ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Jak zapleść koło
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   

Coś się zapytam? A obręcz masz kapslowaną czy nie? Nasuwają mi się dwie rzeczy - albo Twoje szprychy są tak bardzo chińskie że są z "kupolitu" co się ciągnie w każdą stronę i dlatego się rwą albo coś jest z obręczą. Spróbuj może dobrać szprychy z jakiegoś motocykla - tam są i grube i solidne.. Jaką długość potrzebujesz tych szprych to może ja coś też poszukam dla Ciebie w sieci :)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   

W otworach na nyple w obręczy są nity tak jakby ;)Mam teraz przed sobą jedną szprychę i mierzę:
Od początku gwintu do kolanka czy też zagięcia (jak zwał tak zwał) 162mm,już tak się rozglądam za szprychami np:od ogara,romet itp ale właśnie nie wiem jak z nyplem,później okaże się za duży,mój na łbie ma 6,2mm a ile wejdzie do obręczy to szczerze powiedziawszy nie wiem bo jeszcze nie mam tego rozebranego
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 20 Sie, 2012   

Od początku gwintu czyli od końcówki szprychy czy od punktu gdzie gwint się kończy na drucie?

162 mm szprychy o średnicy 3,5 milimetra były używane w przednim kole w motorze MZ ETZ
http://allegro.pl/kniazw-...2545064541.html

Jedyna ich wada to taka że kapsle z obręczy będziesz musiał wywalić bo się nyple nie zmieszczą a i pytanie czy masz na tyle "mięsa" że gdy powiększysz otwory pod szprychy w silniku by zasadzić grube szprychy to się nie pourywają zaczepy? Albo szukać drugiej obręczy i kombinować..
Tutaj masz jeszcze 164 mm i 3 mm grubości http://allegro.pl/nowe-sz...2514327701.html
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Pon 20 Sie, 2012   

Od początku szprychy ;)Też przeszukiwałem allegro,nawet napisałem do hmm..nie pamiętam nicku czy jest możliwość zrobienia szprychy 3mm ale żeby nypel na główce nie przekraczał 6,2-6,3 mm i dostałem odpowiedz że jest możliwość zrobienia szprych pod otwory w obręczy 5mm grubości ale 5,2 PLN szt :shock:
Aha i od ETZ są na przodzie proste nie gięte,przynajmniej tak jest na zdjęciu ;)Otwór w kapslu ma jakieś ~5mm i raczej nie chciał bym tego psuć,szukam dalej ;)
Tak sobie teraz myślę jak przerobić szprychę z motoru np:3mm grubości pod mniejszy nypel=tokarka i narzynka tak,nie osłabi to zbytnio szprychy?Bo tak bym kupił szprychy 3mm i nagwintował pod moje nyple,na gwincie mam średnicę 2,5mm,dostęp do tokarki czasem mam tylko czy taką małą średnicę da się toczyć heh
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 20 Sie, 2012   

7h7 tutaj i na Allegro - może Ci pomóc w szprychologii.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

zalezy jak dużą tokarkę masz - jak nie za dużą to utoczysz - gdzieś na tym forum widziałem temat o firmie która produkuje szprychy na zamówienie - ale jak oni się nazywali to zapomniałem
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Firma nazywa się Bartnik,podobno mogą zrobić każdą szprychę.Napisałem do nich wczoraj,czekam na odpowiedz,chyba że mnie oleją.
Aha co do nacinania gwintów to nie do końca tak bo czytałem że w szprychach jest gwint walcowany a nie nacinany i dlatego ma on średnicę większą od średnicy drutu na którym jest zrobiony i podobno jest bardziej odporny na zerwanie.Tylko ciekawe że ja w tych chińskich szprychach mam tą samą średnicę zarówno na drucie jak i na gwincie.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Także i mnie czeka przeplatanie.
Rower nie sprostał rzuconego mu wyzwania i tylne koło przybrało elipsoidalny kształt.
O dziwo mimo zmiany geometrii o 3cm - żadna szprycha nie pękła.
Magic... :)
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Śro 22 Sie, 2012   

Tas a gdzie Ty kupowałeś szprychy??Bo ja już tyle informacji wchłonąłem na temat szprych że dochodzę do wniosku że szprychy np:nierdzewne jeśli są z nieodpowiedniego gatunku stali to są bardzo "suche"(mam nadzieje że wiadomo o co chodzi) i może faktycznie są wytrzymałe ale zero elastyczności i bardzo kruche.Aha i Tas jakie Ty masz szprychy-stalowe ocynkowane,stalowe chromowane czy nierdzewne?(niewłaściwe skreślić) :mrgreen:
Teraz miałem ciekawy przypadek,kręcę sobie tym moim kołem i patrzę lekkie bicie w lewo,zatrzymuje,łapie za dwie prawe szprychy i stwierdzam:trochę luźne,no to chcę dociągnąć i trach,szprycha poszła na kolanku,i co tu dalej mówić...
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 22 Sie, 2012   

