ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator Lition, a minusowe temperatury.
Autor Wiadomość
materna11 
początkujący
Mateusz


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2018
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018   Akumulator Lition, a minusowe temperatury.

Witam wszystkich gdyż jest to mój pierwszy post na forum.
Mam pytanie odnośnie akumulatorów lition w ujemnej temperaturze jaką mamy w zimie za oknem. W datascheetach wszystkich akumulatorów jest o pracy od około -20 do bardzo dodatniej. Natomiast prawie wszędzie ludzie piszą o tym że zima zła etc itp. Jaka w końcu jest prawda dotycząca tego jak działa akumulator zimą. Na moim przykładzie- Do pracy jeżdżę rowerem i zostawiam na parkingu firmowym. I teraz czy minusowa temperatura (około np -10) przez cały dzień źle na niego działa, czy zdejmować akumulator i brać go ze sobą do szafki. Ewentualnie jakiś pokrowiec do akumulatora na zimę- jeśli tak to z czego najlepiej. Czy taki pokrowiec tylko raczej na wyjazdy w zimne dni, a nie na rower który stoi w mrozie około 8h. Liczę na wiele pomocnych informacji. Pozdrawiam
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018   

Przede wszystkim na mrozie rośnie nawet dwokrotnie rezystancja wewnetrzna(w moim przypadku zmusiło mnie to do wymiany aku na nowy o mniejszym Rw aby dalej robić trasę do pracy). Warto wzorować się na zachowaniach z Tesli, czyli absolutny zakaz ładowania gdy bateria ma mniej niż 0℃. Czyli regen wylaczony, do momentu aż się nagrzeje od używania.
 
 
materna11 
początkujący
Mateusz


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2018
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018   

Więc coś już wiadomo. Mam tylko pytanie, czy Twój akumulator był narażony na ciągłą niską temperaturę, czy tylko i wyłącznie wyjazd do pracy te x kilometrów w zimnym, z powrotem do ciepła i oczekiwanie na powrót do domu w zimnym? Jeśli mowa o narażaniu go na ujemne temperatury tylko podczas przejazdów to może jakaś opcja "termosu" do baterii wchodzi w grę.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018   

Oczywiście możesz zrobić sobie jakiś polarowy/neoprenowy pokrowiec na baterie, napewno pomoże chronić przed chłodem. Jak masz możliwość to bierz aku do szafki tym bardziej jak jest mały, wtedy po założeniu możesz normalnie smigać a jak zostawiasz go na mrozie to napoczątku musi się rozgrzać więc pierwsze 5-10min. zacznij oszczednie coraz bardziej cisnąć gaz żeby się ogniwa rozgrzały powoli.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018   

Zabranie go do ciepłego pomieszczenia, to również możliwośc podładowania.
Bo nawet lekko rozładowany aku oraz zimno, to czynniki destrukcyjne obniżającego jego sprawność.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 26 Lut, 2018   

Trzymanie na mrozie nie szkodzi. Używanie zimnego akumulator szkodzi.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 26 Lut, 2018   

W tesli zasieg maleje nawet dwukrotnie z 400 do 200 przy -9 stopniach (przedwczoraj).
 
 
Miłosz001 
początkujący


Dołączył: 18 Mar 2018
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

madejp napisał/a:
Trzymanie na mrozie nie szkodzi. Używanie zimnego akumulator szkodzi.


Nie wiem czy trzymanie na dużym mrozie nie szkodzi. Producenci zalecają temperatury przechowywania 15-20 st C. Niektóre firmy produkujące rowery np. Bosh wkładają w baterię czujnik temperatury. Idziesz do serwisu z padnietą po zimie baterią na gwarancji, sprawdzają: zarejstrowane -10 st C i tracisz gwarancję
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group