ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Budowa bateri z Hobby King
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 28 Lis, 2012   

Link który podałes jest do global raczej niz do NL
 
 
dagor200 
początkujący


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 48
Wysłany: Śro 12 Gru, 2012   

Mam zamiar kupić 2 szt. aku 4S http://www.hobbyking.com/...dcase_pack.html Mam silnik 24V i przy połączeniu szeregowym może być o jedno ogniwo za dużo. Może ktoś miał już taki aku i wie czy mogę mieć problem z usunięciem jednego ogniwa i podłączeniem na nowo przewodów. Ze zdjęcia wynika że obudowa to raczej nie folia tylko plastik.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 12 Gru, 2012   

Ja bym się nie bawił w wyjmowanie ogniw bo i po co.
Przekraczam napięcie maksymalne sterownika prawie 9V i jakoś to tajemniczo w niczym nie przeszkadza, a wręcz pomaga.
Masz większą ilość Wh w aku więc dalej zajedziesz...
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 680
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 12 Gru, 2012   

Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej, ja też mam sterownik chinola 24V/500W i spokojnie wytrzymuje napięcia do 34V, więc raczej nie będzie potrzeby przerabiania tych baterii.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Czw 13 Gru, 2012   

Potwierdzam że można zasilać wyższym napięciem,ja mój dedykowany na 48V zasilam pakietem Li-Ion 14S ale ładowane ogniwa do 4,1V czyli 57,4V bo przy wyższym się wyłączał ;)Aha i jest wskazane żeby sterownik był owiewany powietrzem bo może się mocniej grzać.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
dagor200 
początkujący


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 48
Wysłany: Czw 13 Gru, 2012   

Perszing trochę mnie zaniepokoiłeś. Ja mam 24V 8S to 32V czyli różnica podobnie jak u ciebie 8V. ale u mnie procentowo jest dwa razy większa.
Gdybym miał pewność, że ogniwa w środku nie są sklejone na stałe to można kupować, w razie czego lutownica chwila strachu i jest 7S a tak zamiast zaoszczędzić może być spora strata.
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Czw 13 Gru, 2012   

Cytat:
Potwierdzam że można zasilać wyższym napięciem,ja mój dedykowany na 48V zasilam pakietem Li-Ion 14S ale ładowane ogniwa do 4,1V czyli 57,4V bo przy wyższym się wyłączał ;)


Pewnie sterownik się wyłączał. Silnik spokojnie pociągnie taką różnicę.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Pią 14 Gru, 2012   

Zawsze można ładować pakiet do niższego napięcia tak jak ja,w niczym to nie przeszkadza a niektórzy twierdza że wydłuża życie ogniw a co do postu cytowanego przez kolegę dezmol-to oczywiście chodziło mi o sterownik.
Silnikowi to nie przeszkadza a wręcz pomaga,jest trochę szybszy i mocniejszy ale po jakiś 15km już nie bo napięcie trochę spada i różnica przestaje być zauważalna ;)
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012   

Przy jednej celi więcej masz niższe napięcie końcowe na ogniwie bo sterownik ma stałe napięcie odcięcia zasilania dla silnika
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012   

Tak tak oczywiście ale w moim przypadku nie spada ono poniżej 3V na ogniwo czyli jest jak najbardziej ok a wyłączał się przy świeżo naładowanym aku do 4.2 na cele.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013   

Niech ktoś mi wytłumaczy czym się różnią dwa europejskie magazyny HK.
Np bateria:
http://www.hobbyking.com/...Warehouse_.html
http://www.hobbyking.com/...Warehouse_.html
Obie baterie takie same ale skąd aż taka różnica w cenie :?:
Jako że oba państwa są w unii więc nie powinniśmy zapłacić ani cła ani podatku.
Więc o co chodzi :?:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013   

Być może temu:
- All products sold within Germany are CE Certified and comply fully with European/German environmental regulations!
Takie papierki kosztują :)
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

...dodatkowo przesyłka z Holand-i jest tańsza !!
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

Te zippy baterie podobne nie są zbytnio dore.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

MixhaL chyba sobie z tego zdaje sprawe, że to jest najgorszy typ baterii ;)
Gorsze są tylko B-Grade.

Wyjaśnienie z HK:

TURNIGY® Batteries explained
Zippy: Great value for money. Average Cycle Life* (100+) and minimal voltage sag under load.
TURNIGY Standard: Excellent value, Longer Cycle life* (160+) and very low voltage sag under load.
TUNIGY nano-tech: Unbeatable performance, Longest Cycle Life* (250+) and almost 0 voltage sag under load.

*Cycle Life results from discharging at full C rate to 3v. End of life when battery has 80% capacity.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group