Weź kup komplet najzwyklejszych szprych 158mm/2.3mm (grubsze od zwykłych - tzw. 'wyprawowe') i masz problem z głowy. Jakie stalowe, jakie hartowane, główki takie, pśrakie, za suche, za mokre, z gwintem toczonym, walcowanym... no daj spokój :) Im więcej człowiek w każdym temacie się dowiaduje tym trafia na więcej "specjalistów", "mistrzów tematu", "guru" co wszystko pod swoją modłę człowiekowi zamieszają i później już sam nic nie wie...
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012   

Żeby nie było że rozwiązałem problem i się nie podzieliłem jakie było rozwiązanie ;)
Ale to nie jest takie proste jak się wydaje,mianowicie zamówiłem szprychy od gościa którego Tas mi polecił,sam jeździ na takich i żadna mu nie pękła więc sprawdzone.Ale miał tylko o 4mm krótsze,pomyślałem że moje głęboko wchodzą to będą pasowały.Ale okazało się że mam pecha i są za krótkie ;)
Więc napisałem do kilku sklepów o nyple pod gwint 2,45-2,50mmale 1-16mm a ja mam 12mm,narazie brak odpowiedzi no ale niedziela ;)
Więc siedzę,kombinuje co by tu zrobić żeby pasowało i postanowiłem koło zapleść ćwiartkami|(jedna ćwiartka na starych szprychach a następna na nowych ale inny zaplot bo były za krótkie).
Jazda testowa z 15km dziś,efekt luzujące się stare szprychy i dwie zerwane a nowe na tym "nietypowym zaplocie",nie luzują się i nie rwią.
Pytanie czy mogę całe koło tak zapleść i czy nie zaliczę gleby przy pierwszym kilometrze heh

zaplot2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 439 raz(y) 1,04 MB

zaplot1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 477 raz(y) 1009,92 KB

_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012   

Wczoraj akurat przeglądałem alledrogo pod kątem szprych. Poszukaj w częściach do motocykli. Jest to upierdliwe bo najczęściej sprzedawca podaje w słowach kluczowych np szprycha do junaka simpsona jawy etc., rzadko podając długość w mm. Jednak wystarczy pół godziny aby znaleźć sporo szprych z zakresu długości 155-165 mm. Ich grubość to przeważnie od 3 do 3.5 mm. Taki zestaw kosztuje zwykle kilkanaście złoty. Ja mam szprychy 3.2 mm. Mój zestaw ma koło z dd goldenmotor 500w na tył. Całość tzn. rower z aku i silnikiem, właściciel, załadowane sakwy i dziecko z fotelikiem ważą pod 200 kilo. Pewnie z 80 % masy ze względu na konstrukcję i rozlozenie wag jest na to tylne koło. Przejechałem tak ponad 1000 km i nic nie pękło ani się nie pogieło (poza małym biciem którego nie umiałem już od początku docentrować - nie mam klucza na takie nyple więc centrowałem śrubokrętem) a jeżdzę nie tylko po asfalcie ale też parki ścieżki krawężniki. Może to nie jakiś hardcore ale równo nie jest. W sumie ocenaniam że najsłabszy element to obręćz w tym zestawie. Chyba jakiś excalibur dh czy coś takiego. Tania to fakt bo coś kolo 50zł. Ale w normalnym rowerze mam rodi dh (wersja biała- są też czarne) dla mnie ta obręcz to ideał. Jest bardzo ciężka. Coś pod 800g. Ale jeździ w hardtailu i w czasie wieloletniej eksploatacji tylko raz pękła szprycha (mój błąd mały wypadek przejazd na siedzącą prZez 15 cm krawężnik przy 50kmh) za to obręćz po obciążeniu praktycznei wróciła czyli wymieniłem szprychę lekko podcentrowałem i nadal jest bardzo okrągła i nie bijąca. W tym temacie imho dużo lepiej niż ten excalibur.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012   

Niektóre koła zaplatane są na słoneczko i też ludziska jeżdżą.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012   

Ja uważam te szprychy za niezniszczalne :D
I nie zmienię zdania, gdyż zrobiły już 2000km, z czego 500 po naprawdę masakrycznym terenie, zaliczyły nawet kłodę i zniszczenie obręczy (moja ulubiona kross'a) i nigdy żadna nie pękła :) Nyple wyrwało przez obręcz na zewnątrz, ale nie zerwało ani szprychy, ani jego samego. :twisted:
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012   

Jak się zabije to jako duch będę was straszył w nocy ;)
Nie no żartuje,zaplatam,zobaczę co z tego wyjdzie..
Aha co do szprych motorowych czy motorowerowych to już całą gamę przejrzałem ale wszystkie mają za duże nyple a ja mam otwór w obręczy 4,8-4,9mm.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group