: 151g.
Możliwe rozładowania b. wysokim prądem >15A
Temp. pracy: -20 - + 50 st.C.
25 zł sztuka
http://www.hurt.com.pl/2x...use,p14119.html

A zatem 20 sztuk:
- daje napięcie 24V,
- waży 3 kg,
- kosztuje 500 zł
- ma pojemność 10Ah

A zatem 40 sztuk (2x20):
- daje napięcie 24V,
- waży 6 kg,
- kosztuje 1000 zł
- ma pojemność 20Ah

Więc jeśli ktoś chce je umieść w rurowatych pojemnikach umieszczonych pod ramą, za wspornikiem siodełka i wykorzystywać wyłącznie do wspomagania (przy małym zapotrzebowaniu na moc) można przemyśleć, albo jeszcze poczekać na pojemniejsze (np. na kilkanaście Ah)(a te wtedy stanieją).
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015   

Ja na forum kupiłem ogniwa Li-jon 2.8 Ah, 3.7V , po 8 zeta ca 50g, co daje koszt ok. 800 pln, za 1 kWh, o masie 5 kg :lol: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

Kolejny postęp w badaniach nad akumulatorami magnezowymi (będą tańsze, pojemniejsze i bezpieczniejsze od litowych) osiągnięty:
"Przez długi czas stworzenie akumulatora opartego o magnez nie było możliwe, z powodu niemożności odnalezienia odpowiedniego elektrolitu, który nie powodowałby korodowania elementów akumulatora. W końcu udało się jednak przełamać tę barierę, dzięki współpracy zespołów pracujących nad akumulatorami magnezowymi z dywizją zajmującą się materiałami służącymi do przechowywania wodoru w pojazdach takich jak Toyota Mirai. Okazało się, że wykorzystanie materiału używanego uprzednio wyłącznie do przechowywania wodoru było strzałem w dziesiątkę i – jak mówi Rana Mohtadi, pomysłodawczyni rozwiązania – pozwoliło stworzyć „praktyczny i konkurencyjny składnik akumulatorów magnezowych”."

Szacunkowy czas do wprowadzenia ich na rynek, to kilka lat.


http://www.itwadministrac...ondensator.html | 05.2016 r.
Polski superkondensator
Maksymalną liczbę cykli ładowanie-rozładowanie szacuje się w tym przypadku bowiem na… jeden milion, czyli wartość wręcz astronomiczną. Znaczne "szybciej" minie z pewnością określany przez producenta okres bezawaryjnej pracy tego elementu, który wynosi, bagatela, 100 lat! Należy przy tym wspomnieć, że dla opisywanego modelu reżim temperaturowy nie jest już tak ścisły jak w przypadku zwykłych baterii. Sinline Evolution może bowiem pracować w zakresie od -40°C do +60°C.


http://zmianynaziemi.pl/w...przez-cala-dobe | 2016-04-12
W przyszłości panele słoneczne z grafenu będą mogły gromadzić energię nawet przez całą dobę
Przełomowa technologia opisana przez chińskich naukowców w zasadzie niczym nie różni się od dostępnych paneli słonecznych, za wyjątkiem ciekłego grafenu, dzięki któremu ogniwo dodatkowo produkuje energię w wyniku kontaktu z wodą i może tak naprawdę pracować w każdych warunkach pogodowych. To z kolei przełoży się na większe ilości energii, jakie będzie można wyprodukować w ciągu jednej doby.
Wiadomość pochodzi z portalu tylkonauka.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group